راز بی پاسخ و سر به مهر تاریخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۸/۲/۱۷ کد خبر: 158574 منبع: پرینت

پرسشی که از مدت ها برایش پاسخ ندارم این است:
می دانیم که در براندازی دولت مجاهدان به رهبری برهان الدین ربانی و احمدشاه مسعود و رویکار آوردن طالبان، نقش بس ویرانگر و اصلی را اخوانیان ترکیه با پشتیبانی از ملیشه های شمال و حزب اسلامی و در هماهنگی با محافل صهیونیستی و عربی و پاکستان بازی نموده بودند. کودتای هماهنگی کمر دولت را شکست و بزرگترین فاجعه در تاریخ معاصر کشور بود . می توان گفت که این کودتای شوم و خایینانه نهاد دولت و ارتش را در کشور فرو ریخت و گهواره جنبان جنگ های خونین و فاجعه بار داخلی و فروپاشی کشور و افتادن آن به دست پاکستان و شیوخ عرب گردید؛ با سازماندهی و پشیبانی همه جانبه دولت و اخوانیان ترکیه یی به راه افتاد.

در حالی که انتظار می رفت، ترکیه از دولت مجاهدان پشتیبانی کند، برعکس کمک های مالی و اطلاعاتی سرشاری به ملیشه های شمال و حزب اسلامی و طالبان ارزانی داشت.

با این هم، بخش اخوانی جمعیت حتا یک کلمه هم در نکوهش اخوانیان ترکیه بر زبان نیاورده، شب و روز به مداحی و ستایش از رژیم اخوانی ترکیه و اردوغان می پردازند و می کوشند این جلاد خون آشام و قصاب اهریمن صفت را به رغم همه جنایاتش در برابر کشورهای اسلامی از جمله کشور خود ما که اکنون هیولای داعش را به جان ما رها کرده است؛ رهبر و پیشوای جهان اسلام و فرشته پاکسرشت بتراشند‌.

طرفه این که در همه انتخابات های گذشته ، رژیم اخوانی ترکیه از نامزدهای جمعیت حمایت نکرده، برعکس با همه نیرو از حریفان آنان پشتیبانی همه جانبه نموده است ودر عمل جلو پیروزی ان ها گرفته است.
عقل بنده از پی بردن به این راز سر به مهر عاجز مانده است.

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاریخ
راز
نظرات بینندگان:

>>>   شما از سیاست بوی نبردید و در داخل افغانستان هستید و به لسان های خارجی مهارت ندارید و احبار خارجی را به لسان های مختلف نمی بینید و حوادث دنیا را بصورت درست تحلیل و تجزیه نمی کنید.
اصل مشکلات دنیا از جنگ جهانی اول شروع،به جنگ جهانی دوم که عامل اش جنگ جهانی اول بود،تا جنگ سرد و تشکیل دولت اسراییل و تشکیل اوپک یعنی سازمان کشور های صادر کننده نفت تا جنگ اعراب و اسراییل و بلند بردن قیمت نفت توسط کشور های اسلامی بخاطر دفاع غرب از اسراییل و بر اًمدن قوای امریکا از ویتنام بخاطر مصارف ریاد جنگ امریکا،تا روابط نزدیک کشور های اسلامی با شوروی بخاطر دفاع شوروی از داعیه فلسطینی ها و دوباره نزدیک شدن روابط ایران با امریکا به دنبال سفر جیمی کارتر رییس جمهور امریکا به ایران و چرخش داودخان رییس جمهور افغانستان از شوروی بطرف ایران و پاکستان و عربستان متحدان امریکا،در نتیجه قهر شوروی و کودتای هفت ثور و شکست شوروی در افغانستان بخاطر مصارف ریاد و پایین آمدن قیمت نفت در جهان و در نتیجه مشکلات اقتصادی شوروی و بالاخره تجزیه شوروی.
در سال نود و یک تجزیه شوروی صورت میگیرد و در سال نود و دو مجاهدین کابل را میگیرند و در سال نود ودو در امریکا انتخابات میشود و جورج بوش شکست میخورد و بیل کلینتن از حزب دموکرات ها رییس جمهور امریکا میشود.
اولویت سیاست بیل کلینتن دیگر جنگ های ایران و عراق و افغانستان نیست،بلکه اولویت او انکشاف اقتصادی امریکا است.عین چیزی که حالا اولویت دونالد ترامپ است.
از طرف دیگر روسیه به پروبلم جنگ های جهادی و بنیاد گرایان در تاجکستان و چیچین ث قفقاز و دیگر مناطق مسلمان نشین جمهوری های سابق شوروی مواجه است جمع پروبلم های اقتصادی داخل روسیه.
با مذاکراتی که بین دولت روسیه و دولت افغانستان به رهبری برهان الدین ربانی در ماسکو صورت گرفت.در اثر میانجگری دولت افغانستان رهبران دولتی تاجکستان و مخالفین اش باهم صلح کردند و جنگ در تاجکستان ختم شد و مهاجرین تاجکی از افغانستان دوباره به وطن شان برگشتند.
روسیه قوای خود را از آلمان و کشور های اروپای شرقی خارج کرد که در نتیجه سبب دوستی و نزدیکی کشور های اروپایی و روسیه گردید.
در سفری که بوریس یلتسن رییس جمهور روسیه به امریکا داشت،در ملاقات با بیل کلینتن رییس جمهور امریکا موضوع سرنوشت کشور های اروپای شرقی که سابق عضو پیمان وارسا بودند،مطرح شد.
بوریس یلتسن با خنده و مزاق به کلینتن گفت که دیگر شوروی وجود ندارد و جنگ سرد تمام شد،حالا پشت اروپا چه میگویی؟
اروپا را بگذار به روسیه.
اینجا بود که گوش های کلینتن بنگ کرد و فکر کرد که اتحاد روسیه و اروپا در مقابل امریکا ایجاد میشود.
همان بود که در افغانستان گروپ طالبان ایجاد شد و دولت ربانی را تا سرحدات دریای آمو دواندند و نزدیک بود که به آنطرف دریای آمو برسند که حادثه یازدهم سپتامبر صورت گرفت و همه پلان ها درهم و برهم شد.
حالا فهمیدید که دلیل اصلی پیدایش طالبان چی بود؟
ارتباطات دیگر مسایل جهانی را از جنگ اول جهانی گرفته تا از بین رفتن امپراطوری عثمانی و تجزیه سرزمین های امپراطوری عثمانی بین انگلیس ها و فرانسوی هاو جنگ دوم جهانی و تشکیل تشکیل دولت اسراییل و جنگ سرد و جنگ ویتنام و جنگ اعراب و اسراییل و مسایل دیگر را.دفعه بعد برایتان تشریح خواهم کرد.

>>>   اقاي ارينفرسلام.
شما از شوونيزم ترك ها معلومات كمنداريد براي تاجك ان شأنس را خدا داد ولي بادرايت استفاده نشد. من ميدانم فاشيزم ترك خطر ناكترآأز فاشيزم بشتون است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است