مسکو از لغو نشست دوحه متاثر شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۸/۱/۳۱ کد خبر: 158275 منبع: پرینت

مسکو از تلاش رییس جمهور افغانستان در تغییر دادن شکل ملاقات پلان شده دوحه متأثر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان اظهار داشت: «مسکو به این عقیده است که مداخله رییس جمهور افغانستان، اشرف غنی با عث لغو برگزاری نشست بین الافغانی با شرکت طالبان در این هفته شد که قرار بود در دوحه برگزار گردد».

کابلوف گفت: "ما متاثر شدیم که رییس جمهور فعلی افغانستان تلاش ورزید مقررات را که برای نشست ایجاد شده بود، تغییر دهد تا از برگزاری نشست دوحه جلوگیری کند."
او اشاره کرد، مشکل است حدس بزنیم که مذاکرات در دوحه به تعویق افتاده یا لغو شده است.
وی تاکید کرد: "تا کنون، همه چیز به نظر می رسد به تعویق افتاده است."
او گفت: «واقعیت این است که رئيس جمهور کنونی افغانستان سعی کرده است که این ابتکار را برای خود به ارمغان بیآورد، فهرست از تقریبا 250 نفر را تهیه کرد و تلاش ورزید تا آنها را به دوحه ارسال کند، طالبان این طرح را خشمگین کرد و گفت که اشرف غنی جلسه را با عروسی اشتباه نموده است ».

به گفته دیپلمات، "در چنین حالت، قطر مجبور شد تا زمانی که افغانها — سیاستمداران و نمایندگان دولت افغانستان به توافق نرساندند و تعداد قابل توجهی از این هیأت را معرفی نکنند، از برگزاری نشست بین الافغانی در دوحه امتناع ورزد."
نماینده رییس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: "ما می توانیم فقط پشیمانی خود را ابراز نمایم، زیرا در مسکو همه این نشست ها بدون هیچ گونه تردید پیش رفت؛ زیرا ما در امور افغانستان دخالت نکردیم و شرایط راحت را برای برگزاری جلسات بین الافغانی ایجاد نمودیم "

کابلوف اظهار داشت: "ما به افغانها خودمختاری و فرصت را برای بحث در مورد مشکلات شان در پشت درهای بسته کامل دادیم، اما در دوحه آنها سعی داشتند این مقررات را تغییر دهند و در نهایت به این حالت رسیدند."
گفته می شود که نشست بین المللی دوحه لغو نگردیده بلکه به تعویق افتاده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کابلوف
مسکو
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ سر قدرت است و برای هیچ کدام از اینها جان انسان ها هیچ ارزشی ندارند ، متاسفم ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   نشست قطر
حکومت در اول خواهان ایجاد یک هیت بیست تا بیست و پنج نفری که نمایندگان حکومت در اکثریت قرار داشته باشند بود. حکومت میخواست تا تمامی گفتگو ها را تحت کنترول خود داشته باشد و از بحث روی ایجاد حکومت موقت وغیره جلوگیری نماید. بعد از مخالفت اعضای شورای مصالحه ملی با ترکیب حکومتی هیت، حکومت در صدد این گشت تا لست اشترک کننده گان راچنان طولانی بسازد که که این گروه از یک سو در تصمیم گیری دچار اختلاف شوند و از سوی دیگر در صورت ضرورت حکومت فرصت برای معمله با اینها را داشته باشد.

>>>   Zafari
تا ارگ از وجود تروريست ها خالي نشود همين ديگ است و همين آش.

>>>   Nawid Parsa
ایجاد شورای ریاست جمهوری بعد از ختم دوره ریاست غنی به شمول غنی – عبدالله:
قانون اساسی بصورت صریح ختم دوره خدمت رئیس جمهور را اول جوزای سال پنجم میداند. نسبت تقلبات گسترده غنی در انتخابات گذشته و فضای کاملن بی اعتماد سیاسی به غنی باید غرض سوء استفاده از امکانات که خود غنی نیز کاندید میباشد راه حل جستجو شود تا ؛ یک نوع ترتیباتی گرفته شود که تداوم مشروعیت نسبی با موجودیت ع. غ حفظ گردد و هم فضای اعتماد سیاسی بمیان آید. بدین منظور پیشنهاد من ا ین است که به اساس یک توافق سیاسی :

1 – شورای ریاست جمهوری برای ا عمال تمام صلاحیت های مندرجه ماده 64 قانون اساسی برای رئیس جمهور بمیان آید. هر نوع تصمیم و فرمان مشترکن بنام شورای ریاست جمهوری صادر گردد به شمول صلاحیت های مالی و مقرری ها .
2 – شورای ریاست جمهوری متشکل از سه نفر انتخابی از سه قوم هزاره – تاجیک- اوزبیک "به شمول عبدالله -غنی " توسط کاندیدان ریاست جمهوری در حضور نماینده یوناما انتخاب شوند که برای ریاست جمهوری کاندید نباشند.
3 – مقر این شورا ارگ بوده و آقای غنی بیرون از ارگ دفتری داشته باشد .
4 – وظایف تمام مشاورین غنی و عبدالله خاتمه یافته و اداره جدید امور شورای ریاست جمهوری ، پرسونل و سخنگوی مطبوعاتی جدید اخذ موقف نمایند.
5 – شورای ریاست جمهوری مشترکن تا زمان ختم انتخابات ریاست جمهوری و تحلیف رئیس جمهور جدید به وظایف خود ادامه داده و تصامیم خود را بااتفاق آرا بگیرند.

>>>   كمپاين سراسري در حمايت از طرح افغانستان فدرال:
خانم نوريه سعيد،

>>>   کشور افغانستان نه تنها فدرالی بلکه تجزیه شود، زیرا اقوام متمدن افغانستان با پشتون ها هیچ گونه اشتراکات که بتواند اینها را با هم یک ملت درست کند ندارند. تاریخ مشترک، زبان مشترک و نژاد مشترک و فرهنگ مشترک ندارند به جز دین اسلام که آن هم در این زمان باعث یکجا شدن مردم افغانستان نمی شود زیرا امروزه بیش از 50 کشور اسلامی است پس چرا همه آنها یک کشور واحد را تشکیل نمی دهند. از طرف دیگر با تجزیه افغانستان به خراسان و پشتونستان امنیت، ثبات و پیشرفت اقتصادی به کشور خراسان آمده در مدت کوتاهی جزء کشورهای مطرح جهان خواهد شد. کشور پشتونستان هم در آن زمان به دلیل اینکه اقوام دیگر از آنها جدا شده اند دیگر انتحار را ممنوع کرده به سمت پیشرفت و انکشاف گام بر می دارند.

>>>   رکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
مردم افغانستان اگر یک زره غیرت داشته باشد باید این وحشی را با سنگ و چوب هم که شده از کاخ راست جمهوری بیرون کند زیرا این نجس تمام کار بارش تفرقه افگنی در بین اقوام افغانستان و حمایت از تروریزم است

>>>   ( خراسان ) بجای ( افغانستان ) یا هردو ؟
=======================
حرکت شجاعانه حفیظ منصور!

منصور می‌گوید من یک خراسانی هستم و نام افغانستان بیانگر هویت من شده نمی‌تواند پس نام خراسان هم در کنار افغانستان یاد شود.

(( منصور از تمام همفکرانش خواست که پس‌ از این در محافل، نشست‌ها، مقاله‌ها، فضای مجازی و تمامی درگاه‌های اجتماعی؛ کشور را با نام خراسان یاد کنند.

عبدالحفیظ منصور عضو مجلس نمایندگان کشور می‌گوید:
"اگر من به‌جای داکتر عبدالله می‌بودم یک دستگاه چاپ تذکره می‌آوردم و شناسنامه‌های برقی را بانام خراسان و افغانستان توزیع می‌کردم."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، صبح امروز نهضت اسلامی مقاومت افغانستان طی یک کنفرانس خبری در حضور تعدادی از شخصیت‌های سیاسی خواهان توقف توزیع شناسنامه‌های برقی شد.

عبدالحفیظ منصور عضو مجلس نمایندگان در این کنفرانس خواهان احیاء هویت خراسان در کنار افغانستان شده و تصریح کرد که باید نام کشور دو زبانه شود؛ یعنی خراسان هم در کنار افغانستان به‌عنوان نام کشور یاد گردد.
به گفته منصور هستند کشور های چند قومیتی که دو نام را برای کشور خود انتخاب کرده‌اند و تنها راه حل مشکلات موجود کشور این است که خراسان نیز نام دیگر افغانستان کنونی شود.
منصور می‌گوید من یک خراسانی هستم و نام افغانستان بیانگر هویت من شده نمی‌تواند پس خراسان هم در کنار افغانستان یاد شود.
به گفته منصور هیچ‌کس هویت وی را گرفته نمی‌تواند، آن‌هایی که می‌گویند افغانستان تنها نام این سرزمین است هویت افغانی مبارکشان باد اما باید هویت خراسانی‌ها نیز احیا شود.
منصور از تمام همفکرانش خواست که پس‌ازاین در محافل، نشست‌ها، مقاله‌ها، فضای مجازی و تمامی درگاه‌های اجتماعی کشور را بانام خراسان یاد کنند.
منصور همچنین اظهار کرد که اگر وی به‌جای داکتر عبدالله رئیس اجرائیه کشور می بود و غنی همچنان به روند توزیع تذکره ها با محتوای فعلی ادامه می داد وی نیز یک دستگاه چاپ شناسنامه تهیه می‌کرد و هم از نام خراسان و هم از نام افغانستان در آن استفاده می‌نمود.))

>>>   توجه شود که تاریخ تکرار نشود بهتر است به جای صلح موقت ، ادامه وضعیت کنونی بهتر است
قبلا تضمین کننده صلح ملل متحد ، شورای امنیت به شمول رړسیه و امریکا بود حال هیچ مشور نیست حرف هایشان از شکم سیر است کابلوف ،پاکستان. وغیره منافع خودی شان است در فکر ما تیست
احمدی کابل افغانستان

>>>   حفیظ منصور در اشتباه است زیرا این کشور آریانا است. خراسان نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است