جنرال امریکایی: به گفتگوهای امریکا خوشبین نباشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۸/۱/۳۱ کد خبر: 158276 منبع: پرینت

مردم افغانستان نباید به گفتگوهای دولت ترامپ با طالبان خوشبین باشند زیرا تا زمانی که این گروه با دولت افغانستان حاضر به مذاکره نشود صلح برقرار نخواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، جک کین جنرال چهار ستاره امریکایی با اشاره به تحولات اخیر در روند صلح افغانستان تصریح کرد که نباید به مذاکرات دولت ترامپ با طالبان خوشبین بود.
وی خاطرنشان کرد، تا زمانی که طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نشود مردم این کشور باید به مذاکرات صلح امریکا با طالبان به دیده شک نگاه کنند.

جنرال بازنشسته امریکایی اظهار داشت: در مذاکرات صلح که از سوی امریکا با طالبان جریان دارد دولت افغانستان به حاشیه رانده شده است که این روند به نفع طالبان تمام خواهد شد.
وی افزود: عدم حضور دولت افغانستان مذاکرات امریکا با طالبان باعث پچیده تر شدن روند صلح در این کشور شده است.

جک کین تصریح کرد که هیچ گفت‌وگوی در این زمینه با دولت افغانستان صورت نگرفته است که این کار باعث پچیدگی بیشتر شده است و ما برای تفاهم راه طولانی را در پیش خواهیم داشت.
معاون سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا عدم مذاکره طالبان با دولت افغانستان را یکی از موانع اساسی در روند مذاکرات صلح این کشور عنوان کرده است.
گفتنی است، دفتر دوحه از به تأخیر افتادن نشست تا ایجاد یک اجماع دربارۀ شرکت کنندگان نشست خبر داده ‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گفتگوهای صلح
امریکا
نظرات بینندگان:

>>>   محمد فرهنگدوست هروی
این هم نتیجه دروغ و فریب
آیت قرآن شریف " مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین " . خداوند مکر و فریب غنی احمدزی را به خودش برگرداند. وقتی میگویم از دروغگو پشتیبانی نکنید ، کار خود را با دروغ پیش نبرید قبول ندارید. این هم نتیجه آن. تا حالا از خود پرسیده اید چرا طالبان با همه مذاکره میکنند اما با حکومت غنی نه؟ چون غنی بابای تان آنها را فریب داده. چون به انها دروغ گفته.
در انتخابات 2014 غنی و طالبان با هم تفاهم کرده بودند به این قرار که این طالب یعنی نظر محمد مطمئن میگوید:
با آن‌که داکتر عبدالله پیروز انتخابات ۲۰۱۴ بود اما تیم آقای غنی برای جلب حمایت بیشتر، با طالبان در سال ۲۰۱۴ پس از مذاکرات روی سه مورد توافق کردند؛ اول اینکه حکومت آینده هیچ‌گونه پیمان امنیتی با ایالات متحده امضا نکند. دوم توافق روی مذاکرات مستقیم با طالبان نه با پاکستان. سوم متوقف ساختن حملات هوایی و آزادی زندانیان طالب، که اشرف‌غنی پس از رفتن به ارگ به هیچ کدام‌اش عمل نکرد.
مطمین در مقابل به تعهد طالبان برای اشرف‌غنی نیز اشاره کرد و گفت که اما طالبان به تعهد شان عمل کردند. که موارد زیر بود:
۱ اجازه دادن به برگزاری انتخابات در ساحات تحت کنترل طالبان
۲ تشویق کردن مردم جهت رای دادن به اشرف غنی
۳ پر کردن صندوق‌های رای و تقلب گسترده به نفع اشرف‌غنی توسط طالبان....

>>>   Zafari
تا ارگ از وجود تروريست ها خالي نشود همين ديگ است و همين آش.

>>>   كمپاين سراسري در حمايت از طرح افغانستان فدرال:
خانم نوريه سعيد،

>>>   کشور افغانستان نه تنها فدرالی بلکه تجزیه شود، زیرا اقوام متمدن افغانستان با پشتون ها هیچ گونه اشتراکات که بتواند اینها را با هم یک ملت درست کند ندارند. تاریخ مشترک، زبان مشترک و نژاد مشترک و فرهنگ مشترک ندارند به جز دین اسلام که آن هم در این زمان باعث یکجا شدن مردم افغانستان نمی شود زیرا امروزه بیش از 50 کشور اسلامی است پس چرا همه آنها یک کشور واحد را تشکیل نمی دهند. از طرف دیگر با تجزیه افغانستان به خراسان و پشتونستان امنیت، ثبات و پیشرفت اقتصادی به کشور خراسان آمده در مدت کوتاهی جزء کشورهای مطرح جهان خواهد شد. کشور پشتونستان هم در آن زمان به دلیل اینکه اقوام دیگر از آنها جدا شده اند دیگر انتحار را ممنوع کرده به سمت پیشرفت و انکشاف گام بر می دارند.

>>>   رکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
مردم افغانستان اگر یک زره غیرت داشته باشد باید این وحشی را با سنگ و چوب هم که شده از کاخ راست جمهوری بیرون کند زیرا این نجس تمام کار بارش تفرقه افگنی در بین اقوام افغانستان و حمایت از تروریزم است

>>>   ماجراجو
خراسان نام نیکو و همه شمول است ،شما های که در خارج زندگی میکنید ازین به بعد کشور خود را خراسان معرفی کنید هر کس هم پرسید خراسان کجاست؟برایش توضیح بدهید همین کشوری که شما به اسم افغانستان میشناسید جعلی است اسم اصلی اش خراسان است و شما های که در داخل هستید بدون ترس در مکالمات و نوشتار خود بجای افغانستان واژه خراسان را و بجای واژه کثیف افغان واژه خراسانی را بکار ببرید ،مطمئن باشید نتیجه مطلوب خواهد داد همین اکنون طرفداران خراسان نسبت به چند سال قبل بیشتر تر شده است و خیلی مردم واژه خراسان را در کنار افغانستان بکار میبرند .

>>>   اصلا امریکا در طول 40 سا ل نا حق مردمان ما را کشته است او به خاطر دالر های که دارد مردم ما و دولت مردان یهودی ما از این دوست های یهودی خود پیشتبانی می کند

>>>   شما فکر میکنید که تنها در افغانستان کارمندان دولتی که سبکدوش شدند اپوزیسیون دولت میشوند و برضد دولت حرف میزنند؟
نخیر،در دیگر کشور ها نیز این معمول است.خصوصاً که ژورنالستان برای مصاحبه با آنها برایشان پول پرداخت کنند.
حالا زورنالست روزنامه اسپوتنیک روسیه نیز یک جنرال بازنشسته امریکایی را پیدا کرده است و با او مصاحبه کرده است.
مقصد من این نیست که این مذاکرات نتیجه میدهد و یا نمی دهد،بلکه مقصد من از نحوه کار و رفتار ژورنالست ها است که چطور با دادن پول و مصاحبه ها با اشخاص و افراد مطلوب،به آژانس های مربوطه شان همکاری میکنند و مطابق میل شان اخبار جمع آوری میکنند.
زمانی که قوای روسی در افغانستان بود،در گزارش های شان از افغانستان همیشه از کار های مثبت و بازسازی یاد آوری میکردند.
اما حالا در گزارش هایشان همیشه از جنگ در افغانستان و از مواد مخدره و بچه بازی و ده ها پدیده منفی دیگر گزارش میدهند.
عین کار را زورنالستان امریکایی و غربی در مقابل کوریای شمالی میکنند و گزارش هایشان پر از گرسنگی و رنج مردم کوریای شمالی است،اما در گزارش های چین و روسیه از کره شمالی،همه چیز عالی است و مردم از دولت شان خوش هستند.س هیچکدام شان قضاوت بیطرفانه نمی کنند و هرکدام شان گزارش های مطابق میل خود و دولت هایشان فراهم میکنند.

>>>   خوب این بخی رایج است درکشورما همین رسانها درحال که درزیرپرچم همین دولت زنده گی میکند ازتمام امکاناتش استفاده میکند وقت گزارش دهی ازحملات طالبان وانتحاریهای به رحم داعبش فرق بین شهدای نیروهای امنیتی ومردم بگناه وبدفاع مردم بطرف هیج فرق قائیل نیست بین همه شهدای مردم ونیروهای امنیتی کشور ومردم بذفاع ویازخمیهاباه کشته های طالبان وداعش پس ازدیگران چه گیله است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است