فیصله های جرگه سدی در مقابل طوفان مخالفان؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۸/۲/۱۲ کد خبر: 158478 منبع: پرینت

اهمیت جرگۀ مشورتی صلح برای رییس جمهور غنی، مقابله و خنثی کردن تهدید و خطر توفان قطر است. هیچ خطری به بزرگی خطر مذاکرات امریکایی ها به ریاست زلمی خلیلزاد با طالبان در قطر، حضور اشرف غنی را در ارگ کابل تهدید نمی کند.
مخالفت با حکومت موقت به عنوان یکی از آجندای 51 کمیتۀ جرگۀ مشورتی صلح به مقابله با این خطر بر می گردد.

تاکید به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کمیته ها که ممکن است وارد قطع نامۀ جرگه شود یکی دیگر از راه های مقابله با توفان قطر ارزیابی می شود.
رهبری دولت یعنی رهبری و ریاست اشرف غنی در مذاکرات صلح از بحث ها و فیصله های دیگر جرگه خواهد بود که دست او را در مقابله با توفان قطر باز می گذارد.

رییس جمهور غنی می تواند با در دست داشتن این سه مطلب مهم به عنوان فیصلۀ جرگۀ صلح، سدی در برابر توفان قطر بسازد و خلیل زاد را در پشت این سد نگهبدارد و یا دست کم زمان رسیدن این توفان را به ارگ به تعویق اندازد و از سرعت اولیه و تخریبات آن بکاهد.

غنی میداند که زلمی خلیلزاد در مذاکراه با طالبان در تنگنای زمانی مورد نظر و دستور دونالد ترامپ قرار دارد و بنا بر این تلاش می کند تا خلیلزاد در این تنگنا باقی بماند.
البته نمیتوان مسیر تحولات آینده را در سرنوشت رییس جمهور غنی و توفان قطر با قطعیت حدس زد و پیش بینی کرد، اما اشرف غنی تا این جا بازی موفقانه داشته است.
او جرگۀ صلح را علی رغم تحریم ها و مخالفت ها با موفقیت دایر کرد و بدون تردید تا آنجا که مقدور باشد از این جرگه به عنوان ابزار اهداف و سیاست هایش بهره می گیرد و سود می برد.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جرگه
مخالفان
نظرات بینندگان:

>>>   مشور وتبادل نظر یکی از ضرورت های اساسی یک جامعه میباشد،ولی نه بااین اراط وتفرید که 6999 فرد که اکثریت این شرکت کننده گان که حتی نامشان را روی دفتر سفید نوشته نتواند،
پس سوال اینجاست که این افراد مشمول جرجگه میتواند ازارزش های یک جامعه مدنی را بدانند وز آن درکی ازآن داشته باشند،اعضای جرگه باید از اشخاص منور،دوکتورین سیاسی وجوانان آگاه وبادردودرک داشته باشند تشکیل یابد تا باشد خواست زمان باشد.نه اینکه بابه گگ ها وخاله گگ هارا دور خود جمع نموده ومردم
را بازی دهیم.
باعرض حرمت فراوان خدمت دوست عزیز وگرامی ام جناب اندیشمند وکارکنان این تار نامه وزین،افغان پیپر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است