غنی، صاحبان سرمایه را از کشور فراری داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۸/۲/۱۲ کد خبر: 158477 منبع: پرینت

بزرگترین خطای اشرف غنی این بود صاحبان سرمایه را فراری داد. با دزدان سیاسی ساخت اما به صاحبان سرمایه بسیار سخت گرفت. قرار اطلاعات که من دارم میلیارد ها سرمایه از افغانستان به مشهد، دبی، ترکیه و دیگر نقاط جهان فراری شد. سرمایه فراری شد؛ کار هم رفت. وقتی صاحب سرمایه نمی تواند از دست حکومت، اختطاف چی و طالب در هرات باشد؛ کار هم نمی تواند باشد.
میلیون ها انسان از جمعیت افغانستان جای برای رفتن ندارند. آنها ماندن اما بدون کار و درآمد.

امروز روز جهانی کارگر است. به اشتباه بین صاحب نیروی کار و صاحب سرمایه تقابل در نظر می گیریم. این دو شریک اند. در خوشبختی و بهروزی و موفقیت هم نقش اساسی دارند. شما نمی توانید مشکل بیکاری را بدون جلب سرمایه های خصوصی حل کنید. شما نمی توانید سرمایه را بدون سرمایه دار وارد افغانستان سازید. نفرت تان از سرمایه دار باعث گرسنگی مردم می شود؛ باعث خالی ماندن خزانه ی حکومت می باشد. حکومت های با اقتصاد برنامه ریزی شده در زمینه ی اقتصاد ناکام بودند.

امروز اقتصاد آمریکا برای سیاهان و لاتین تبارها فرصت های شغلی ایجاد کرده است که طی نیم قرن اخیر سابقه ندارد. دستمزد های زنان کارگر بلندتر از هر زمان دیگر است. چرا؟ شرایط به نفع صاحبان سرمایه تغییر کرد و سرمایه های جهان بسوی آمریکا سرازیر شده است. در نتیجه، بیکاری به پایین حد خود طی چند دهه ی اخیر رسیده است. این به نفع کارگر است. یک عده سوسیالیست شعار می دادند ترامپ دشمن کارگر است. شما اکنون بگویید وضع کارگران در دوره ی ترامپ بهتر نشده است؟ نویسندگان و گویندگان ما در موضوع سرمایه و کار به باز اندیشی نیازمند می باشند.

جعفر رسولی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرمایه
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   غني صاحب چطور از تلفونها تكس و ماليه گرفت ديديد كه گفته بوديد نميتواند. اينبار از اب و برق تان هم ماليه ميگيرد . سرمايه دار از كجا دزدي كرده ؟ باييد ماليه اش را بدهد ويا پولش را به بيت المال تسليم كند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است