«بیت‌کوین» رسما وارد بازار اقتصاد افغانستان می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۳۹۸/۲/۴ کد خبر: 158334 منبع: پرینت

در حالیکه هنوز هیچ کشوری ارزهای دیجیتالی را به عنوان پول رسمی به رسمیت نشناخته است، بانک مرکزی افغانستان در نظر دارد تا ارز دیجیتالی را وارد بازار افغانستان کرده و از این طریق جذب سرمایه گذاری کند.

خلیل صدیق، رییس بانک مرکزی افغانستان در نشست هیات مدیره گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن از به کار گیری ارز دیجیتالی توسط بانک مرکزی کشور برای جذب سرمایه گذاری‌ها در افغانستان خبر داد.
وی به آسیا تایمز گفته که در نظر دارد از طریق فروش اوراق قرضه با ارز یجیتالی 5.8 میلیارد دالر در زمینه انرژی، معادن و کشاورزی جذب سرمایه گذاری کند.

ارزهای دیجیتالی همواره با ابهامات بسیاری روبرو بوده اما «بیت کوین» یکی از مشهور ترین این ارزها که در برخی از کشورهای جهان هرچند به رسمیت شناخته نشده اما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گره‌ها از طریق استفاده از رمزنگاری، این تراکنش‌ها را بازبینی کرده و در یک دفتر عمومی توزیع‌شده که به آن زنجیره بلوکی (بلاک‌چین)گفته می‌شود ضبط می‌کند.
بیت‌کوین را شخص یا گروهی از اشخاص ناشناس تحت نام ساتوشی ناکاموتو اختراع و در سال 2009 به عنوان یک نرم‌افزار متن‌باز عرضه کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بیت‌کوین
اقتصاد افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   از خرید ارز دیجیتالی خود داری کنید که نوسان آن زیاد است و شما را ورشکست میکند.
در آغاز بانک مرکزی برای شما نشان میدهد که هر روز نرخ آن بالا میرود و در ظرف یک سال نرخ آن دوچند و یا سه چند میشود.
اما بعد ار آن که بانک مرکزی پول کافی ازین راه بدست آورد،دفعتاً نرخ آن به زمین میخورد و پول های شما برباد میرود.
همان قصه کابل بانک بالای شما تکرار میشود.

>>>   اگر پولداران حرام خور دارد ان دولتی و همدستان تاجر و صاحبان شرکت های تجارتی دست به این کار بزنند بسیار خوب میشود .وبجزای اعمال شان خواهند رسید ان شاءالله

>>>   اين يك چال بازي است زياد مردم تباه شدند. انچه كه وجود فريكي ندارد ارزش هم ندارد.

>>>   بيتش رفته كويلش مانده . در انترنت زياد چال بازي است يكي ان هم پول هاي خيالي مثل بيت كوين . مانند دهليز خيالي اشرف غني و مكتب هاي خيالي فاروق وردك .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است