ونزویلا ذخایر غنی نفت دارد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۸/۲/۱۲ کد خبر: 158479 منبع: پرینت

ونزویلا یک کشور امریکای لاتین است که از وطن ما هزارها کیلومتر فاصله دارد. پایتخت آن شهر کاراکاس است. این کشور ذخایر غنی نفت دارد و عضو کشورهای صادرکننده نفت یا (اوپیک) می باشد.

نیم قرن پیش یک همصنفی ام در شهر مینسک، پایتخت بلوروسیه از ونرویلا بود که ناپلیون نام داشت. با هم پنج سال یکجا درس می خواندیم، از وطن های خود با هم قصه می کردیم، رویاهای آینده ی بهتر برای مردمان کشورهای مان ترسیم می نمودیم. حالا شاهد 40 سال جنگ و شعله های آتش در وطن می باشم، آرمان هایم که عبارت از دموکراسی، آزادی و رفاه بود، نقش بر آب شده است و آینده نزدیک را هم چندان روشن نمی بینم.

در سال های پسین نا آرامی، شورش و جنگ بنابر هر دلیلی که است، دامن ونزویلا را گرفته است. نمی دانم که ناپلیون چه حال دارد؟ آرزوهایش تا چه حد برآورده شده است؟
اما چیزی که برایم روشنتر از آفتاب است، این حقیقت است که طالبان و حامیان طالب در افغانستان، پاکستان، ایران، امارات متحده، قطر، عربستان سعودی ... وجود دارند.
آنها تروریست ها، تندروها، عناصر ضد دموکراسی و ضد بشریت را در هزاران مدرسه این منطقه تربیه، تجهیز و تمویل می کنند و به قتل و غارت می فرستند. چرا امریکا که خود را مدافع دموکراسی قلمداد می کند، این تروریست ها را نمی کوبد و در پی توطئه و براندازی حکومت نیکولاس مادورو در ونزویلا می باشد؟

یحی هما


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ذخایر نفت
ونزویلا
نظرات بینندگان:

>>>   مقصر اصلی خود آمریکا است.برای اینکه.فعلا کشور ما وابسته به آمریکا است.وامریکا تجهز میکند.با آن که اینقدر هزینه وخرچ کشور ما در راستای نظامی و ملکی میکند.به شکلی واقعی نظاره دقیق ندارد.بعد ازسقوط حکومت طالبان درابتدا همه چیز خوب پیش می رفت.واهسته آهسته پای کشور های مرتجع خاين مثلی عربستان و ایران پاکستان.باز شد و این کشور های سفاک وبنيادگر هر کاری که دلشان خواست درکشور ما انجام دادن.همین سردمداران خبیث عربستان.صدها مدرسه مذهبی وخرافاتي را در کشور ما بنا نمودند بهترین فرزندان و نسل جدید ما که آینده سازان این مملکت بودند به گمراهی کشانیدن وما مردم افغانستان از آمریکا میخوایم که این مدرسه های خرافاتی را تعطیل نموده ودست بنیاد گرا خارجی را از افغانستان کودتا کند

>>>   وقتی ونزوئلا تحریم است تحریم یعنی جنگ اقتصادی حالا شما بگویید ونزوئلا ذخایر نفتی غنی دارد با وجود تحریم چه فایده ای دارد وقتی به دلیل تحریم امکان بهره برداری نفتی مثل عربستان و امارات را ندارد در مورد طالبان هم طبق گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ شمار غیرنظامیان کشته شده در افغانستان به دست نظامیان افغانستان و ناتو بیشتر از شمار غیر نظامیان کشته شده به دست طالبان بود تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است