ابوبکر بغدادی در شمال افغانستان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۱    ۱۳۹۸/۲/۱۲ کد خبر: 158490 منبع: پرینت

وزیر اطلاعات (استخبارات) سابق عراق ادعا کرده‌است که ابوبکر بغدادی؛ رهبر گروه داعش در شمال افغانستان حضور دارد.
شبکه تلویزیونی السومریه‌ عراق از قول باقر الزبیدی، وزیر پیشین اطلاعات آن کشور گفته‌ است که نوار ویدیویی اخیر ابوبکر بغدادی در سوریه ضبط شده‌بود، اما هواپیماهای قدرت‌های بزرگ، او را به‌همراه جمعی از سران خارجی داعش به‌منطقه‌ای امن منتقل کردند تا نقشه ترسیم‌شده برای بغدادی به‌منظور برهم‌زدن امنیت کشورهای منطقه و برخی کشورهای بزرگ را تکمیل کنند.

الزبیدی گفته‌است: «به احتمال زیاد بغدادی یا در شمال افغانستان برای گشودن جبهه‌ای در آسیای میانه حضور دارد و یا این‌که برای تکمیل پلان بهار افریقایی که سناریوی اول آن شکست خورد و از پلان جایگزینی کمک گرفته‌شد، به افریقا منتقل شده‌است.»

او افزود زمانی‌که نبردها بر منطقه باغوز سوریه متمرکز شد و رسانه‌ها روی خروج اطفال و زنان از اردوگاه‌های داعش تمرکز کردند، بغدادی از سوریه و عراق خارج شد.

به‌گفته‌ این مقام پیشین عراقی، آنچه در لیبیا و الجزایر و سودان انجام شده و می‌شود، گامی در راستای پلان «جایگزین» داعش است و به‌دنبال آن تونس و مغرب و کشورهای دیگر افریقایی قرار دارند.

ابوبکر بغدادی، رهبر داعش، چند روز پیش، بعد از پنج سال در یک ویدیوی تبلیغاتی ظاهر شد و در پی شکست‌های سنگین این گروه در عراق و سوریه، قول گرفتن انتقام را داد. داعش می‌گوید که این فیلم در ماه اپریل سال جاری ضبط شده و آن ‌را در شبکه رسانه‌ای خود زیر نام «فرقان» منتشر کرده‌ است.

راحل موسوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ابوبکر بغدادی
شمال افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است