حساسیت اخلاقی در برابر پرونده سازی های سیاسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۸/۲/۵ کد خبر: 158359 منبع: پرینت

وحیدی در زندان است. هیچ نهادی از حقوق شهروندی ایشان بگونه ای عملی دفاع نکرد. قانون حامی وحیدی نشد، بلکه با سوء استفاده از قانون وحیدی را زندانی کردند. نظام قضایی با فیصله غیابی و یک جانبه، مشروعیت اش را از دست داد. پارلمان نیز واکنشی نشان نداده است.

در وضعیت این چنانی، افرادی مثل وحیدی که باند و مافیا هم ندارند هیچ حامی ای جز افکار عمومی ندارند.

شهروندان کابل که از نزدیک شاهد رفتار ظالمانه و قانون ستیزانه با این شهروند کشور بوده اند، باید علیه نظام قضایی فاسد و قوه مجریه فاسدتر از آن برای وحیدی دادخواهی کنند.

امکان نابودی وحیدی در زندان توسط باندهای مافیایی درگیر در پرونده ای که وی در آن دخیل است، خیلی زیاد است. تا دیر نشده است، باید جان یک انسانی را که جرم اش ثابت نشده است از خطر مرگ نجات داد.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحیدی
پرونده سازی
نظرات بینندگان:

>>>   Anwar Rawi
یک تعداد از روشنفکران ما را مثل سگ پاولف شرطی ساخته اند !
آنها در انتظار می مانند تا فاشیست های افغان کاری کنند تا مغزشان بکار افتد وقلم بدست گیرند و کارکرد ها و نیرنگ های فاشیست ها را توجیه و تفسیر کنند ! در حالیکه روشنفکر باید خود راهنماو راه گشا باشد .
ما میدانیم که مشکل اصلی کشورمان در شرایط کنونی فاشیزم افغانی است . میدانیم که تا وقتی که نظامی فاشیستی وجود داشته باشد و قدرت بدست فاشیست ها باشد و اندیشه های ضد انسانی و ضد آزادی فاشیستی رواج داشته باشد ؛ امکان ندارد کشورمان به صلح واقعی و صلح دایمی دست یابد و مردم ما احساس امنیت , آرامش و آسایش کنند .ما میدانیم که خلیزاد , کرزی , احمدزی , احدی , گلبیدین ,یون , سورخلقیان و طالبان و چندین گروه خرد و بزرگ دیگر , همه فاشیست اند و نظریات فاشیستی دارند و همه برای تحقق اهداف ضد انسانی فاشیستی هماهنگ و همسو و با هم کار می کنند و میخواهند قدرت انحصاری و مطلقه شان را بر مردمان شریف کشور تحمیل کنند و تمام دارایی های مردمان کشور را به چپاول ببرند و مردم را به برده گی بگیرند ...
وقتی این مسایل را میدانیم و این را هم میدانیم که فاشیست های رنگارنگ افغانی هیچ زبانی انسانی را جز زبان زور نمیدانند و هیجگس دیگر را برابر سگ هم اهمیت نمی دهند و دموکراسی و همکاری ؛ زندگی شهروندی هم برایشان هیچ پشمی نیست , پس چرا باید دست به هوا در انتظار رحمت و معجزه آنها ماند ؟!
روشنفکران ضد آزادی خواه و عدالت پسند باید در انتظار معجزه از طرف فاشیست های رنگارنگ افغان نمانند و خود برای نجات کشور و مردمان رنجبر و مظلوم کشور دست به اقدامات جدی بزنند و فاشیست ها را در موقف سگی قرار دهند , باید راه چاره پیدا کرد و همه در جهت را ه حل متمرکز شد , وقت دارد میگذرد ؛ اگر فاشیست ها همین طور موفقانه پیش بروند آینده خونبار نصیب مردمان ما خواهد شد ... اتحادو همسویی و هماهنگی روشنفکران آزادی خواه و عدالت پسند اولین گام متیواند باشد ..

>>>   شمس كچكين
چه ملتى بوديم چه فرهنگى داشتيم وچه سرزمينى داشتيم اماباتاسف عده بى ريشه وبى بنياد توسط حمايت. استعمارخونخوار بالاى گرده هاى ماسوار اند وبزرگان بيخرد وجبون مصرف جمع كردن دالر استند اياجواب وجدان راچه خواهند دادند
Dit verbergen of rapporteren

>>>   Saboor Raheel
اگر خود را سیاستمدار میدانید و فکر میکنید که جرگه غنی نارواست به اهداف فاشیزم کمک میکند؛ بد است و ازین‌رو در آن شرکت نمی‌کنید، چرا‌ دیگران را نیز مانع نمی‌شوید؟ چرا در برابر تبلیغات پرسروصدای دستگاه غنی به ضد تبلیغات نمی‌پردازید؟

آیا شما مسوولیت سیاسی و اجتماعی در برابر مردم ندارید؟ آیا این جرگه یک رویداد سیاسی است و یا میله شب شش که رفتن و نرفتن‌تان مساله شخصی؟ آیا در برابر مصرف بیجا و ناروای اینهمه پول که آبش به آسیاب یک دستگاه فاشیست میریزد احساس مسوولیت نمی کنید؟ آیا خاموشی تان شرکت مستقیم در جرم و جنایت این دستگاه نیست؟

و اما اگر این جرگه یک حرکت مفید است، بازهم چرا خاموش استید و همکاری و همنوایی نمی کنید و دلائل مفیدیت آن را به مردم کشور را بیان نمیکنید؟

>>>   azizada
مردم خیلی بیچاره شده که یک ....را در راس دولت قبول کرده اند .هرچه این .....و همدستانش بالای مردم تحمیل میدارد شکایت نمی‌کنند. عجب صبری خدا داده به این مردم نجیب وشرافتمند ما.

>>>   Saboor Raheel
تبعیض را از تاجیکهای لوگر و لغمان بردارید!
این ظلم است که تاجیکها نفوس اصیل و بومی لوگر و لغمان باشند اما دیگران همه‌کاره این دو ولایت باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است