شرکت کنندگان جرگه به ٦٦٩٠ تن رسید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۸/۲/۱۲ کد خبر: 158485 منبع: پرینت

تعداد اشتراك كنندگان در جرگه مشورتى به ٦٦٩٠ تن رسيده است كه ۱۸۰۰ تن آن غير دولتى اما اعضای تيم انتخاباتى ارگ بوده و ۴٢٠٠ تن ديگر آن مامورين عالى رتبه و پایين رتبه دولتى از مركز و ولايات ميباشند.

تنها ٢١٠ تن نمايندگان مردمى حضور دارند.
ارگ بيش از ۴۸۰ تن را جداگانه توظيف نموده تا اجازه ندهند كه كسى صداى خود را بلند و يا اعتراض كند و همزمان بودجه اين جرگه از ۵ ميليون دالر به ۱۲ ميليون دالر رسيده است.

كسانيكه مسووليت توزيع پول را به اعضای جرگه دارند:
١- متين بيگ (ريس ارگانهاى محلى)
٢- امرالله صالح (معاون اول تكت تابوت ساز)
٣- فضل فضلى (مشاور ارشد مغز متفكر)
۴- ضيا الحق امرخيل (مشاور ارشد مغز متفكر)
براى هر عضو جرگه ۵۰ هزار افغانى نقد بدون كرايه راه درنظر گرفته شده است.

نوت: جرگه در حالى برگزار شده است كه تمام شهر كابل مسدود، مكاتب، دانشگاه ها و دواير دولتى تا به اختتام جرگه تعطيل اند و همزمان تمام راه هاى دخولى به كابل مسدود و هيچ موتر باربرى و مسافربرى داخل كابل شده نميتواند، اينكه خسارات مالى ناشی از اين جرگه به عام مردم به چقدر ميرسد خيلى دردناك است.

احمد نظری
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جرگه
شایعات
نظرات بینندگان:

>>>   به جناب حسن علی عـــدالت:
تفاوت عد الت درکفرو اسلام تاکدام مرز است >؟
1-یک عرب ترورست که درکنار سربازان امریکائی درجنگ اشتراک داشت روزی بم دستی رابالای سربازان امریکائی پرتاب کردکه درنتیجه یک افسر امریکائی کشته شد این عر ب که تابعیت کانادائی داشت به گوانتانامو انتقال شد بعد از چند سال رهاشد وبه کانادا برگشت ، حکومت کانادا گفت: ازینکه نتوانستیم از خحقوق تو که تبعه ماهستی دفاع کنیم اینک ده ملیون دالر برایت غرامت می پردازیم
2-درکشورهمسایه دو نوجان رعنای 15 ساله رابه جرم مواد مخدر دستگیر میکنند بعد از دوسال در زندان حال که 17 ساله شدند وتلخ وشیرین زندگی را نچشیده توسط حکومت اعد ام شدند
چرا جوانان کشورهای اسلامی به مسیحیت رو نهاده اند
ر

>>>   اولاً اکثریت شرکت کنندگان جرگه از شهر کابل و مامورین و کارمندان دولتی هستند که برایشان پول داده نمیشود و تنها نان چاشت برایشان داده میشود و شبانه نیز به خانه هایشان میروند.
ثانیاً آیا تعداد چوکی های داخل تالار را شمارش کرده اید که گنجایش شش هرار و چند صد نفر را دارد؟
ثالثاً این که مصارف رفت و آمد چند نفر را چطور و به چی فیمت محاسبه میکنند و برای چند نفر آنها پول در نظر میگیرند و برای رهبران قومی چقدر پول میدهند و چقدر محاسبه میکنند.اینها همه چیز هایب است که کمیسیون برگزار کننده لویه جرگه به عهده دارند و این که چقدر پول را خودشان میرنند و دزدی میکنند،به خودشان معلوم است.
زیرا هیچ مرجع کنترول و تفتیش مصارف این جرگه وجود ندارد.

>>>   آمدند؛ خوردند, خوابیدند؛ گفتند و گرفتند و رفتند بس همین.
عطا صفوی

>>>   هدف #جرگه‌بزرگ مشهور به #جرگه‌چک‌چک چی بود؟
۱- برنامه انتخاباتی برای تیم دولت‌ساز
۲- مشروعیت بخشیدن برای ادامه کار غنی
۳- آوردن صلح
۴- عوام فریبی
#جرگه‌بزرگ
#کابل
#افغانستان
#انتخابات

>>>   Hafizullah
متاسفانه چیزی خوبی که بتواند به مردم و به آینده وطن کمک کند هرگز به میراث نمی گزارند چیزی های بی معنی،بی مورد و غیر منطقی و نا بکار و این جرگه هم بکلی مانند جرگه های قبلی کدام کمکی به صلح و آرامی نخواهد کرد فقط ضایع کردن وقت و منابع خیراتی که میتواند به مردم لقمه نانی بدهد.

>>>   ارگ از كيسه خليفه ميبخشد!
ارگ به بهانه تدوير لويه جرگه مشورتي، كابل را براي يك هفتهٓ كاري تعطيل نمود.
- نخست اينكه ارگ ضمن استفادهٓ كمپايني از جرگه، با تأكيد به صفت "مشورتي" به وضاحت اعتراف ميكند كه ظرفيت و توان رهبري جامعه و نظام، توان مديريت امور ملي و مسير دادن امور از جنگ بسوي صلح را ندارد. گويا نميداند كه " خواست ملت چيست" و " چي بايد كرد" و درين موارد گويا به مشوره ( درس و رهنمايي ملت )ضرورت دارد.
- درينجا پيامد هاي اين تعطيل را براي شهر شش مليوني كابل / پايتخت افغانستان بگونه اجمالي محاسبه ميكنيم:
* گيريم كه يك مليون محصل، متعلم، شاملين كورسهاي اموزشي... در شهر كابل باشد و روزانه بگونهٓ اوسط ٤ ساعت مصروفيت آموزشي داشته باشند يعني كه ارگ بيست و چهار مليون ساعت اموزشي را ضايع كرد.
* اگر درين شهر حد اقل پنجصد هزار نفر منسوب دولت با مكلفيت كاري روزانه هشت ساعت، زندگي كند، يعني كه دولت بيست و چهار مليون ساعت كاري را ضايع كرد.
* اگر بگونهٓ ميانگين پنجاه هزار راننده با وسايط شخصي شان روزانه منسوبين دولت را از يك نكته به نكتهٓ ديگر انتقال بدهد و ازين طريق امرار حيات خانواده هاي خود را نمايند يعني كه ارگ پنجاه هزار خانواده را براي شش روز كاري از زندگي بخور نمير شان محروم ساخت.
* اگر درين شهر حد اقل دوصد هزار دست فروش داشته باشيم و هر دست فروش ناشي ازين تعطيل روزانه دوصد افغاني نقصان پولي ببيند، ميشود دوصد و هشتاد مليون افغاني.
لست عواقب منفي اين تعطيلِ غير ضروري بمراتب طويل تر از چند مثال بالا است.
ملت براي مصرف غيرضروري ٣٥٠ مليون افغاني پول بيت المال برای تدوير لويه جرگهٓ فرمايشي ابراز تشويش ميكند.
تشويش خسارات مادي و معنوي اين اقدام ارگ بمراتب بالا تر است.
در جهان هستند كشور هاي خوشبختې كه اگر پايتخت شان برای چند ساعتې هم به تعطيل برود، حكومت های شان مجبور به استعفا ميگردند.
اما پايتخت ما شهر بې پُرسان شده.
كابل - ٢٥ اپريل ٢٠١٩
Wild wind

>>>   Khalid
مبارک باشد
شورای صلح لغو میشود و بجایش وزارت صلح ایجاد میشود

>>>   شورای صلح شاید با همه دم و دستگاهش چند صد نفر بود مگر به جایش 3200 نفر جمع دم و دستگاهش تا انتخابات تجهیز میشوند و بعد از انتخابات تکفین.

>>>   Salam
کسانی که در جرگه ی بی معنایی غنی شرکت کردند ، در حقیقت تن به رسم قرون وسطایی و قهقرایی قبیله دادند ، برای یک جامعه مدرن و شهروند قانون مدار اولویت حفظ ارزش های نوین و قانون مند است تا زنده کردن ارزش های قانون گریز و تاریخ زده .

>>>   Salam
آزاد کردن زندانیان طالب از سوی غنی برای چاپلوسی به طالبان است تا مگر طالبان غنی را هم در میز مذاکره جا دهند . شیر خان مگر جرمش بیشتر از طالب بود که او را در زندان کشتند ولی طالب که انسان می کشد، نتنها حرمت می کنند بل قتل و آدم کشی اش را هم نادیده می گیرند . وای به این جهالت و تعصب قومی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است