یک شیرچوشک برای 30 نوزاد در جرگه!
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۶    ۱۳۹۸/۲/۱۲ کد خبر: 158467 منبع: پرینت

برگزارکنندگان لویه جرگه برای30 نوزاد یک شیرچوشک تهیه کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنبک به نقل از رسانه ها، شماری از زنان شرکت‌کننده در لویه جرگه‌ی مشورتی صلح می‌گویند، برای کودکان‌شان امکانات درست فراهم نشده و نزدیک به سی نوزاد توسط یک شیرچوش تغذیه می‌شوند.

زهرا یکی از اشتراک‌کنندگان لوی جرگه‌ی مشورتی صلح که از ولایت بامیان به کابل آمده می‌گوید که هیچ‌گونه امکانات صحی برای مادران شیرده و کودکان فراهم نشده است و بیش از سی نوزاد در یک اتاق نگهداری می‌شوند.
او می‌افزاید، فاصله‌ محل برگزاری لویه جرگه تا کودکستان بیش از نیم ساعت و مادران شیرده روزانه ۳-۴ بار این مسیر را پیاده رفت‌وآمد می‌کنند.

زرغونه بانوی دیگری‌ است که با کودک چهار ماهه‌اش از ننگرهار برای شرکت در لویه جرگه به کابل آمده است. او می‌گوید، به آنان وعده شده بودند که امکانات برای کودکان‌شان فراهم است، اما حالا کودکش مریض است و حتی به داکتر متخصص امراض کودکان نیز دسترسی ندارند.
زرغونه می‌گوید که در این‌جا با آنان مانند زندانی رفتار می‌شود و حق آزادی‌شان سلب شده است. او در حالی که کودک مریض‌اش را در آغوش دارد می‌گوید، در این‌جا دوا و داکتر نیست و مجبور است کودک‌‌اش را برای درمان به شهر ببرد.

به گفته‌ی این بانوان، شمار کارمندان کودکستان لویه جرگه نسبت به کودکان اندک است و به کودکان رسیدگی لازم صورت نمی‌گیرد.
با این حال، محمد حیدری، معاون سخنگوی لویه جرگه مشورتی صلح می‌گوید، بیشترین توجه برگزارکنندگان لوی جرگه مشورتی صلح بر روی کودکان متمرکز است و امکانات و سهولت‌های کافی برای کودکستان‌ها درنظر گرفته شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شیر چوشک
جرگه
نظرات بینندگان:

>>>   ضرب المثل است که می‌گوید کوس که در دست طفل افتید انرا خاک پرمیکند حال سرنوشت مردم افغانستان در دست کوس است خیرشان نیست

>>>   چرا خانم ها اجازه ندارند که همراه کودکان شان در جرگه باشند؟
در اکثر پارلمان های دنیا ،زنانی که طفل خورد و شیر خور دارند،طفل شان را همراه خودشان به پارلمان می آورند و در داخل پارلمان به اطفال شان در حضور نمایندگان شیر میدهند.
مردم باید بدانند که پستان های زنان یک آله تحریک جنسی نیست،بلکه یک آله شیر دهی برای کودکان شان است.
همان طوری که شما روزانه در قریه جات پستان های هزاران گاو و گوسفند و بز و غیره حیوانات را میبینید و تحریک نمی شوید و حتی بعضی مردان خودشان دست به پستان های حیوانات میزنند و شیر میدوشند،با دیدن پستان های زنان نیز نباید احساسات جنسی شان تحریک شود.
اگر پستان یک آله تحریک جنسی میبود،پس پستان گاو که چهار نوک دارد،باید مردان را زیاد تر نحریک میکرد،نظر له پستان رنان.
پس پستان یک عضو بدن غرض شیر دادن است،نه غرض تحریک جنسی.

>>>   برای اشرف غنی چه پروا دارد هزاران کودک از یک چوشک شیر بخورد اتخاد اوغانی گرده است
مریضی مهم نیست

>>>   5 ملیون دالر چندان پولی نیست
اگر 50 ملیون دالر میبود باز برای هر طفل میشد یک چوشک خرید
وضع تف دانی هم خوب نبست

>>>   اوغنى اين شير بچه اوغونى خودش پستانهاى گاوه هاى 47 کشور (قسمت بزرگ روسيه و قسمت کوچک ترکيه در «اروپا» قرار دارند) را چوشک شخصى خود نموده است. درميتولوژى ياميتولوژى يا استوره شناسى يونان «اروپا»» يا «يورپ »يا «ائوروپه» (به یونانی: Ευρώπη) (به انگلیسی: Europa) در اساطیر یونان دختر آگنور و تلفاسا است.
زئوس او را در حال بازی با پریان دریایی دید و عاشقش شد. به‌صورت گاوی سفید نزد او رفت و او را فریفت و زن را سوار و با خود به جزیرهٔ کرت برد.
اکنون گاو ميش با کله زن قشنگ وزيبا نشان «اروپا» است . ڀستانهاى گاوان يورپيان در دهانهاى شيران اوغنى يان
پيکره ها٬ تنديس ها ادغام گاومش زن و قشنگ وزيبا «اروپا»ااستوره يونانى
نقشبندى شده در تصوير هاى نماد و نشان سکه ها...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است