اعضای لوی جرگه! لطفا به این پنج پرسش پاسخ دهید
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۸    ۱۳۹۸/۲/۱۱ کد خبر: 158452 منبع: پرینت

به اعضای لویه جرگه!
من یک شهروند معمولی هستم. خرسندم که شما در حدود سه هزار تن از نخبگان در زیر یک چتر گرد آمده اید تا مسایل «مبرم» را به بحث گیرید. شما بزرگترین نشست سیاسی و «صدای» مردم هستید چه بهتر است که فقط به این پنج پرسش ساده پاسخ دهید:

یک- معنای جنگ در افغانستان چیست؟ ما می‌خواهیم بدانیم که تعریف لوی جرگه برای جنگ افغانستان چیست؟
دوم- سازندگان و جنگندگان این جنگ کی‌ها هستند؟ دوستان و دشمنان کی‌ها هستند؟
سوم- منابع این جنگ را کی تمویل می‌کند؟
چهارم- استراتژی، تاکتیک و دکترین این جنگ از کجا نضج می‌گیرد؟
پنجم- قربانی این جنگ را کی متحمل می‌شود؟

اگر به این پنج پرسش ساده پاسخ ارایه کردید، آنگاه معنای حضور شما در لوی جرگه روشن می‌شود. آنانی‌که پاسخ را دریافتند، خانه می‌روند و آنانی‌که پاسخ را نیافتند، سه روز دیگر موعظه‌ها را گوش خواهند داد. غذا، خواب و عکس‌های یادگاری نیز جالب هستند.

دکتر ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جرگه
امرخیل
ستیز
نظرات بینندگان:

>>>   آنهایی که نمی‌توانند بخوانند از «امرخیل صیب» کمک بگیرند!
>>>   معنی جنگ در افغانستان این است که در افغانستان جنگ جریان دارد.
تعریف لویه جرگه برای جنگ افغانستان این است که در افغانستان جنگ جریان دارد.
سازندگان و جنگندگان این جنگ یک تعداد کشور ها هستند و بعضی کشور ها در لباس دوست و بعضی کشور ها دشمن اند.

منابع این جنگ را یک تعداد کشور ها تمویل میکنند.
استراتیژی و تاکتیک و دکترین این جنگ توسط بعضی کشور ها رهبری میشود.

قربانی این جنگ را اکثراً افغانها و در بعضی موارد خارجی ها نیز متقبل میشوند.
اما قربانی مالی اکثراً یک تعداد کشور های خارجی هستند.
در مورد ختم جنگ نیز باید اظهار نظر کنم که اگر خدا خواسته باشد،به همان تاریخی که خودش در نظر گرفته است و ما علم غیب نداریم که بدانیم که این تاریخ کدام است و از طرف دیگر ما در کار و اراده خدا دخالت نمی کنیم،به همان تاریخ جنگ ختم خواهد شد.
اما این تاریخ باید قبل از آمدن قیامت باشد،زیرا بعد از قیامت کسی در روی زمین نیست که با یکدیگر جنگ کنند.

>>>   بر ای چواب به این سوالات بایدیک لویه جرگه دیگر دایر شود ودران کمیته های ذدوصد نفری جمع شوند بعد جواب این سوالات را ارائه کنند

>>>   پولیس هند، دو مقام رسمی افغانستان به‌نام‌های محمدعمر آرین؛ مدیر یکی از بخش‌های وزارت مخابرات و محمداجمل هودمن؛ وکیل و حقوق‌دان را در شهر گوا، هنگام ارتکاب زنا دستگیر کرده‌است.
بازرس پولیس هند گفت که این دو مرد با دو روسپی ازبکستانی در یکی از خانه‌های خدمات جنسی ناحیه کالینگو به‌سر می‌بردند و توسط پولیس حین زنا دستگیر شدند. پولیس اما موفق به دستگیری رییس این گروه‌ ارائه‌دهنده خدمات جنسی نشده‌است

>>>   همه سو الات را انجانب رایت معلو مات می دهم اصلا در طول 40 سا ل امریکا چند پروزه را در افغا نستان روی دست گرفته است گه عبارتند از
1--- پروزه جهاد و مقا ومت
2--- پروزه طالب
بعد از ختم پروزه طالب پروزه داعش شروع می شود
و اصلا امریکا می خو اهد به همین بهانه ها در وطن ما باقی بماند

>>>   غنی از بودیجه دولت برای هر ان کسیکه برای او به خاطر کمپاینش در لویه پرگه اشترا ک کرده ایت یک هزاردالر امریکا پیشنهاد . وزارت مالیه را گفته که هر چه زودتر این پو ل ها را در اختیار شان بگذارد

>>>   ملك بچيم مزه را خو شما انقلابيون كرديد و بالاخره خود را در دامان غرب انداختيد، و حالا هم بدن مرده افغانستان را نيش ميزنيد، مرد هستي بيا با مردمت زنده گي كن و فكر شان را روشن نما.

>>>   Bagramian
لویه جرگه یا دقیقتر (دیره اوغانی)به جز از روسیاهی به اشرف غنی احمدزی دیگر هیچ دست اوردی نخواهد داشت. چون طالبان یگانه نیروی مسلح مخالف دولت غنی احمدزی به هیچ وجهه اکنون با او و باند وی روی میز مزاکره نخواهند نشست. چرا که اکنون آنان با یگانه حامی و پشتیبان دولت غنی احمدزی امریکاییان دارند به توافق رسیدند و یا می رسند. دولت امریکا فقط از آنان یک تضمین می خواهد و آنهم در صورت چیره شدن طالبان در سراسر اوغانستان در آینده نباید خاک و منافع امریکا در منطقه مورد تهدید آنان قرار گیرد و بس!

>>>   Salam
بعد از اول جوزا به غنی نباید یک ساعت هم وقت داد تا حکومت کند ، بعد از اول جوزا بایست یک حکومت سر پرست که وظیفه اش صرف برگزاری انتخابات باشد شکل گیرد و اعضای این حکومت عبوری و سرپرست خود و اعضای آن نباید جز تیم های انتخاباتی باشند ، غنی اگر باقی بماند ، امر خیل ها دوباره انتخابات را مهندسی خواهند کرد و این فاجعه ادامه خواهد یافت. این وظیفه ی همه ی نیروهای سیاسی است که غنی را بعد از ختم دوره تعین شده نا مشروع اعلان کنند و اگر مقاومت کرد او را با روش های درخور از ارگ اخراج کنند و به جرم نقص قانون دستگیر و‌محاکمه شود ، مردم رومانیا روزی چاوشیسکی را چنین محاکمه کردند .

>>>   افغانستان دارای منابع طبیعی کافی و خصوصاً موقعیت جغرافیایی استراتژیکی است که دهه هاست که قدرتهایی چون انگلیس ، شوروی و امریکا را بخود جذب کرده و علت اصلی دخالت بیگانگان و جنگ افغانستان میباشد.
در دهه های اخیر این جنگ ایران و پاکستان را هم بیش از حد مجذوب افغانستان کرده که به آسانی توان جنگ افروزی و نفاق افکنی بین افغانها را دارند و مشکل افغانستان را بحدی رسانده که بدون دخالت امریکا و همپیمانانش هم ختم نابسامانی غیر قابل تصور است و امروز در درجه اول ایران ، پاکستان و روسیه ، و در درجه دوم چین ، اعراب و طالبان دشمنان افغانستان است که نه خودشان کاری ازشان ساخته است و نه با امریکا جور می آیند تا گلیم این چنگ پنجاه ساله را جمع کند و افغانهای تباه شده نفسی راحت بکشند.
درست است که امریکا در پشت مدیریت جنگ است ولی راه حل دیگری هم ،خصوصاً در شرایط فعلی، وجود ندارد ....
لطیف

>>>   من اختر محمد مخمد استم نماینده ولسوالی شیکل ولایت پکتیکا من اصلا از جرکه مرگه خبری هم ندارم من آورده برای من گفت تو نماینده مردم افغانستان هستی من چوپان استم شب روز در فکر گوسفندان خود مراچه با این جرگه آدم کپ زدند نمی ماند چنان سییلی زدند با چوکی بالا رفتند چون چوکی خالی بود من رفتم مرا زدند زدندزدند

>>>   لطفا جوابات را در ذيل دريافت كنيد.
جوابات:
١- جنگ يعني زدو خورد بين دو زنده جان.
٢- سازنده گان جنگ دو زنده جان است. و دوست شما خود شما و دشمن شما طرف مقابل شما ميباشد.
٣- منابع جنگ را خودت و طرف مقابلت دست وپا ميكنيد و پيدا ميكنيد. همسايه ها هم كمك تان ميكنند.
٤- از مغز تان منشا ميگيرد.
٥- ميش متحمل ميشود چون وقتي دو قچ جنگ ميكنند پاي ميش ميشكند.
اگر كدام سوال ديگر هم داريد بنويسيد.
وسلام
انجنير واسع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است