لطفاً برف بام خود را بالای بام دیگران نیاندازیم!
حضور قدرتمند یک دولت در عرصه مناسبات و تعاملات بین المللی بستگی دارد به؛ شکل دهی و افزایش قدرت ملی؛ که در فرایند شناخت، مدیریت و رهبری عالمانه و عاملانه میسر می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۸/۱/۳۱ کد خبر: 158278 منبع: پرینت

حضور قدرتمند یک دولت در عرصه مناسبات و تعاملات بین المللی در واقعیت امر بستگی دارد به؛ شکل دهی و افزایش قدرت ملی؛ که در فرایند شناخت، مدیریت و رهبری عالمانه و عاملانه ای نیروهای اجتماعي، جغرافیا سياسي و منابع طبیعی، و سياست جغرافيايي ( Geopolitics )، میسر می شود که مشتقات آن عبارت ست از :

۱- قدرت سیاسی. ۲- قدرت نظامی. ۳- قدرت اقتصادی ۴- قدرت فرهنگی.
تقویت قدرت ملی در سایه تعریف و شکل گیری درست و بی غل و غش هریک از این عناصر و مولفه آن امکان پذیر است. تبیین، تمرکز و اهتمام بر این مولفه های هویتی و ارزشیی شكل دهندهٔ قدرت ملی، از اهم وظایف هر نهاد حاکمیتی در سیاستگذاری کلان در یک کشور می باشد.
در عین حال اهتمام به مسایل و موضوعات مهم حیاتی و تحقق آنها مانند مفاهیمی در این چند گزارهٔ زیر آمده است در امر دولتمردی و دولت سازی، رهبری و زعامت، از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد:

* همبستگي ملي، ثبات سياسي، شناخت و تعريف علمی و جامع از منافع عمومی و منافع ملي،
* حل عادلانه منازعه ملی در محیط ملی و نکشاندن آن در تعاملات سیاسی کشور در محیط بین الملل.
* برنامه ريزي علمی و تطبیقی در امر سياستگذاري هاي داخلي و خارجي و پیشبرد آن،
* گسترش روابط و تعاملات جهاني و منطقه يي، ديپلماسي فعال و سياست خارجي پويا و تعريف شده،
* شناخت منافع متقابل سياسي، فرهنگي واقتصادي در عرصه تعاملات بين المللي،
* تلاش هاي منسجم و برنامه ريزی شده در راستاي رشد اقتصادي، رفاه عامه و تأمين اجتماعي،
* وضع و اجراي قوانين به منظور حفظ نظم و تأمين امنيت و عدالت، از سوي مديران «جامعه سياسي» مملكت (حکومت)،
* قانونمداري، شايسته سالاري، تأمين آزادي هاي مدني، رعايت حقوق بشر،
* شکل دهی اراده ی ملی در هماهنگی و همکاری مسوولانه با نیروی های اجتماعی و جامعه مدنی برای فایق آمدن بر چالش ها و تهدید های بر اندازانه داخلی و خارجی،
* ترویج و بهره مندی از فرهنگ سياسي معطوف به دستيابي؛ به يك نظام ارزشي و معياري، كه در آن تفكيك قواي سه گانه مستقل با هم متحد نهادمند شده باشد و به مطبوعات و آزادي بيان به عنوان قواي چهارم باورمند باشد،
* توزیع عادلانه قدرت و ثروت ملی،
برنامه ريزي براي نهادمند شدن یک نظام مردم سالار، فراهم آوری فرصت برای تاسیس احزاب سیاسی قدرتمند ملی و نظام پاسخگو،

خلاصه؛ ظهور و نمود چنین ارزش هایی در یک جامعه و نظام اداري سیاسی آن، باعث مي شود تا اين كشور(دولت) در سطح ملي و در محیط بين المللي و حتی نزد قدرت ها و بازیگران محوری نظام بین الملل از جايگاه قابل احترام، تاثیر گذار و پر اهميتی برخوردار گردد.

معمولاً ظهور و نمود اين ويژگي ها در مناسات داخلی و بین المللی، این فرصت را برای کشور ها، فراهم می گرداند تا دولت مزبور علايق ساير دولت هاي گیتی را به مثابه یک دولت قدرتمند قابل احترام در مناسبات بین المللی، به خود جلب كند، و زمينه ها و انگيزه هاي زايش بحران و منازعه، تضاد و تقابل منافع را از فضاي سیاسی كشور بزدايد.
در غیر آن شما یک دولت ضعیف، بی ثبات، غیر قابل اعتماد، غیر همتا به سایر دول گیتی که توانایی و صلاحیت تصمیگیری های کلان ملی و بین المللی را در قبال سرنوشت کشورش ندارد، محسوب می شوید. اینجا است که دیگران به موجب منافع ملی، منطقه ای و جهانی ای خود شان، بجای شما اتخاذ تصمیم نموده اعمال می نمایند.
در واقع مهمی که افغانستان از دیر باز تا امروز، از فقدان آن سخت رنج می کشد.

با حرمت فراوان
غیاثی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حضور قدرتمند
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   جناب غیاثی صاحب!
تا جای که من میدانم جناب عالی از دیر باز به اینطرف عضو مهم اینگونه حکومت های معیوب وفاقد همه انواع صفات وشایستگی یک حکومتداری خوب هستید حال چه خوب یا خراب وچه ازاد ویا دربندهمین نوع روش را بر ما تحمیل نموده اندانچه شما بر شمرده اید به حکومت های مستقل وغیر وابسته همخوابی وهمخوانی دارد بعد از دوره ای کوتاه حکومت ربانی وپیش تر ازان دوره ای محدود سردار محمد داوددرین سه دهه ای اخیرکشور وملت ما از داشتن حکومت به معنی واقعی کلمه محروم بوده در اسارت وزیر فرمان وسایه ای دیگران حیات بسر می برد با مرتب نمودن جند کلمه ای زیبا ومناسب پی هم نمیشود از اسارت بیرون امد وبه چشم ملت خویش وجهانیان خاک پاشید
در مزار ما غریبان نه چراغی نه گلی
نه پر پروانه سوزد نه صدای بلبلی
زید الله بیگ از رخه

>>>   محمد فرهنگدوست هروی
این هم نتیجه دروغ و فریب
آیت قرآن شریف " مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین " . خداوند مکر و فریب غنی احمدزی را به خودش برگرداند. وقتی میگویم از دروغگو پشتیبانی نکنید ، کار خود را با دروغ پیش نبرید قبول ندارید. این هم نتیجه آن. تا حالا از خود پرسیده اید چرا طالبان با همه مذاکره میکنند اما با حکومت غنی نه؟ چون غنی بابای تان آنها را فریب داده. چون به انها دروغ گفته.
در انتخابات 2014 غنی و طالبان با هم تفاهم کرده بودند به این قرار که این طالب یعنی نظر محمد مطمئن میگوید:
با آن‌که داکتر عبدالله پیروز انتخابات ۲۰۱۴ بود اما تیم آقای غنی برای جلب حمایت بیشتر، با طالبان در سال ۲۰۱۴ پس از مذاکرات روی سه مورد توافق کردند؛ اول اینکه حکومت آینده هیچ‌گونه پیمان امنیتی با ایالات متحده امضا نکند. دوم توافق روی مذاکرات مستقیم با طالبان نه با پاکستان. سوم متوقف ساختن حملات هوایی و آزادی زندانیان طالب، که اشرف‌غنی پس از رفتن به ارگ به هیچ کدام‌اش عمل نکرد.
مطمین در مقابل به تعهد طالبان برای اشرف‌غنی نیز اشاره کرد و گفت که اما طالبان به تعهد شان عمل کردند. که موارد زیر بود:
۱ اجازه دادن به برگزاری انتخابات در ساحات تحت کنترل طالبان
۲ تشویق کردن مردم جهت رای دادن به اشرف غنی
۳ پر کردن صندوق‌های رای و تقلب گسترده به نفع اشرف‌غنی توسط طالبان...

>>>   Zafari
تا ارگ از وجود تروريست ها خالي نشود همين ديگ است و همين آش.

>>>   انسان های هوشمند به چهره اصلی غنی پی برده اند، با تأسف هنوز هم بعضی ها در خواب است امیدوارم از خواب بیدار شوند.

>>>   Nawid Parsa
ایجاد شورای ریاست جمهوری بعد از ختم دوره ریاست غنی به شمول غنی – عبدالله:
قانون اساسی بصورت صریح ختم دوره خدمت رئیس جمهور را اول جوزای سال پنجم میداند. نسبت تقلبات گسترده غنی در انتخابات گذشته و فضای کاملن بی اعتماد سیاسی به غنی باید غرض سوء استفاده از امکانات که خود غنی نیز کاندید میباشد راه حل جستجو شود تا ؛ یک نوع ترتیباتی گرفته شود که تداوم مشروعیت نسبی با موجودیت ع. غ حفظ گردد و هم فضای اعتماد سیاسی بمیان آید. بدین منظور پیشنهاد من ا ین است که به اساس یک توافق سیاسی :

1 – شورای ریاست جمهوری برای ا عمال تمام صلاحیت های مندرجه ماده 64 قانون اساسی برای رئیس جمهور بمیان آید. هر نوع تصمیم و فرمان مشترکن بنام شورای ریاست جمهوری صادر گردد به شمول صلاحیت های مالی و مقرری ها .
2 – شورای ریاست جمهوری متشکل از سه نفر انتخابی از سه قوم هزاره – تاجیک- اوزبیک "به شمول عبدالله -غنی " توسط کاندیدان ریاست جمهوری در حضور نماینده یوناما انتخاب شوند که برای ریاست جمهوری کاندید نباشند.
3 – مقر این شورا ارگ بوده و آقای غنی بیرون از ارگ دفتری داشته باشد .
4 – وظایف تمام مشاورین غنی و عبدالله خاتمه یافته و اداره جدید امور شورای ریاست جمهوری ، پرسونل و سخنگوی مطبوعاتی جدید اخذ موقف نمایند.
5 – شورای ریاست جمهوری مشترکن تا زمان ختم انتخابات ریاست جمهوری و تحلیف رئیس جمهور جدید به وظایف خود ادامه داده و تصامیم خود را بااتفاق آرا بگیرند.

>>>   كمپاين سراسري در حمايت از طرح افغانستان فدرال:
خانم نوريه سعيد،

>>>   ﻧﻮ اﻧﺪﻳﺶ
من تجزیه میخواهم
هم زیستی با ....های پشقل خور و. خودمرداری حیف است

>>>   کشور افغانستان نه تنها فدرالی بلکه تجزیه شود، زیرا اقوام متمدن افغانستان با پشتون ها هیچ گونه اشتراکات که بتواند اینها را با هم یک ملت درست کند ندارند. تاریخ مشترک، زبان مشترک و نژاد مشترک و فرهنگ مشترک ندارند به جز دین اسلام که آن هم در این زمان باعث یکجا شدن مردم افغانستان نمی شود زیرا امروزه بیش از 50 کشور اسلامی است پس چرا همه آنها یک کشور واحد را تشکیل نمی دهند. از طرف دیگر با تجزیه افغانستان به خراسان و پشتونستان امنیت، ثبات و پیشرفت اقتصادی به کشور خراسان آمده در مدت کوتاهی جزء کشورهای مطرح جهان خواهد شد. کشور پشتونستان هم در آن زمان به دلیل اینکه اقوام دیگر از آنها جدا شده اند دیگر انتحار را ممنوع کرده به سمت پیشرفت و انکشاف گام بر می دارند.

>>>   د عیسئ هاشمی نژاد
مردمی که هفت ملیون رای را در یک هفته برای ستاره شیطان بفرستند ....... آیا انگیزه مبارزه دروجودشان خواهد بود ؟

>>>   Shirzad Arya
شرم است برای اشرف غنی ننگ است برای کسانیکه غنی را بابا و اتل خطاب میکنند و هر کدام با بیشرمی زرگلن شه بابا میگن ریس جمهوری که امنیت پایتخت را تامین کرده نمیتواند باید زهر بنوشد لعنت به چنین فاشیست های کثیف که هنوز دوست دشمن خود را نمیشناسند

>>>   رکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
مردم افغانستان اگر یک زره غیرت داشته باشد باید این وحشی را با سنگ و چوب هم که شده از کاخ راست جمهوری بیرون کند زیرا این نجس تمام کار بارش تفرقه افگنی در بین اقوام افغانستان و حمایت از تروریزم است

>>>   کاملا اشتباه است که ما همیشه خارجی‌ها را مقصر بدانیم. این‌که ما تقصیر را به گردن خارجی‌ها بیاندازیم، فرار از ضعف‌های داخلی خود ما است.

>>>   ماجراجو
خراسان نام نیکو و همه شمول است ،شما های که در خارج زندگی میکنید ازین به بعد کشور خود را خراسان معرفی کنید هر کس هم پرسید خراسان کجاست؟برایش توضیح بدهید همین کشوری که شما به اسم افغانستان میشناسید جعلی است اسم اصلی اش خراسان است و شما های که در داخل هستید بدون ترس در مکالمات و نوشتار خود بجای افغانستان واژه خراسان را و بجای واژه کثیف افغان واژه خراسانی را بکار ببرید ،مطمئن باشید نتیجه مطلوب خواهد داد همین اکنون طرفداران خراسان نسبت به چند سال قبل بیشتر تر شده است و خیلی مردم واژه خراسان را در کنار افغانستان بکار میبرند .

>>>   ( خراسان ) بجای ( افغانستان ) یا هردو ؟
=======================
حرکت شجاعانه حفیظ منصور!
منصور می‌گوید من یک خراسانی هستم و نام افغانستان بیانگر هویت من شده نمی‌تواند پس نام خراسان هم در کنار افغانستان یاد شود.
(( منصور از تمام همفکرانش خواست که پس‌ از این در محافل، نشست‌ها، مقاله‌ها، فضای مجازی و تمامی درگاه‌های اجتماعی؛ کشور را با نام خراسان یاد کنند.

عبدالحفیظ منصور عضو مجلس نمایندگان کشور می‌گوید:
"اگر من به‌جای داکتر عبدالله می‌بودم یک دستگاه چاپ تذکره می‌آوردم و شناسنامه‌های برقی را بانام خراسان و افغانستان توزیع می‌کردم."

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، صبح امروز نهضت اسلامی مقاومت افغانستان طی یک کنفرانس خبری در حضور تعدادی از شخصیت‌های سیاسی خواهان توقف توزیع شناسنامه‌های برقی شد.

عبدالحفیظ منصور عضو مجلس نمایندگان در این کنفرانس خواهان احیاء هویت خراسان در کنار افغانستان شده و تصریح کرد که باید نام کشور دو زبانه شود؛ یعنی خراسان هم در کنار افغانستان به‌عنوان نام کشور یاد گردد.
به گفته منصور هستند کشور های چند قومیتی که دو نام را برای کشور خود انتخاب کرده‌اند و تنها راه حل مشکلات موجود کشور این است که خراسان نیز نام دیگر افغانستان کنونی شود.
منصور می‌گوید من یک خراسانی هستم و نام افغانستان بیانگر هویت من شده نمی‌تواند پس خراسان هم در کنار افغانستان یاد شود.
به گفته منصور هیچ‌کس هویت وی را گرفته نمی‌تواند، آن‌هایی که می‌گویند افغانستان تنها نام این سرزمین است هویت افغانی مبارکشان باد اما باید هویت خراسانی‌ها نیز احیا شود.
منصور از تمام همفکرانش خواست که پس‌ازاین در محافل، نشست‌ها، مقاله‌ها، فضای مجازی و تمامی درگاه‌های اجتماعی کشور را بانام خراسان یاد کنند.
منصور همچنین اظهار کرد که اگر وی به‌جای داکتر عبدالله رئیس اجرائیه کشور می بود و غنی همچنان به روند توزیع تذکره ها با محتوای فعلی ادامه می داد وی نیز یک دستگاه چاپ شناسنامه تهیه می‌کرد و هم از نام خراسان و هم از نام افغانستان در آن استفاده می‌نمود.))

>>>   خوشبختانه تحولات سیاسی و دموکراسى نوین که درنتیجه کومک جامعه جهانی صورت گرفته است درنتیجه رشد ،ترقی ،پیشرفت تعليم وتربيه ذکور واناث وآزادى بيان ومطبوعات وشراکت احزاب سیاسی قدیم وجدید درساختار نظام پیشرفته ووسیع البنیاد وقانون آساسی موجوده افغانستان صورت گرفته اند وبه همین منوال افغانستان به طرف آزادی بیشتر وبهتر به پیش میروند اما متاسفانه یک عده تحلیل گران ساده لوح وکوتاه اندیشان خاین افکار مردم جامعه را با تحلیل و تجزیه ماجراجويانه وپروپاگند های خطرناک شان مشوش ومکدر میسازند.تجاوز قوای شوروی سابق به قومانده مستقیم برژنف ملعون با تحولات سال های آخر کومک جامعه جهانی وقوای ناتو صورت گرفته کاملا تفاوت دارند شوروی ها فقط احزاب خلق وپرچم را به حیث احزاب رهبری کننده سیاسی جامعه به رسمیت میشناختند وباقی احزاب وگروه های سیاسی در افغانستان هیچ نقش نداشتند واعضا وطرفداران احزاب دیگر اندیشان دست گیر وسر به نیست گردیدند که به ملت زجرکشیده افغانستان معلوم اند.فعلا بیشتر از پنجاه حزب سابق وجدید باهرافکارسیاسی درحکومت فعلی افغانستان به رسمیت شناخته شده اندوثبت گردیده اند ودر سرنوشت سیاسی افغانستان نقش مستقیم وموثردارند.صلح عادلانه ای دایمی وآشتی ملی خواست وآرزوهای دیرینه ای مردم مومن وزجر کشیده افغانستان بوده وهستند خداوند متعال درقرآن کریم فرموده الصلح خیر یعنی صلح عمل خیر ونیکو است.متاسفانه جنگ وخانه جنگی برای گرفتن قدرت سیاسی گروه های مختلف واحزاب سياسى درمدت چهل سال است افغانستان رابه ویرانه وقتلگاه انسان ها تبدیل کرده اند وهزاران عالم دینی، استادان پوهنتون ودانشگاه ها ،محصلین ،معلمین، متعلمين,کسبه کاران،تجاران، دهاقین ،زمین داران وافراد عادی رابه اشکال مختلف تحت نام های مختلف به کشتارگاه ها فرستاده اند ،زیر بنای اقتصادی ،روابط اجتماعی وتعلیمی ونیروهای امنیتی اردو وپولیس افغانستان درطول سال های جنگ داخلی به شدت صدمه دیده ونابود گرديده اند.بدتر ازهمه خصومت های قومی ،مذهبی، منطقوی وزبانی درین مدت به اثر تبلیغات شوم بیگانگان به اوج خودرسیده اند دراثر جنگ های خانمانسوز داخلی وشکستن مرزها وسرحدات افغانستان افراد غیر مسئول وبیگانه تحت نام ها وشعارهای مختلف وفریبنده داخل افغانستان گردیدند وبه وحدت ملی وهمزیستی مسالمت آمیز طولانی المدت جامعه افغانستان به شدت آسیب رسانیده اند.انواع عوامل ماجرا جویی ونفاق افگنی ,جامعه عقب مانده افغانستان را بازهم سال های سال به طرف عقب ونابودی کشانیدند.الحمدالله درچند سال آخر که با کومک جامعه جهانی زمینه رشد وترقی ،تعلیم وتربیه ذکور واناث ،آزادی بیان وجراید وآزادی مطبوعات درافغانستان مساعد گردیده اند وبرای مردم زجر کشیده افغانستان امید واری های زندگی بهتر ،سعادتمند وآرام ترپیدا شده اند اما بدبختانه بازهم یک عده گروپ های مسلح که تاحال افکار ماجرا جویی وتسلط گرایی خطرناک درذهن رهبران شان هستند به جنگ داخلی وآدم کشی درافغانستان ادامه میدهند وباعث تشویش ملت مومن وزجر کشیده افغانستان گردیده اند این گروپ های ماجراجو راهای عبور ومرور مسافرین را درنقاط مختلف افغانستان میگیرند مسافرین بی دفاع را به شکلی از اشکال اذیت وآزار میدهند ودربعضی حالات مسافرین عم ازذکور واناث را می ربایند وبه قتل میرسانند وهم تحت نام های مختلف پول ازمسافرین بى دفاع میگیرند ووحدت ملى جامعه را ضعيف تر ونابود ميسازند.این ماجراجویان ودشمنان صلح وامنیت بدانند که تاریخ به عقب برنمیگردد و انشاالله ایام صلح عادلانه وامنیت سرتا سری درافغانستان جنگ زده وویران شده حتما آمدنى است واین اعمال شوم وماجراجویی خایینانه منافقین کوردل به عنوان لکه ننگین شان ثبت تاریخ آینده افغانستان خواهد شد.ازچند مدت به این طرف فعالیت ها وجلسات صلح ازطرف جامعه بین المللی ،کشورهای همسایه وکشورهای دور ونزدیک موثرواحزاب سیاسی افغانستان واشخاص دینی،ملی و وطندوست و جامعه مدنی افغانستان عم ازذکور واناث درداخل وخارج ادامه دارند و به یاری خداوند متعال به طرف موفقیت وصلح عادلانه دایمی به پیش میروند ودر ضمن وظيفه شرعى وحب الوطنى اقشار مختلف ملت مومن افغانستان هستند که درپروسه وتشویق عملی صلح عادلانه وآشتی ملی درافغانستان به هر شکلی سهم بیگیرند ونگذارند که ماجراجویان وعقب گرایان فاسد وجاهل درداخل وخارج افغانستان باعث نفاق افگنی وبدبختی بیشتر مردم زجرکشيده وافغانستان ویران شده گردند.به یاری خدای بزرگ به پیش به سوی صلح عادلانه دایمی ،رشد ،ترقی، وآشتی ملی وهمزیستی مسالمت آمیز تمامى اقوام برابر افغانستان، محو ونابودباد گروه های ماجراجو ،نفاق افگن ،عظمت طلبان جاهل ودشمنان صلح، ترقی وآشتی ملی درافغانستان.
ومن الله التوفیق.
انجنیرعبدالرشید ناصری ازآسترالیا

>>>   مر راوی
دقیقا. هدف من هم رد اشکال دیگر مبارزه نیست، بلکه برای دفاع از خود و جلوگیری از زورگویی و تجاوز جناح های مسلح دولتی و غیر دولتی فاشیزم ، باید با تفنگ سخن گفت. گرفتن قدرت در اوغانستان در شرایط کنونی از راه مسالمت آمیز ناممکن است. اما برای بسیار کار های دیگر، روش های نرم ابزاری هم ضرور اند و هم لازمی

>>>   Ashkani
حرکت اخوان المسلمین در مصر یک حرکت شناخته شده در حهان است که از سوی صهیونیسم بین المللی و سرویس جاسوسی انگلیس برای استحمار جوانان مسلمان از طریق سر دادن شعارهای واهی احیای خلافت ارتجاعی اسلامی، بر افراشتن درفش اسلام بر فراز کاخ کرملین و کاخ سفید و ....به میان آمده و تمویل می گردید. بسیاری از سران این جنبش در کنفرانس شیکاگوی امریکا از سوی سازمان سیا خریده شده و سازمان استخبارات انگلیس رادیویی را در قبرس در اختیار آنان گذاشت.
سازمان در آغاز از سوی سید جمال الدین افعانی، شخصیت برجسته لژ فراماسونری در پاریس بنا نهاد شد و از طریق شاگردانش به مصر انتقال یافت. پسان ها یکی از پیروان او به نام حسن البنا این سازمان را در عمل پیاده کرد.
در سراسر سال های فعالیت خود اخوانی ها یکسره خود را در ازای پول های سازمان های اطلاعاتی امریکا و انگلیس فروخته، به جای مبارزه و جهاد با اسراییل و رژیم های وهابی عربی علیه رژیم های ناسیونالیسیتی در کشورهای اسلامی به مبارزه پرداخته، ان ها را تکفیر و علیه آن ها به توطیه پرداختند و در پاین کار این کشورها را تباه و برباد و ویران ساختند. مانند لیبیا، سوریه، مصر، افغانستان و....
در افغانستان نیز برخی از گروه ها مانند حزب اسلامی و اتحاد سیاف و حرکت ملا محمد نبی و ملا خالص و برخی از اعضای جمعیت مانند نورالله عماد و...‌ از پیروان این جنبش اند‌.
اکنون رهبری جنبش به دسا اردوغان افتاده است که آن را با پان ترکیسم تلفیق ساخته است

>>>   Ayendagan
قوم پرستی، تعصب، برتریجویی قومی، اعمال فاشیستی قوم افغان، طغیان کرده است!
شاه امان الله فراری، پدر کش، سکولار و دین ستیز اکنون نمادجشنونواره ی ثفافت اسلامی شده است چندی قبل در روز نوروز، جشن نوروز را با تصاویر شاه امان الله تزین کردند انگار بنیانگذار نوروز شاه امان الله بود.
طالب، مجاهد، اشرار، ملا، بی سواد و اخوانیست قوم افغان از شاه امان الله دین ستیز، حفیظ الله جلاد، تره کی غول و نجیب گاو مارکسیست و غنی احمدزی بی دین دفاع می کنند و کمونیست، مارکسیست ، باسواد قوم افغان از گلبدین، ملا عمر، حقانی، داعش و کرزی دفاع می کنند.
پس اینجا دیده می شود که قوم افغان نسبت به هرچیز دیگر افغانوالی را ترجیح می دهند و به عقیده دینی و مذهبی ، ایدیالوژوی، درجه تحصیل و خط فکری باور ندارند تنها به افغانوالی باور دارند.
اقوام غیر افغان شما بر سر یکدیگر تان بزنید تحت نام پرچمی، شعله یی، جمعیتی، حزب وحدت، حزب جنبش، کنگره ملی ، رستاخیز، روند سبز و غیره.

>>>   Salehzadh
یک بار از زن مرد و پیر جوان و خورد کلان بلند شوید تخم نوکران اجنبی را از بیخ بنیاد نابود کنید و آتش بزنید، دگه تا نسل در نسل تان قرار اسوده و آرام بخوابید.
غیر از این منتظر نباشید که آمریکا انگلیس آدم برتان بیارد و به شما خدمت کند. خر را سر ات مغز متفکر گفته میزنه،...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است