همه مشکلات از فاشیست های لامذهب نیست...
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۲    ۱۳۹۸/۲/۱ کد خبر: 158300 منبع: پرینت

تمام مشکلات کشور ما از فاشیست های لامذهب نیست، بلکه از مغز های سرچپه آنها است!

ببیند، در همین دو دهه هرقدر ما در مقابل فاشیست ها کوتاه آمدیم، آنها دست و پای خودشان را درازتر کردند.
هرقدر ما در مقابل آنها گذشت کردیم آنها جا و مقام و قدرت ما را که با هزاران خون دل و هزاران قربانی بدست آورده بودیم، گرفتند و تا آخرین مقامات ما هم پیشرفت کردند.
ما سلاح های مان را تسلیم کردیم، تمام آنها را گرفتند و به برادران طالب و داعش شان دادند.
ما صلح خواستیم و صلح گفتیم آنها جنگ را شدید تر ساختن و کشمکش ها و نزاع های قومی و زبانی را داغ تر ساختند.
خلاصه در مقابل هر حرکت انسانی ما، آنها از خود حیوانیت و عمل ضد انسانی نشان دادند...

همین ها کفایت می کند ما نتیجه بگیریم که فاشیست های گرامی ما مشکل مغزی دارند و ما هر کاری نیک و انسانی که کنیم، آنها برضد آن عمل می دهند و پاسخ وارونه می دهند.
حالا باید بدانیم که همین صلح خواهی شان هم سرچپه است و در حقیقت با شریک ساختن جنایت پیشگان طالب، میخواهند کار های نا تمام شانرا تمام کنند و دما ر از روزگار اقوام غیر اوغان بکشند و از لاشه های شان پشته ها بسازند، بخصوص تاجیکان محترم را آنچنان درس تاریخی بدهند و دل شان را از تاریخ و فرهنگ سیاه کنند؛ تا دیگر تاجیک باشد و به تاریخ نگاه نکنند!

حالا به نظر من آنقدر آنها صلح گفتن ما جنگ بگویم که آنها به صلح واقعی به اندیشند و دست از کار های سرچپه شان بردارند و مثل آدم به اندیشند و به حق و حقوق همه احترام قایل شوند و دست از برتری طلبی بردارند؛ اگر ما همین کار را از وقت می کردیم حالا کشور ما به صلح و بازسازی میرسید و مردم مان در آسایش زندگی می کردند و ما هم بی غم به زندگی شخصی خودمان مشغول می شدیم و کیف می کردیم؛ البته هنوز هم سر وقت است، هرچه فاشیست ها گفت ما ضدش عمل کنیم که آنها سر عقل بیایند؛
وسلام العقلا بکار گرفتن و عملا!

انور راوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فاشیست ها
تاجیک
نظرات بینندگان:

>>>   تعسف صد تعسف که مادر وطن عزیز خود چنین افرادی با هوش داریم که بغیر ازفاشیست ووووو چیز دیگه را در هم وطنان خود درک نکرده

>>>   '‎دست آوردهای #اشرف غنی در دوره ریاست جمهوری اش
‌گرد آوردنده شبیر کاکر
1_ 542 انتحاری
2_ 180000 نفر کشته در حملات انتحاری
3_ 45000 کشته از نیروهای امنیتی دفاعی کشور
4_ 150 آپارتمان تخریب در کابل
5_ بیش از 1000 طالب رها شده از بند
6_ بیش 60000 زن بیوه
7_ 14 ولایت در محاصره‌ و چنگ طالبان
8_ 100000000 قرضداری از آمریکا
9_ 32 وکیل ترور شده
10_ 243 تظاهرات بزرگ علیه حکومت
11_ ترورِ جنرال رازق‌
12_ داخل نمودن داعش در کشور
13_ پارلمان خانه اوج نفاق و قوم پرستی
14_ ۷۵٪ فیصد مردم کشور زیر فقر
15_ تخریب سرک ها
16_میلیون ها دالر بخشش به لبنان تحت عنوان پروژه
17_قتل 86 تن از نخبگان کشور در میدان
روشنایی(دهمزنگ)
18_ تفرقه‌ انداختن بین القومی
19ــ 90 فیصد چوکی های دولتی در تصاحب قوم و خویش ریس جمهور
و دها موارد دیگر که‌ میتوانید زیر همین‌پست اضافه کنید
نقد برهنه‎'
دست آوردهای #اشرف غنی در دوره ریاست جمهوری اش
‌گرد آوردنده شبیر کاکر
1_ 542 انتحاری
2_ 180000 نفر کشته در حملات انتحاری
3_ 45000 کشته از نیروهای امنیتی دفاعی کشور
4_ 150 آپارتمان تخریب در کابل
5_ بیش از 1000 طالب رها شده از بند
6_ بیش 60000 زن بیوه
7_ 14 ولایت در محاصره‌ و چنگ طالبان
8_ 100000000 قرضداری از آمریکا
9_ 32 وکیل ترور شده
10_ 243 تظاهرات بزرگ علیه حکومت
11_ ترورِ جنرال رازق‌
12_ داخل نمودن داعش در کشور
13_ پارلمان خانه اوج نفاق و قوم پرستی
14_ ۷۵٪ فیصد مردم کشور زیر فقر
15_ تخریب سرک ها
16_میلیون ها دالر بخشش به لبنان تحت عنوان پروژه
17_قتل 86 تن از نخبگان کشور در میدان
روشنایی(دهمزنگ)
18_ تفرقه‌ انداختن بین القومی
19ــ 90 فیصد چوکی های دولتی در تصاحب قوم و خویش ریس جمهور
و دها موارد دیگر که‌ میتوانید زیر همین‌پست اضافه کنید
نقد بره

>>>   پرتو نادری میگوید :
زبان پارسی مال بابا وبی بی من است ؛ کسی حق ندارد بمن یادش بدهد !؟
جناب:
بابه و بابی تورا با بی بی رحمتیت خدا بیامرزد ؛ امروز همین های که خودت بد شان گرفتی ؛ صد ها سایت فارسی ، میلیون ویبلاک فارسی ، ده ها واژه نامه ، فرهنگ واژه های فارسی به فارسی ، فارسی به انگلیسی ، فارسی به روسی وووو را در اختیار ملیونها فارسی زبان روی دنیا قرار داده اند .
شما را با حلیم تنویرخدا جانجوری بدهد ؛ حتمی چیزی سرتان بد خورده وهضمش سختی میکند ؛ ورنه بیاد دارید که از زمان مدرسه تا دانشگاه و همین اکنون از لغات نامه دهخدا ، فرهنگ معین و عمید استفاده میکنید ؛ مرد خدا بلند پروازی بال و پر میخواهد .
همین حالا مایه سرفرازی همه ما پارسی گویان در سراسر جهان شعرسعدی است که بر پیشانی ملل متحد نقش بسته است ؛ گرفتن نام خیام شوق آوراست و از حافظ لذت بخش و روح پرور .
گپ سیاسی آخند ها و جاسوس های حکومتی را حق دارید بزنید اما بجایش ؛ مهربانی زبان را بگذارید به گوینده هایش .
رهمکیان

>>>   عمر راوی
پنهان نمی کنم ، به نظر من در شرایط افغانستان ، برای دفاع از خود و براندازی حاکمیت فاشیزم قبیله ، مبارزه مسلحانه بهترین و موثرترین شکل مبارزه است. پارلمانتاریزم ، انجویزم، ریفرمیزم ، مدنی بازی و به ویژه این رسم های مزخرف معامله گری و با دزد دهن جوال گیری ، برای گرفتن قدرت در اوغانستان قطعا موثریت ندارند. دلیل اینکه بر مشی مبارزه مسلحانه تاکید نمی کنم و در باره اش نمی نویسم این است که خودم در درون کشور نیستم و نمی توانم در چنین مبارزه ای شرکت کنم.
در اوغانستان ، قومی که زور ندارد ، پایمال می شود. قانون آن جنگل همین است.

>>>   غزنی
برغم لویه جرگه های اوغانی
باید نشست سراسری بین فارسی زبانان بویژه تاجکان ایجادشود وتصمیم درباره چگونگی مبارزات آینده وغیره آن بحث وتصمیم قاطع گرفته شود

>>>   مر راوی
کسی در فکر چنین ابتکار هایی در اوغانستان نیست. همه اش به دنبال این فاشیست و آن فاشیست می دوند. اجندای زندگی سیاسی رهبرنما های ما را فاشیست های اوغان تعیین می کنند و مسیر شان را معین می سازند. بد بختانه .

>>>   مر راوی
دقیقا. هدف من هم رد اشکال دیگر مبارزه نیست، بلکه برای دفاع از خود و جلوگیری از زورگویی و تجاوز جناح های مسلح دولتی و غیر دولتی فاشیزم ، باید با تفنگ سخن گفت. گرفتن قدرت در اوغانستان در شرایط کنونی از راه مسالمت آمیز ناممکن است. اما برای بسیار کار های دیگر، روش های نرم ابزاری هم ضرور اند و هم لازمی

>>>   Ayendagan
قوم پرستی، تعصب، برتریجویی قومی، اعمال فاشیستی قوم افغان، طغیان کرده است!
شاه امان الله فراری، پدر کش، سکولار و دین ستیز اکنون نمادجشنونواره ی ثفافت اسلامی شده است چندی قبل در روز نوروز، جشن نوروز را با تصاویر شاه امان الله تزین کردند انگار بنیانگذار نوروز شاه امان الله بود.
طالب، مجاهد، اشرار، ملا، بی سواد و اخوانیست قوم افغان از شاه امان الله دین ستیز، حفیظ الله جلاد، تره کی غول و نجیب گاو مارکسیست و غنی احمدزی بی دین دفاع می کنند و کمونیست، مارکسیست ، باسواد قوم افغان از گلبدین، ملا عمر، حقانی، داعش و کرزی دفاع می کنند.
پس اینجا دیده می شود که قوم افغان نسبت به هرچیز دیگر افغانوالی را ترجیح می دهند و به عقیده دینی و مذهبی ، ایدیالوژوی، درجه تحصیل و خط فکری باور ندارند تنها به افغانوالی باور دارند.
اقوام غیر افغان شما بر سر یکدیگر تان بزنید تحت نام پرچمی، شعله یی، جمعیتی، حزب وحدت، حزب جنبش، کنگره ملی ، رستاخیز، روند سبز و غیره.

>>>   Salehzadh
یک بار از زن مرد و پیر جوان و خورد کلان بلند شوید تخم نوکران اجنبی را از بیخ بنیاد نابود کنید و آتش بزنید، دگه تا نسل در نسل تان قرار اسوده و آرام بخوابید.
غیر از این منتظر نباشید که آمریکا انگلیس آدم برتان بیارد و به شما خدمت کند. خر را سر ات مغز متفکر گفته میزنه، چاپلوس حرامی را فیلسوف.

>>>   حالي با چي جنگ ميكنيد ؟ تفنگ ها را خو دي دي ار كرديد . اين هم خوش باوري فارسيوان و ازبك بود.

>>>   بلی، افغانستان درین چهل سال گذشته همواره آرام و امن بود، موقع آن رسیده که یک جنگ برادر با برادر را آغاز کنیم. سینه های زنان را ببریم، رقص مرده به راه بیاندازیم و میخ در کله های همدیگر بکوبیم.

>>>   جنگ مدرن را آغاز کنید؛ تحصیل علم و تخصص کنید ، تخنیک و ظرفیتهای اساسی کار و جامعه را ارتقا دهید و ... تا اگر مصلحت منطقه و جهان بر ختم جنگ افغانستان باشد، مستفید شوندگان واقعی باشید.
مردم عام از جنگ نفعی نمیبرند بلکه بیرونی ها و جاسوسان شان است که سالها ما را می جنگانند تا صاحب آب ، نیروی کار و بازار مصرفی خود نشویم و منفعت آنها بیشتر باشد.
پشتون بیسواد ، سنتی و عقب افتاده هم دیگر فهمیده که شرایط تغییر کرده و ضمن مطابقت خود، اجتماع را منسجم تر بسازد تا از زیر سلطه نجات یافته و از شرایط پیش آمده حداکثر استفاده صورت گیرد.
لطیف بیژن پور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است