طالبان می‌کشند و شما رها می‌کنید؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۶    ۱۳۹۸/۲/۱۴ کد خبر: 158528 منبع: پرینت

من حالا در استانبول هستم. اینجا TRT تلویزیون ترکی به زبان انگلیسی که در این اواخر به یکی از رسانه‌های پر بیننده بین‌المللی درآمده با سخنگوی طالبان گفتگو می‌کند. شمه‌ای از واکنش طالبان پیرامون جرگه:«ما به جهاد ادامه می‌دهیم. دولت غنی نماینده و مزدور امریکا است و ما با این دولت مذاکره نمی‌کنیم.»

تلویزیون الجزیزه از جنگ‌ها در افغانستان خبر می‌دهد و اجساد خونین سربازان جوان را به نمایش می‌گذارد. قتل سه شهروند فقیر و بیگناه در غزنی نمونه‌ای از پاسخ طالبان به قطعنامه‌ی لوی جرگه است.

حالا پرسش اساسی این است:
هنوز هم باید ۱۷۰ آدم‌کش را رها کنید؟
طالبان می‌کشند و اعلام تشدید جنگ می‌کنند و شما رها می‌کنید؟
مگر چه معیاری برای رهایی آدم‌کشان در برابر قتل شهروندان فقیر ما در غزنی درنظر گرفته اید؟
خونبهای شهدا را شما از نام کی می‌بخشید؟
جایگاه عدالت در کجا است؟
چگونه می‌توان قاتل یک پیرمرد و کودک را بدون فیصله‌ی دادگاه رها کرد؟

بگذارید یک چیز را با صراحت بگویم؛ اگر تناسب در جنگ و صلح را رعایت نکنید به سرنوشت خونینی مواجه خواهید شد. این آدم‌کشان به دروازه‌ی شما نیز می‌رسند.
من به این باور رسیده ام تا زمانی‌که پیام صلح به قوت شمشیر، تعهد به سنگر و تامین عدالت به گوش جنگندگان نرسد، خون همیشه جاری خواهد بود.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
آزاد
نظرات بینندگان:

>>>   حامدکرزی ۴۰۰ زندانی طالب و شبکه حقانی را در ضدیت با امریکا از بند رها کرد و وضعیت امروزی را رقم زد.
پیامد آن تصمیم را همه دیدند و درک کردند که نیاز به توضیح اضافی نیست.
حالا رییس جمهور غنی نیز،با رهایی زندانیان طالب عین اشتباه را تکرار دارد.
زیر پا کردن قانون و خورد و خمیر ساختن نهاد های عدلی وقضایی از طریق جرگه های فرمایشی
جز بی عزتی نتیجه ی دیگر ندارد
عزت ما در پاسداری از قانون و استقلالیت قوه قضاییه است.
جرگه های که هنوز برخی اشتراک کننده های آن فرهنگ راه رفتن و نشستن را بلد نیستند،نمی توانندفیصله های به قیمت بی اعتباری نهاد های قانونی صادر کنند.
فراموش نه کنید هیچ صلح برقرار نخواهد شد مگر این که قانون حاکم شود.
مجاهد اندرابی

>>>   دردولت بی صاحب هرکس می تواند هرچه کند.
همراه یک رئیس جمهوردیوانه ملت افغانستان گیر مانده ، ملت ازگرسنگی داد می زند اما رئیس پول های بیت المال رادر راه های نامشروع مصرف می کند .
بااحترام
خاکسار

>>>   مردم که اشرف غنی را قومگرای خود کامه از خود راضی و عوام فریب و ضمننا روانی دیوانه گفته راست میگویند در زمان کرزی که نفرات جنگی طالبان کم میشد بیک بهانه یی زندانیان طالبان را واضح و مخفی رها میرد تا طالبان به شکست قطعی مواجه نگردد روانی غنی احمدزی عین روش را در پیش گرفته تعدادی از مردم قبایل را به جرگه فرمایشی اش اورده بود تا چنین حرف از رهایی زندانیان طالبان را رها کند و بگفته عمر داوودزی شیطان جاسوس انگنیس و ضیاالحق عمر خیل جاسوس دو همکار با غنی در جعل و تقلب در دورانکمپاین انتخاباتی گذشته که برامود ان حکومت وحدت ملی است بازهم روی خود را نزد ملت سیاه کردند و خیانت بزرگ دیگری را به خواست اشر غنی انجام دادند قطع نامه و ریسان کمیته ها از قبل طراحی و مهندسی گردیده بود.

>>>   ۱۷۵ طالب تروریست آدم کش جانى زورگو ووحشى از روی حسن نیت جرگه اوغانها آزاد مى شوند . و در مقابل پيشتر از صد نفر گلايه کننده باز داشت مى شود.

جرگه اوغانها پدیده قرون وسطایی که پيگارکنندگان پيغار کننده گان چه مردان و چه زنان را تحت فشار قرارمى داد . در قرون وسطايى حکومت مثل قيصر و رهبر حکومت مثل "قيصر" و رهبر دينى مثلا "پاپ رومن کاتوليک" باهم اتحاد مى کرد مثل رييس جمبور اوغنى با سيا ف (جملات الگوى اش از ابوبکر عمر ومعاويه وعثمان وعايشهولى نام محمد و خديجه و فاطمه وعلى وحسن وحسين فراموش اين وهابى سلفى شد ابو حنيفه کابلى را در قبر آزارداد.ابو حنيفه به به اهل بيت و همه اهل على وفاطمه ومعصومين نسل محمد احترام خاص داشت.شرمنده باد فاشيتى غنى و وهابت سيافى هردو حاکم و آخوند با زبان و دالر جرگه را کوچک و بى معنى ساختند.

جرگه های قبیله ای در تاریخ سیاه افغانستان (1957) همیشه سلاح در دست حاکمان سياسى و پوف و چوف روحانت مذهبى اند براى انحصار و قدرت مشروعیت قدرت حاکم زمان و قانونی کردناهداف حکومت است. در حقيقت حاکميت سياسى اوغنى و نفرى مذهبى روحانيت غنى يک نظر اند: دو روى يک سکه اند:
اشکال استدلال سياسى اوغنى
1- طالبان اوفغان يعنى پشتون اند همه تروريستان پشتون اند يعنى از تبار غنى

اشکال استدلال دينى مذهبى سيافى
2- طالبان مسلمان اند و کلمه مى خوانند

پيرامون استدلال اول طالبان و تروريستان در واقعيت اکثرا پشتون اندولى پشتون يک قوم ار چهارده قوم در هندوکوه است سيزه اقوام ديگر همراى طالبان ارطبات زبانى فرهنگى وهنرى رواجى وخوراکى نداردهمراى طالبان ارطبات زبانى فرهنگى وهنرى رواجى وخوراکى ندارد.
پيرامون استدلال دوم طالبان: سياف خوداش گفت که خود کفکان باانفجار بمعمل اسلامى نيست. چطور يک مسلمان مسلمان رامى کشد.
مذهب طالبان سلفى و واهابى است . مذهب اکثر مردم در کوهان هنوان حنفى و جفرى و هفت امامى و طريقتهاى زياد اند.
استدلال هردو همکار عليه مردمان 32 ميليونى سبک و پوده و خام است. بازداشت پيغار گر نه کار سياسى و نه کار دينى است.
سياف و غنى چرا شما از معاويه شخصيت الگوى سياف پيروى نکرديد و انتقاد وکنندگان را بازداشت شکنجه نمى کرديد بلکه بى نمازى تان را با عضو آب سرد خود را نمازى وبا نظافت مى ساختيد.
هيچ لويه جرگه در تاريخ سياه سياست وحشت قرون وسطایی نبوده که شرکت کنندگان عليه خواست اراده پيشنهاد حاکم خان وملا کلان اش راى مخالف داده باشد.
چرا ? منطق و عقل !
عقل سليم در بدن سالم! هردو شان نه سليم و نه سالم! اگر مى دانستند که 3200 شرکت کننده گان از طرف غنى دعوت شده بودند و نتيجه فيصله پيش از پيش معلوم بود يا تا وقتى گپ زده شود که هدف رييس جمبور وشاه فيصله شود.
امان اله خان کرزى وغنى لويه جرگه جنگير خان بزرگ را افغانيگى تر ساختندهنوز بى معنا تر٬ رشخندتر هجوتر وتراژدى کمدىتر پوليسى تر و پوچتر.

>>>   .... بر غنی باد مگر تو دیوانه هرروز تماشا گر مرگ صدها سرباز در این خراب شده نیستی اگر روزی مریم جان را با صدها زخم و تن بیجان کنارت بگذارند ایا باز هم طالب را از زندان ها رها میکنی ایا این طالب راهنوز برادر خود میخوانی .نی هرگز نی دیوانه زنجیری اینها نیمه از ملت را بداغ عزیزانش نشانده اند ولی تو بی مغز بخاطر بفای قدرت پلان داری تا صدها وحشی طالب را از زندان رها کنی .
افغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است