تنزیل مقام سیاف در جایگاه ضیاءالحق امرخیل!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۸/۲/۱۰ کد خبر: 158427 منبع: پرینت

بالاخره اشرف غنی احمدزی با خرید و تطمیع توانست سیاف را آله دست قرار دهد و ایشان را به ریاست جرگه مشورتی صلح نصب نماید و دست آورد اشرف غنی احمدزی و لوی جرگه مشورتی صلح هم فقط همین خواهد بود چون هیچ حرف و حدیث نو وجود ندارد که در لوی جرگه مشورتی صلح گفته شود که قبلاً آن را اشرف غنی احمدزی نگفته باشد.

مثلا مالک صلح افغان ها باشد، قانون اساسی خط قرمز است، طالبان با دولت مذاکره کنند، زنان به عقب بر نمی گردند، دست آورد های ۱۸ سال حفظ گردد، انتخابات صورت گیرد و من تا زمان انتخابات رییس جمهور هستم، مگر چیزی مانده است که مهمانان امرخیل آن را از نو بیان کنند و برای که اجازه می دهند که حرف خود را بگویند تا هنوز دو نفر را به خاطر ابراز نظر از تالار لوی جرگه بیرون انداخته اند خدا می داند که بالای آنها چه مصیبت وارد می گردد و مهمانان امرخیل فقط برای چک چک زدن برای پروگرام از قبل تعیین شده است و نه اضافه از آن، اشرف غنی احمدزی که در میدان سیاست و جنگ باخته است اکنون می خواهد ضعف های خود را زیر هیاهوی چند روزه و کوتاه مدت پنهان کند اما واقعیت این است که سرنوشت افغانستان در میدان مذاکره و یا جنگ تعیین می گردد که بازنده هردو جبهه اشرف غنی احمدزی است.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاف
امرخیل
نظرات بینندگان:

>>>   جناب عدالت. غنی احمدزی با این ....هایش با لنگی یک سیره قبیلوی خویش بالای سر یک نخوده خویش که پر از غلزی گری است تلاش می کند رسالت امان الله خان ابدالی را تکمیل کند. در مورد انتخاب سیاف بحیث رییس لویه جرگه توسط غنی باید بعرض برسانم که غنی احمدزی هرگز از فرد قبیله و قوم خویش تیر شدنی نیست. سیاف غلزی است که توسط وی باین مقام انتخاب می گردد. باز هم غنی احمدزی شعار می دهد که مخالف قوم و قوم بازی است و می خواهد شایسته سالاری در این مملکت حاکم گردد!
Abdul Hamid

>>>   سیاف دستش بخون هزاران تن از باشندگان افشار آلوده است. سیاف در آن حادثه جنایات را مرتکب گشت و ساکنین افشار را بخاطر هزاره بودن و شیعه بودن شان تباه ساخت. دستور صریح قرآن است کسی که یک نفر بی گناه را بکشد مثلیکه تمام عالم را کشته. جرم و جنایات سیاف بزرگتر از دزدی و رهزنی های وی است جناب حاجی اعتمادی.
Abdul Hamid

>>>   خوب است که دوستان تاجیک ما شخصیت جهادی سیاف را که مثل مار درون آستین در زمان حکومت شهید ربانی عمل کرد وبا تشدید جنگ ونفاق واقدام علیه ازبکها وهزاره ها در واقع پایه های وحدت ملی حکومت نوپا به رهبری رئیس جمهور ربانی را ویران کرد خوب است که در گذر زمان شاهد ونظاره گر چهره های واقعی اشخاص باشیم که پشت القاب جهاد وعالم دینی مخفی شده بودند تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل...
Ali Yaghubi
>>>   سیاف اول واضح بسازد که صلح با تروریست از نظر اسلام جواز دارد؟

>>>   Salam
چند آدم بی اندیشه و سلطه دوست همیشه وجود دارد ، داکتر نجیب هم هزار ها تن را جمع کرده بود و همه گفتن به آسمان بروی از پایت می گیریم و اگر در خاک بر‌وی از ....این شکمبو ها را هر کی وعده و پول دهد همان جا می روند ، ستودیوم ورزشی هم از مردم برای حکمتیار پر بود

>>>   سیاست مدار واقعی مثل سیاف ده بار ایمان خود را میفروشند آنهم زیر نقاب دین، واقعن که ما مردم چقدر گوسفندی هستیم که فریب ریش این نوکران انگلیسی و آمریکایی را بار بارخوردیم حال دانستم که این جهاد نبود برعکس ناموس فروشی و دین فروشی بود و مردم گوسفندی با چه خوشباوری دنبال این ....های ریش دار و لنگی دار دویدند....

>>>   واقعیت نچندان دور عامل اصلی اختلاف مذهبی در کشور بعد از انقلاب اسلامی استاد شیخ الحدیث سیاف بود و سازمان نصر حزب وحدت اسلامی که توسط حلقه مخفی خلقی ها رهبری میشد.

>>>   این ....صفت که همیشه طالبان را تروریست و انتحاری ها را مرتد می گفت امروز بعد از انتخاب شدن به حیث رئیس جرگه نمایشی، گفت کرزی و اشرف غنی درست می گفتند طالبان برادران ما اند.
من چندین سال است می گویم این جاسوس را پاکستانی های لر و برادران بر شان منحیث اجنت در پنجشیر و شمال فرستاده بودند تا اجازه ندهد اقوام غیر افاغنه باهم متحد شوند. این قاتل چندین بار از ایجاد اتحاد شمال و یکجا شدن احزاب جمعیت، جنبش و وحدت انتقاد کرده بود و دوستم را ملیشه گلم جمع و برادران هزاره ما را با فتواهای ....و دروغین اش کافر و واجب القتل میدانست.
نازنین وطندوست

>>>   یکی از نقاط ضعف مجاهدین در برابر تکنوکرات‌‌ها و غرب آمده‌گی‌های حریص و بی ریشه، ساده‌لوحی و برخورد عاطفی شان نسبت به دنیای سیاست بوده/ می‌باشد.
شاید استاد سیاف به‌دلایل مشترکات پشتونوالی با اشرف غنی یا امتیازات حکومتی تطمیع شد و با رفقای جهادی اش پشت کرد. سیاف خواست غنی غل‌زایی را در نخست از انزوای سیاسی درانی‌ها «حامد کرزی» و هم‌چنان از تحریم‌های سیاسی احزاب و مردم افغانستان بیرون کشد. اما در حقیقت سیاف به انتحار سیاسی تن داد.
باورم نمی‌شود پس ازین؛ «ای میدان ره که مجاهدین نزند هیچ‌کسی زده نمی‌تاند». ادامه یابد!
فهیم فطرت

>>>   Ariaie
تضاد ميان فتوا هاى قبلى و فعلى سياف در رابطه به حكم شريعت در مورد طالبان بيشترين بحث را در ميان كاربران شبكه هاى اجتماعى به خود اختصاص داده است. فكر كنم غنى گليم سياف را هم جمع كرد و او را خلع فتوا ساخت

>>>   Khedri
هرکس که به غنی دست دوستی بدهد چند مدتی جولان میکند ولی خیلی زود گلمش جمع میشود به شرطی که از قوم خودش نباشد اینها به اندازه احمق هستند که از دوستم ضیا جرئت وووو پند نمیگیرند چندی بعد شما روزگار چرخه گیر را نیز خواهید دید

>>>   Salam
سیاف صاحب ؛
حال ما کدام فتوا ات را قبول کنیم ، آنرا گفتی طالبان را بکشید و خوب هم بکشید و یا اینرا که طالب بردارتان و اوغان است و با آنها زیستن حکم قرآن است .

>>>   Qasimzadah
شرم هم چیزی خوبی است.
انگار تمام دار و نداری این سرزمین همین زی ها است، یا "کرزی" است یا "استانکزی" است و یا احمدزی. حالا حتما چند تا کور باطن این کار آقای غنی را نیز ملی خواهند گفت.
مرد میدانم آرزوست تا دمار از روزگار قومگرایان، برتری طلبان و قبیله پرستان برآورد.
تاریخ کشور پر از ریدن های همین زی ها است. خدا هرچه قومپرست و برتری طلب را نابود کناد.
یادداشت: وقتی بین دو زی جنگ است، پس چرا این همه آدم های دگر باید کشته شوند؟ هم خود را توته توته کردند و هم دگران را.‌‌.. مات و حیرانم خدایا.

>>>   بازهم درس عبرت برای اقوام غیر اوغان ِ اوغان هرگز از شما شدنی نیستند اوغان اوغان است وقت خودرا با اینها ضایع نسازید وقتی اوغان بخاطر قدرت چشمان برادر را کشید وقتی اوغان بالای قرآن امضا کرد بعد بالای آن پا گذاشت آیا اینها از شما میشوند ؟ بهترین راه این وطن یا تجزیه است یا فدرالیزم چون با این فاشیستان مشکل است کنار آمد

>>>   بسیار خوب قضاوت میکنید اگر استاد سیاف دهن بوجی را همرای دزدان شناخته شده را میکرفت آدم خوب بود و حالا کی همرای مردم خود است آدم خراب شد
داکتر

>>>   کسی را که خداوند در نزد مخلوقش بشرماند مانند عبدارسول سیاف هم شرمنده میسازدش و هم روی سیاه عام و خاص و تاریخ همان سر زمین مینمایداش سیاف که از نام مجاهد در هر سخنرانی اش یدک میکشید و مردم برایش پیهم کف میزدند خداوند چنان شمنده اش و خجالت زده اش کرد که موقفشرا در جای یک دزد خاین ملی دشمن ملت و مسلمان بنام ضیاالحق امر خیل فاسد ترین شخص قرار داده پس ازین نه دیگر سف سطح گویی هایش و نه سخنانش مرتبط با دین اسلام و نه قصه ها و افسانه گوهی هایش را علاقه به شنیدن انرا ندارند و نه دیگرکدام اعتمادی بالای سیاف نزد مردم باقی مانده است اشرف غنی چنان فلوته باز مکار مداریست که سر انجام کسی دیگری که برایش باقی نماند سیاف را به تورش صید کرد چنان کشت اش که خونش نریزد اما ابرویش ریزد و ریخت .

>>>   شمشیر محافظان امرخیل بالای اعضای جرگه
روز دوم جرگه؛
😱😱😱😱😱😱
پس از اعتراض‌های دی‌روز و ایجاد تشنج بر سر انتصاب معاونان جرگه، انتخابات هیات اداری امروز نیز برگذار نشد.
دبیرخانه بدون گزینش هیات اداری اعضای جرگه را به ۵۱ کمیته کاری تقسیم کرد. هر کمیته بیش‌تر از ۸۰ عضو دارد و روسای کمیته‌ها نیز از قبل گماشته اند. اکثریت اعضای کمیته‌های آدم‌های بی‌سواد اند و اصلن نمی‌دانند برای چه آورده شده اند.
کنترول جرگه برای حکومت دشوار و درد سر ساز شده است. ظاهرن مهندسی در گزینش افراد خیلی موثر واقع نشده و هنوز ده‌ها صدای اعتراض برضد «اجندای پنهانی جرگه» در داخل تالار بلند است.
شب گذشته دبیر خانه برای ۱۲۰۰ کنترول کننده تازه، کارت توزیع کرده است تا صدای هر معترض را به‌موقع سرجایش خاموش سازند.
از سوی دگر حضور نظامیان در داخل تالار سبب شکایات جدی اشتراک کننده‌گان به ویژه زنان شده است.
شام دی‌روز «شوخی مزه دار» یک عضو جرگه هنگام صرف غذا در طعام خانه با واکنش تند محافظان «ضیاالحق امرخیل» روبه رو شده است.
با این‌حال تاکنون بیش‌ترین حاصل جرگه عکس‌های یادگاری است که در رسانه‌های اجتماعی خبرساز شده اند.
فطرت
Razaq Mamoon

>>>   از سیاف چی گله دارید، تمام چهل دزد ماسکو همراه با علی بابا همه مانند مگس بدور اتمر جمع شده اند و به جز به فکر مقام و دالر به قوم خود فکر نمی کنند.

>>>   افشاري ها كوشش نكنيد گوي رهبران مزدور سپاي پاسداران تانرا بالاي ديگران انداخته خود را برائت دهيد، افغانستان و افشار را شما ها هزاره هائي نا ديده و نادان و پنچرمين هايپنجشيري تباه كرديد، چون هر دو طرف از جهات معين خارج امر شده بود كابل را اول و ديگر ولايات را بعدتر ويران نمائيد.
ازبك

>>>   حالا همین وقتش است که بگوئیم :
استاد سیاف درشهید ساختن آمر صاحب مسعود دست داشته است !!!

>>>   نگاه قدرت محور استاد سياف !
رويكرد سياسى استاد سياف همواره معطوف به مركزيت قدرت و تقرب به آن بوده و است.

عليرغم ظاهر شديداً اعتقادى و اصولگراى وى، شخصيت حقيقى او بسيار متفاوت و در هر موردى انعطاف پذير است. من بار ها شاهد سخنان قاطع اما بعداً عقبگرد او از موضعش بوده ام و به همين دليل هيچگاهى از شخصيت ناپايدار سياسى اش خوشم نيآمده و نمى آيد. عادت ندارم مثل بسيارى از دوستان بزرگوار، بدليل عالم دين بودن، رهبر جهادى و و و ده ها مصلحت ديگر، خويشتندارى كنم و نظرم را در لفافه بيان كنم.

خوب بياد دارم كه بعد از كودتاى ناكام( گلبدين - تنى ) در محفل بزرگى گفت كه اقامه حكومت اسلامى هدف مقدس است و ائتلاف با ملحدين حرام است. هدف مقدس، نيازمند وسيله مقدس است. اما در همان زمان، حزب اسلامى ملاقات حضورى استاد سياف و انجنير احمدشاه احمدزى معاونش را با جنرال فاروق ظريف يكى از نظاميان بلندپايه حكومت كمونيستى، مستند افشاء نمود.

بعد از خروج عساكر شوروى و مطرح شدن ظاهر شاه در معاملات سياسى، صريحاً در نماز جمعه در مسجد كمپ پبى، خطاب به مجاهدين گفت كه: ظاهر شاه فاسق، فاجر و قاتل ده ها تن از اعضاى نهضت اسلامى است. معامله، گفتگو و ساختن حكومت مشترك با وى جواز شرعى ندارد. او مجاهدين را مخاطب قرار داده، گفت: اگر روزى ديديد كه سياف با ظاهر شاه معامله نموده. بدانيد كه او از راه خدا منحرف و گمراه شده و اطاعتش از دوش شما ساقط است. اما شنيدم كه او را در پغمان دعوت نمود و ديدم كه در جنازه اش اشتراك نمود.

با وجود آنكه به صراحت لهجه و انتقاد هاى تند معروف است اما در ساليان اخير از دخيل شدن در موارد مورد منازعه و شگافهايى كه در متن جامعه بروز نمود، شديداً اجتناب ورزيد. هيچگاهى درباب كشمكش تذكره هاى الكترونيك، نزاع زبان فارسى و پشتو، بحث سلفيت و حنفيت و موارد مشابه اينها ابراز نظر واضح و شفاف ننمود. با آنكه ظاهراً در هر مجلس و مناسبتى شعارِ حق تلف شده مجاهدين را بلند نموده اما عملاً همواره همدست و متحد كسانى بوده كه حق مجاهدين را تلف نموده اند.

با پيروزى كودتاى ثور، نه تنها تمام زندانيان سياسى بويژه اعضاى نهضت اسلامى باقى مانده از دوران سردار داود، توسط خلقى ها اعدام شدند، بلكه هزاران انسان بيگناه، بدون تحقيق و محاكمه به جوخه اعدام سپرده شد، استاد سياف، استثنايى مرموزى است كه از جهنم خلقى ها سر بسلامت كشيد و از پلچرخى به رهبرى اتحاد مجاهدين راه يافت. خودش آنرا معجزه ى مى داند كه از نظر من نه تنها توجيه شرعى دارد و نه معقوليت سياسى. اما شايد در قاموس استخبارات بتوان برايش تعبيرى جستجو نمود. برخى پيوند با حفيظ الله امين را در اين زمينه كارساز مى دانند و بعضى هم بدين باورند كه شايد امين مى خواست در تداوم تفاهم با حكمتيار از استاد سياف نيز بعنوان مُهره ريزرف در زندان بهره بردارى نمايد. اما واقعيت آنست كه تا مرگ تره كى كه هزاران تن كشته شد، چنين تفاهمى وجود نداشت. احتمالاً پادرميانى جنرال رفيع وزير دفاع در زنده نگهداشتن استاد سياف موثر بوده. و شايد بهمان دليل بود كه هنگاميكه رفيع با نوميدى از معامله با حكمتيار در روز هاى اول پيروزى مجاهدين مى خواست با لباس و چهره غير متعارف و با پاسپورت جعلى از كابل فرار نمايد و توسط مجاهدين در ميدان هوايى كابل شناسايى و دستگير شد، با وساطت استاد سياف رها شده و بخارج از كشور رفت.

استاد در دوران جهاد نه تنها روابط سردى با شهيد احمدشاه مسعود داشت بلكه ذهنيت منفى اعراب نسبت به شوراى نظار برخاسته از تلقينات او و حكمتيار بود. با همان پيشينه بود كه با ورود متحدانه شوراى نظار، حزب وحدت و جنبش ملى، گروپهاى مسلح حزب وحدت و افراد ملا عزت الله عاطف قوماندان جمعيت در پغمان، مانع پيشروى گروپهاى اتحاد بسوى كابل شدند. استاد در يك نشست خصوصى گفته بود كه قبل از سقوط حكومت نجيب در پشاور به اين تصور بود كه يگانه تنظيمى كه امكان سقوط كابل را دارد، حزب اسلامى است. به همين منظور روى دوستى با حكمتيار سرمايه گذارى و روابط گرمى را با حزب اسلامى ايجاد نموده بودم. اما پيروزى غير منتظره احمدشاه مسعود، نادرست بودن محاسبات مرا نشان داد و ازهمان اولين روزهاى سقوط كابل در تلاش تأمين رابطه با احمدشاه مسعود شدم تا اينكه بهم خوردن ائتلاف ميان شوراى نظار و حزب وحدت، زمينه تقرب مرا به مسعود مساعد ساخت.

حضور استاد سياف در دوران مقاومت و در كنار شهيد مسعود كه بسيارى خود را ممنون احسان وى مى دانند، بجاى آنكه ريشه در پيوند اعتقادى و همآهنگى سياسى وى با مسعود داشته باشد، برخاسته از ناگزيرى استاد بود كه هيچ كشورى برايش ويزا نداد و اجباراً در حوزه مقاومت ماندگار شد.

در حاليكه همواره مورد احترام و ارادت همسنگران شهيد مسعود بوده و است. بعد از شهادت آمر صاحب راه خود را از همسنگران وى جدا نموده به سِلك ياران كرزى پيوست. رقابت وى با استاد شهيد برهان الدين ربانى در احراز رياست پارلمان، حمايت وى از كانديداتورى كرزى در دوره هاى مختلف، بيطرفى وى در رقابت اشرف غنى و داكتر عبدالله در دور دوم انتخابات قبلى و حالا هم پيوستنش به اردوگاه غنى، موارد آشكار و مصداق هاى بارز ادعاى من است.

حالا نيز او بخوبى مى داند كه اگر غنى از برزخ مذاكرات قطر عبور كند، حريفى مانع او شده نميتواند و پنج سال ديگر سكاندار اداره كشور خواهد بود. بناً با جانبدارى از غنى در جرگه مشورتى صلح بعنوان پيش پرداخت صداقت و نشان دادن حس نيت سياسى، رفيق گرمابه و گلستان حاكم مستبد و متعصب ارگ شده تا از خوان كرم قدرت بى نصيب نماند.

كاش با همه ى فراز و نشيب هاى زنده گى سياسى اش، در حاليكه خورشيد عمرش رو به افول است، نصيحت ( قُرب اجل و سوء عمل ) بزرگمهر حكيم را آويزه گوشش مى نمود تا نام نيكى از وى به يادگار مى ماند.
عارف منصوري

>>>   aim Rahimi
آیا سیاف را می شناسید؟

سیاف پسر مامای حفیظ الله امین، از جمله جهادی های خشن، از قوم خروت و هم تبار گلبدین و غنی احمد زی است.
کار نامه های سیاف:

۱) با مهارت خاص در زیر جلد استاد ربانی و احمد شاه مسعود جا گرفت، از فردای ۸ ثور با مکاره گی خاص مسعود را با حزب و حدت و جنبش ملی دوستم که متحدین طبیعی جمیعت بودند مواجه ساخت و انها را چنان به جان همدیگر انداخت که نتایجش در ویرانی کابل و کشتار ده ها هزار کابلی ها معلوم است.

۲) سیاف بدون شک سبب قتل و حشیانه استاد عبدالعلی مزاری گردید.

۳) سیاف مسبب اصلی سقوط دولت استاد ربانی است؛

۴) در سال ۲۰۰۱ تروریستهای عرب را به جان احمد شاه مسعود روان کرد و مسعود بدون شک توسط سیاف به قتل رسید؛

۵) اگر بخاطر داشته باشید در زمان کرزی بخاطر رسیدن به ریاست شورای ملی در برابر یونس قانونی با تمام نیرو کوشید و از هر وسیله استفاده کرد و هر بد وردی که یاد داشت به آدرس قانونی و پارسی زبانها گفت، هر چند قانونی هم کدام کسی نیست که بالایش حساب شود اما سیاف در برابرش شکست خورد؛

۶) در سال ۲۰۰۳ سیاف در یک نشست بزرگ حکم تکفیر لطیف پدرام را صادر کرد، خوشبختانه زورش نرسید ورنه پدرام سنگسار شده بود.

اینکه یک تعداد جمیعتی ها و شورای نظاری ها همه چیز را از طریق پول گز و پل می کنند، سیاف چون و هابی است ، سعودی ها همواره پول های گزاف در اختیار ش می گذارند و از ان پول های باد آورده کم کمک در جیب شورای نظاری ها و جمیعتی ها می ریخت و می ریزد هنوز ، از همین سبب آن پول پرستان او را مانند رهبر و پیشوای خود می پرستند.

اینکه ده ها بار از مراجع مختلف شنیده شده که سیاف در دوران جهاد دختران جوان افغانستانی مهاجر در پا کستان را به عربها می فروخت، می گذاریم به وجدانش، اگر و جدانی داشته باشد!!!

حرف آخر!

۷) دوستانیکه حاکمیت ببرک کارمل و نجیب الله را به خاطر دارند ، حتمآ به یاد دارند که کابل از سه طرف همیشه راکت باران می شد:

از سمت شرق، کوه صافی توسط گلبدین؛

از طرف جنوب، خاک جبار و چهار آسیاب توسط گلبدین؛

از سمت غرب، پغمان توسط سیاف...

بنا براین این سروده شاعر دقیق است:

" کبوتر با کبوتر، زاع با زاع
کند همجنس با همجنس پرواز

حالا سوال این است که اگر سیاف با اشرفغنی یکجا نشود پس با چه کسی یکجا شود؟

فکر می کنم همین قدر در معرفی سیاف پسر سکه مامای حفیظ الله امین کافی باشد...
اگر دوستان سوالی دیگر ی هم در مورد آقای سیاف داشته باشند در خدمتم

>>>   خود کرده
را نه درداست ونه درمان ....شیخ لریال کاری نمی کند که در ان ذیان متوجه اش باشد...همه می گفتند که عبدرب رسول سیاف هیچ گاه با طالبان دوستی نمی کند .... اما دالر بهتر زریا ل است وجناب شان منبعد به اسم شیخ دالر عرض اندام می نمایند..گویند که دالر چیزی است که دیمانه سازد ملا را..

>>>   روی سیاه و شرمسار شدنی است، چنانچه درین جرگه غیر قانونی چنان شد۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است