تقلای داوودزی جایی را نمی‌گیرد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۳۹۸/۲/۱۲ کد خبر: 158488 منبع: پرینت

پس از تحریم جرگه مشورتی از سوی دکتور عبدالله رییس اجرایی، نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری، رهبران و شخصیت‌های سیاسی، احزاب، شوراها و حتی نمایندگان جرگه، جایگاه و مشروعیت این جرگه فرمایشی و انتخاباتی را که غیر قانونی نیز بود به شدت زیر سوال برد و خلع محتوا کرد.

پیش از برگزاری جرگه داودزی رییس کمیسیون برگزاری و سخنگویان شان با دیده‌درایی پیهم به مردم افغانستان می گفتند که با رییس اجرایی در گفتگو هستند و او در جرگه شرکت می‌کند. وقتی این دروغ‌گویی های شان جایی را نگرفت در آخرین دقایق داودزی در گفتگو با طلوع نیوز اعتراف کرد که عدم شرکت رییس اجرایی و رهبران سیاسی بدون شک برگزاری جرگه را زیر پرسش برده است. اما غنی با لجوجیت خودش جرگه‌ انتخاباتی اش را برگزار کرد.

خفه ساختن صدای اعتراض و اخراج یک اشتراک کننده‌ مرد و زن از داخل جرگه و انتصاب رییس و اعتراض اشتراک کنندگان از برای انتصاب هیات اداری و اجازه ندادن رسانه‌ها در دومین روز بیشتر از پیش این جرگه را فرمایشی، بی‌محتوا و در جایگاه بسیار ضعیف قرار داده است.

حالا که این جرگه فرمایشی و نمایش انتخاباتی اشرف‌غنی در روز‌های پایانی‌اش قرار دارد، برگزار کنندگان و سخنگویان جرگه با دیده‌درایی بیشتر به مردم دروغ می‌گویند که رییس اجرایی و ... در روز اختتامیه جرگه‌ اشتراک می‌کنند. غافل از این‌که دیگران مانند غنی با سیاست و کار سیاسی مسخره‌بازی ندارند.

امان‌الدین معنوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داودزی
جرگه
نظرات بینندگان:

>>>   این یک تعارف است که بخاطر دموکراتیک نشان دادن جرگه،یک دو نفر را وظیفه میدهند که در جرگه صدای اعتراض بلند کنید و داو و دشنام بدهید و بعداً نفر های سکریتی را وظیفه میدهند تا اًنها را از تالار خارج کنید.
مثلی که رمضان بشر دوست در هر جلسه مجلس نمایندگان چنین کار را میکند.

>>>   داود زی هم درین روز ها کلاه های رنگ رنگ می پوشد گاهی سر برهنه ، گاهی پکول و گاهی هم کلاه مالیزیای .... حالا توسط ریس جمهور تطمیع شده و خواب های ریاست جمهوری را نمی بیند و به همین وظایف منشی بودن جرگه مشورتی و ریس دارالانشاه شورای صلح قناعت کرده است و اگر کمی چاپلوسی و تطرع بیشتر کند ممکن جای خلیلی را منحیث ریس شورای صلح بگیرد.

آفرین بر ریس جمهور که دهن یک تعداد کسانیکه بر ضد حکومت جفن می گفتند با پیشکش کردن امتیازات ناچیز آن ها را خاموش و راضی ساخته است. و از جانب دیگر اینها را برای مردم خوب معرفی و رسوا می سازند و مردم میدانند که همه سروصدا های اینها از بهر گرسنگی و باج خواهی است نه کدام انتقاد سالم برای اصلاح و تقویت سیاست دولت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است