هشت سال بعد از کشته شدن اسامه
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۸    ۱۳۹۸/۲/۱۳ کد خبر: 158515 منبع: پرینت

دوم می مصادف است با کشته شدن اسامه بن لادن هشت سال قبل از امروز نیروهای ویژه آمریکایی به خانه اسامه در ابیت آباد پاکستان یورش برده وی را ازپا در آوردند.چند ماه قبل از این واقعه ابوعمر البغدادی در عراق از سوی آمریکا به قتل می رسد وابوبکر البغدادی امیر شورای مجاهدین می گردد، بغدادی نام شورای مجاهدین را به دولت اسلامی عراق مبدل می سازد.

اسامه پسر یک میلیونر عرب (با اصالت یمنی) بود که در زمان جهاد علیه روس ها به افغانستان آمد و جنگجویان افغان- عرب را در قالب گروه الماسده(کمین گاه شیران) علیه روس ها بسیج کرد.
بعد از پیروزی جهاد وی در جنگ های میان گروهی مجاهدین شرکت نکرد و رهسپار عربستان وسپس سودان گردید.

درسال ۱۹۹۶ تعداد از مجاهدین افغان در مراسم پیروزی انقلاب سودان شرکت کردند.این مجاهدین خواستار آمدن بن لادن به افغانستان شدند.قبل ازاین عمر البشیر از حکومت مجاهدین خواسته بود که اسامه را بپذیرد چون حکومت وی تحت فشار دولت های سعودی و آمریکا بود.وی یک نامه ی مفصل به رییس دولت اسلامی(مرحوم استاد برهان الدین ربانی) درهمین باره نوشته بود.

در خصوص آمدن اسامه به افغانستان میان مجاهدین افغان به دوسته تقسیم شدند.
۱موافقین آمدن اسامه
۲.مخالفین حضور اسامه

داکتر عبدالرحمان وزیر تجارت دولت مجاهدین برنامه آمدن اسامه را به عهده داشت وی در دو طیاره آریانا اسامه و فامیلش را از سودان به شارجه و سپس به جلال آباد انتقال داد. وزیر نامبرده بعدآ به شکل مرموز و در یک سانحه هوایی کشته شد.
بعد از تصرف جلال آباد از سوی طالبان این گروه با اسامه آشنا شدند.ملا عمر رهبر طالبان قبلآ (دوره جهاد)با اسامه آشنایی نداشت. اسامه بعد از استقرار در ننگرهار علیه دولت های سعودی وآمریکا فتوا جهاد صادر نمود این فتوا از سوی ایمن الظواهری که درآن زمان نقش سخن‌گوی وی را داشت به خبرگزاری‌ها مخابره گردید.
بعد از هدف قرار گرفتن سفارت های آمریکا در کینیا وتانزانیا ترکی الفیصل (رییس استخبارات عربستان) وارد قندهار شد و خواستار تسلیمی اسامه گردید.

ملاعمر با لحن شدید به الفیصل گفت: شما چقدر مردم بی غیرت هستید،حادثه در آفریقا شده و منافع آمریکا صدمه دیده شما به کدام اساس خواستار اسامه هستید.
دو روز بعد از این حادثه سفیر طالبان از عربستان اخراج گردید. به تاریخ۱۱سپتامبر برج های تجارتی آمریکا هدف قرار گرفت، اسامه دست داشتن دراین حوادث را رد کرد، اما انجام دهندگانش را ستایش کرد.

دولت آمریکا انگشت اتهام را به سوی اسامه نشانه رفت،اما حکومت طالبان به دلیل عدم ارائه ثبوت از سوی آمریکا از تحویلی وی سرباز زدند وهمین مساله باعث حمله آمریکا به افغانستان گردید.

در زمان حمله آمریکا به افغانستان اسامه در کوه های توره بوره بود وتوسط دوتن از فرماندهان طالب از توره بوره نجات داده شدند.
این دو فرمانده طالب در یک اقدام تاکتیکی انشعاب شان را از طالبان اعلام کردند و سپس به عنوان کسانی که در یافتن اسامه با آمریکا کمک می کنند راهی توره بوره شدند چون آمریکا با اراضی توره بوره آشنا نبودند ازهمین رو این دو فرمانده اسامه و ظواهری از توره بوره به شهر جلال آباد انتقال دادند.

فرماندهان پیشین جهادی ازجمله حضرت علی به نیت این فرماندهان مشکوک بود زهمین رو به قرارگاه نظامی این دو فرمانده آمد وبرای آن ها گفت که ما می دانیم که شیوخ عربی نزد شما هستند این درحالی بود‌ که اسامه و ظواهری در یک داتسون در چند قدمی آن ها نشسته بودند.
در حالی که فرماندهان طالب در حال قناعت دادن حضرت علی بود که یکی از محافظان حضرت علی به طرف موتر حرکت کرد.یکی از فرماندهان طالب کلاشینکوفش را در حالت ضربه قرار میدهد وتصمیم می گیرد به محض که حضرت علی به سوی موتر حرکت کند وی را با محافظش به قتل برساند،اما درهمین حال قنافت حضرت علی حاصل می شود وازپایگاه بیرون می شود.

فرماندهان طالب بامهارت خاص اسامه را به‌کنر انتقال می دهد وبعد از مدتی آن ها وارد وزیرستان می شوند.

لطیف آرش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بن لادن
جهاد
نظرات بینندگان:

>>>   متن نوشته شده اما معلومات نویسنده دقیق و همه جانبه نیست
عاری از حقیقت است لطفا نشریه السلام سودان دقت نماید
ان نرشریه صرف ظاهر شدن اسامه را در کنر نشان میدهد
ان هم در بلندی کوه با رنک سبز طبعیت است کتمان نقش پاکستاندر انتقال ان میباشداسامه همیشه در پاکستان بوده استخبارات و سیاسون ان کشور کاملا اګاه بودند فاملش در انجا بود در اوخیر واقعیت در توره بوره بود
نقش پاکستان بسیار بارز است
داکتر عبدالرحمن وزیر تجارت نبوده دو دوره وزیر ترانسپورت بود قتل وی سانحه نه بلکه یک دسیسه داخلی و درونی شورای نظار بود
داکتر یک شعله یی و بعدا از شورای نظار بود که سخت وفادار به امحد شاه مسعود بوده و با ظاهر شاه نیز ارتباط داشت
کاملا دروغ و عاری از خقیقت است
احمدی کابل افغانستان

>>>   این نوشته تان در مورد نقل و انتقال اسامه بن لادن توسط اشاصی یاد شده تان کاملا یک دروغ محض و یک توطعه و دسیه و متهم کردن نادرست به اعضای حزب جمعیت اسلامی و دشمنی اشکار تانرا درین توطعه سازی نشان میدهد زیرا کلبیدین حکمتیار جاسوس شناخته شده ای اس ای با تمام مستندات ان که بیشتر از چهل سال است در خدمت ای اس ای پاکستان است ریس مرحوم سابق ای اس ای کلبیدین و ملا عمر را از خودش یشتر دوست وفادار به پاکستان و انها را یک پاکستانی اصیل خوانده بود و کلبیدین حکمتیار و ای اس ای د نقل و انتقال اسامه نقش واضح و کامل داشته و توسط انها پس از حمله به خاک امریکا اسمه را در نزدیک بود و باش فامیل های نظامیان پاکستان در یک خانه پنهان کرده بودند و پس از کشف و دریافت ادرس ان در یک حمله ناگهانی نظامیان خاص امریکا در داخل خانه اش در ابیت اباد داخل خاک پاکستان و نزدیک بخانه های نظامیان اکستانی اسامه را کشتند و جسد انرا بدریا افگندند اصلی متهم و خاینین که ای اس ای و نظامیان پاکستان بشمول کلبیدین راکتیار جاسوس طرف اعتماد و سابقه ار پاکستان اصل حقایق همین است هرگز لب تر نکرده اید و برف بام خود را بر بام دیگران می اندازید اینکار تان کاملا غلط و نادرست است حقایق را نه خودت و نه دیگران تان پنهان کرده میتوانید .

>>>   کلبدین نیست احساساتی شدی
اسامه با تمام تنظیم های هفکانه ارتباط داشت و پول میداد صرف با شورای نظار و شهید احمد شاه مسعود رابطه نداشت
در امدن اسامه هیچ یکی از رهبران مقصر تیست کاری پاکستان استب با دو طیاره از سودان به میدان هوایی اسلام اباد امده و انجا بودبه ولایت ننکرهار از راه تورخم با تعدادی همراهانش با یک خانم یمنی اولین بار امد و در کنر جا به جا شد افراد مخافظ و دیګران شان عربی ها بودند
محله السلام سودان را بخوانید در یاهو است
بعدا از مدت چند سال به حمایت استاد شهید صلح و شیخ المشایخ سیاف در سرک پانزده زندګی میګرد
کار اساسی از پاکستان بود
کشته شدن وی حقیقت ندارد ګرفتاری اش حقیقت است دریا انداختن دقیق نیست معما است
صرف شهید مصعود مخالف وی بلکه از تمام عرب ها بود تابعیت افغانستان را با جمع سی صد عرب در زمان استاد شهید ګرفته است

>>>   عبدالرحمان نواسه عبدالرحمان خاک فروش بود اوی یک جاسوس پشتون بود از ولایت کنر بود که در جمع شورای نظار داخل شده به پاکستان جاسوسی میکرد زمانیکه این جاسوس منفور فاشیزم میخواست به جده سفر نماید در داخل طیاره آریانا این نمک حرام فاشیست وطن فروش به مسعود بزرگ دشنام داد همان بود که توسط عده از وفادارن قهرمان ملی در داخل طیاره چنان لگد مالش نمودند تا در همانجا به جهنم فرستاده شد . لعنت بر فاشیزم و غلامان تاریخ ۳۰۰ ساله گوسفندی

>>>   کشته شدن عبدالرحمان وزیر هوانوردی را در طیاره آریانا مانند امروز بیاد دارم که عبدالرحمان نمک حرام بخاطر بی احترامی به مقام مسعود بزرگ در داخل طیاره کشته شده به جهنم فرستاده شد

>>>   درتمام خیانت های پشت پرده دست پشتونهای نمک حرام است امروز به داعش اینها پناه داده اند و برایشان سرباز میدهندوقتی دار و ندارشان از بین رفت گریه کنان پشت صلح با پای پیاده میگردند و خودرا مسخره میسازند . همین ها بودند که اسامه را از سودان به اوغانستان اوردند امروز ابوبکر بغدادی رهبر داعش را نیز در یکی از ولایات خود دعوت کرده برایش پناه داده اند این نسل بدرد هیچ کسی نمیخورد حتی خودشان.

>>>   نویسنده متن : پس اسامه را استاد ربانی آورد چرا در ولایات جنوب و در ولایت خوست او مسکن گزین شد ؟ چرا بر علیه ربانی مبارزه کرد ؟ شما از هوشیاری نمیدانم ...

>>>   از اصل مسیر خارج شده اید
داکتر صاحب عبدالرحمان پشتون نبود از قوم شاړی یا پشه یی بود از یاران وفادار و نزدیک به شهید احمد شاه مسعود بود و تا اخیرین لحطه حیات هم به او وفادار بود
رهبر داعش در افغانستان نیست در یکی از کشور های همسایه ما است
یک دیکر خودرا دشنام و بد نګوید بین ما مشکل نیست مشکل ما ابعاد خارجی دارد دشنام و ناسزا نکوید
عبدالرحمان در زیر طیاره به چاقو کشته شد

>>>   حالا اوردن اسامه عیب شده اوردن امریکا افتخار شد وای بر شما چه خودرا مسلمان میدانی اوردن روس ها واوردن غربی کافر از چهل هشت کشور افتخارت مبارک شما باد ما چنین افتخار نه میخواهیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است