بانوانی که دعوت طالبان را رد کرده بودند، تهدید شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۸/۲/۲ کد خبر: 158309 منبع: پرینت

یک منبع معتبر که نمی‌خواهد نامش فاش شود به سلام‌وطندار گفت، طالبان شماری از بانوان شناخته‌شده را دعوت کرده بودند تا به نمایندگی از این گروه در نشست قطر اشتراک کنند.
منبع می‌‌گوید که طالبان به این بانوان گفته بودند که در صورت اشتراک در این نشست به نمایندگی از این گروه، امتیازهایی را نیز برای آنان در نظر خواهند گرفت.

به گفتۀ منبع، از میان 11 بانوی دعوت‌شده از سوی طالبان در نشست قطر که در گذشته پست‌های حکومتی داشته و شماری هم عضو پیشین مجلس نمایندگان بوده‌اند، نام‌های شریفه زرمتی و نیلوفر عزیز نمایندۀ ولایت ننگرهار شامل است؛ اما این دو بانو دعوت‌شان از سوی گروه طالبان را رد کرده‌اند.
منبع می‌گوید، این یازده بانو وقتی دعوت طالبان را رد کرده‌اند، با تهدید روبرو شده‌اند.

وحید مژده، از مقام‌های پیشین طالبان نیز دعوت طالبان از شماری بانوان از پاکستان، ایران، اروپا و آمریکا در نشست قطر را تأیید می‌کند و به عنوان نمونه از صوفیه عمر نام می‌برد.
او تأیید می‌کند که در این نشست به شماری از بانوان در افغانستان نیز پیشنهاد اشتراک در نشست قطر داده شده بود.
وحید مژده از ساهره شریف، نمایندۀ مردم در مجلس نمایندگان نیز نام می‌برد که دعوت طالبان را پذیرفته بود. او اما، پیشنهاد امتیاز و تهدید بانوان از سوی طالبان را رد می‌کند.
آقای مژده می‌افزاید که در پیوند به دعوت طالبان در نشست قطر جلسۀ بزرگی در منزل جمعه‌خان همدرد برگزار شده بود که ریاست این جلسه را صفیه صدیقی، عضو پیشین مجلس نمایندگان برعهده داشت و اشتراک‌کنندگان، دعوت طالبان برای شرکت در نشست قطر را پذیرفته بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بانوان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   آریانا سعید و شکریه بارکزی نیز دعوت طالبان را که به نمایندگی آنها در جلسه قطر شرکت کنند،رد کردند.
اما خانم نغمه گفت که من میخواهم به نمایندگی از حزب خسر مرحوم ام مولوی محمد نبی محمدی که فعلاً ریاست آن را مولوی قلم الدین وزیر سابقه امر بالمعروف و نهی عن المنکر طالبان به عهده دارد،اشتراک کنم.
به گفته مولوی قلم الدین،او میخواهد که خانم نغمه را منحیث معاون خویش در حزب حرکت انقلاب اسلامی مقرر کند.
این که این انتخاب او بخاطر تساوی حقوق مرد و زن در حزب است و یا کدام مقصد دیگر دارد،درین مورد به ما توضیح نداد.

>>>   دیگر از طالبان وحشی چه انتظار داشت غیر از قتل،تخریب و کشتن مردم بیگناه افغانستان.طالبان یک پدیده ای شوم یا سیاه است که با تأسف حکمرانان غرب با مدیریت پاکستان میخواهند اسلام را نامبد سازند درحالیکه خوشبختانه اسلام بلکه نامبد نمیشود برعکس انسجام ملی میان روشنفکران اسلامی بخاطر پدیده شوم طالب و داعش بیتشر تقویت پیدامیکند.
قره باغی

>>>   اگر این متن که در بالا ذکر شده واقعیت داشته باشد پس چمعه خان همدرد ....گلبدین و سگ طالب هم است .طالب گلو را به اندازه سگ ارزش نداده و چمعه خان هم هر قدر پاچه گیری برای طالب کند نتیجه صفر خواهد بود پس مردم بدانند بالای اینها اعتماد به مثابه خیانت بر وطن و ملت است
افغان

>>>   خانم زرمتی بهترین کاررانمودکه دعوت شان راردکردبخاطریکه یک زمان بادی گارملابورجان به دیدن خانم زرمتی همرابایک تربوزامده بودوختی زرمتی به دیدنش نرفت تربوزخودراگرفته دوباره پس رفت.
امتیازات پولی خوگپ بسیاردوراست.
بکتاش

>>>   به این بانو یگان دوست و خویش شان پیام دعوت را داده است
طالبان بالای این ها جمپ را نمی گیرند

>>>   تمام افراد نزدیک به کلبدین مانند خود این انسان خاین بوطن و دین وابسته و همکار با ای اس ای پاکستان هستند که یکی ازین جاسوسان بدنام ای اس ای پاکستان همین جمعه خان همدرد نفر خاص کلبدین است بر طبق خواست ای اس ای بخاطر رفع خشونت از جانب طالبان علیه زنان که یک عمل زشت ننگین خلاف انسانیت و اسلامیت است جمعه خان همدرد یکتعداد از زنان راباتهدید از جانب خودش و طالبان را بخانه خود جمع کرده بود تا زنان جمع شده اش به جلسه قطر بفرستد که با فرستادن همین زنان طوری وانمود کنند که گویا طالبان بر ضد زنان نبوده و نیستند و زنان از عملکرد انها راضی هستند بر طبق اظهارات اقای مژده که گفته است در پیوند بدعوت طالبان دربه نشست قطر جلسه بزرگ در منزل جمعه خان همدرد برگزار شده بود که ریاست جلسه را صفیه صدیقی عضو پیشین مجلس نمایندگان برعهده داشت و اشتراک کنندگان دعوت طالبان برای شرکت در نشست قطر را پذیرفته بودند وحید مژده از مقام های پیشین طالبان همچنان گفته که زنان از ایران و پاکستان امریکا و اروپا در نشست قطر بدعوت طالبان را تایید میکند و بهعنوان نمونه از صوفیه عمر نام میبرد صوفیه عمر کسیست که از سالهاست در غرب زندگی میکند .

>>>   من اگر به عویض گلبدیم می بودم کمر خود را به همرای طالب بسته می کردم و این رزیم کفری را شکست می دادم چو ن گلبدین هم در ولایات و ولسو الی ها از نفوس زیادی بر خو رد دار است و کاری می کرد که هم در دینا و هم در اخرت برایش مفید می بود نه اینکه حالا بدون کدام امتیاز برای دولت کفر یخود را تسیلم کرد که همه او را بد می گو یند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است