صالح و دانش جلوی قافله شتر ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۸/۲/۱۸ کد خبر: 158588 منبع: پرینت

دمیدن روح امیر عبدالرحمن خان در کالبد اشرف غنی احمدزی در زمینه کوچی سازی کشور!
اشرف غنی احمدزی با اختصاص دو میلیارد افغانی برای تقویت کوچی ها و ضمانت بیست نسل برای حفاظت از چراگاه ها برای آنها، یاد نسل کشی و تصرف سرزمین و چراگاه های مردمان بومی این سرزمین را به خاطره ها دوباره زنده می کند، کوچی ها تجسم از نماد ناقلین و مهاجران ماورای کوه های سلیمان هستند که برای تصرف و بلعیدن سرزمین، چراگاه ها و کوهای اقوام غیر پشتون بعد از قتل عام بومی های کشور توسط قشون امیر عبدالرحمن خان فرمان دریافت نمودند تا به تدریج ملکیت های مردم را تصرف کنند و این پروسه بیش از یک قرن است که جریان دارد.

اکنون که اشرف غنی احمدزی ارگ را کوچی سازی کرده است درنظر دارد که سراسر افغانستان را کوچی سازی نموده و با مسلح سازی کوچی ها یک موج جدید از راندن بومی های کشور را آغاز نماید ، اعلام اینکه ایشان در نظر دارد تا بیست نسل آینده چراگا ها را برای کوچی ها حفظ کند اعلام آشکار جنگ با بومی های کشور است که دیر و یا زود شتر های کوچی ها در دهن دروازه هر یکی زانو خواهد زد و حتی آنهایی که در خدمت ارگ نشینان قرار گرفته اند و در درون آنها حل شده اند.

واقعیت هم همین است که اگر اشرف غنی احمدزی برای پنج سال دگر قدرت و ثروت را در اختیار داشته باشد پلان کوچی سازی کشور را تکمیل می کند و جلوی قافله شتر ها را به دستان امرالله صالح و سرور دانش می سپارد تا در دشت و بیابان های شمال کشور و یا در کوهای سر به فلک هزارستان راهنمای کنند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
شترها
نظرات بینندگان:

>>>   اکرام اندیشمند
وقتی اشرف غنی رئیس جمهور در روزپایانی جرگۀ مشورتی صلح از رهایی 175 طالب زندانی خبر داد، اعضای جرگه چنان ذوق زده و خوشحال شدند که برخی های شان به پا خواستند و کف زدند.
من وقتی این شور و شعف و کف زدن این ملت قهرمان مجاهد و شهید پرور را در رهایی آدم کُشان طالب دیدم، دقایق طولانی حیران مانده بودم که خندید و یا گریست.
هنوز روز سوم ماه مبارک رمضان به پایان نرسیده است که طالبان صد ها مسلمان روزه دار را برای کسب ثواب بیشتر در این ماه صیام در ولایات مختلف افغانستان به خاک و خون کشاندند و این کشتار و این ثواب هم چنان ادامه دارد.

>>>   Ayendagan
طالب دین اسلام و جهاد بخاطر دین اسلام !!!!
ماه رمضان کشتن مسلمان!!!!

بار دیگر طالبان درانی اولاد های احمد خان ملتانی ، ریختند خون مرد و زن و کودک کابلی!
دو‌ صد و هشتاد سال جنگ بین دو قبیله افغان درانی غلجایی جرایان دارد و این اقوام غیر قبیله استند که خوشباورانه، نا آگاهانه مضلومانه قربانی می دهند.

اکنون هم غنی احمدزی از قبیله غلجایی نمی خواهد قدرت را با طالبان درانی تقسیم کند و طالبان درانی از هیچ نوع وحشت دهشت انتحار و انفجار برای به زانو درآوردن حکومت غلجایی ها دریغ نمی کنند
شوربختانه ما کابلیان/ تاجیک، ازبیک و هزاره در وسط قربانی می شویم.
باید مهر خموشی بر لب زد که اتحاد و اتفاق دروغین که اصلا وجود ندارد خدشه دار نشود و باید مهر خموشی بر لب زد که تاپه جاسوس ایران بر پیشانی ات نخورد.

>>>   انه آزاد
ما ریس جمهور نداریم ما فقط قاتل مردم و قاتل سربازان خود را داریم به غنی نمیشود گفت ریس جمهور او یک قاتل خونخوار است👹

>>>   اندیشمند صاحب انها که بپا خیستند جیب های شان توسط پول کشیدن پول دزدی شده ارگ از بیت المال پر شده بود انها خاینین پولپرست بودند مانند امرالله صالح و سرور دانش که بخاطر پول و چوکی جلو بردار شر غنی احمدزی هستند .

>>>   ما باييد در مقابل جوگي سازي كنيم بايد ده كرسي در پارلمان به جوگي ها هم داده شود. به هندو و كوچي داده ميشود چرا به جوگي داده نميشود؟
زمين هاي جنوب باييد چراگاه جوگي ها باشد و به جوگي ها هم باييد مانند كوچي ها سلاح توزيع شود. در غير ان اين بي انصافي است .

>>>   لعنت خدا به کاسه لیسان ، حقیقتآ همیشه اقوام غیرپشتون از کاسه لیسان خود ضربه ازعقب خورده اند ، اینبار ناصالح و نا دانش کارد تیز قبیله به سوی اقوام غیرپشتون است .

>>>   رزاق مامون
جنرال احمدزی در جایگاه جنرال جمعه اسک

29 سال پیش، دکتر نجیب با انتصاب مصرانه جمعه اسک در شمال، جنگ بالقوه بین جنرالان شمال و حکومت مرکزی به به فعل نزدیک کرده بود.
عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور از انکشاف وضعیت مرموز در جوزجان و فاریاب وحشت کرده است. وی ضمن انتقاد از کارکرد فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین خواهان برکناری او شده است.

در اعلامیه‌ای که شب گذشته (۱۷ ثور) از سوی دفتر معاونت اول ریاست جمهوری منتشر شده، آمده که: "آشکار است که بروز کاستی‌ها و ناتوانی‌ها در میدان جنگ، در حالیکه از لحاظ اسلحه، تجهیزات و دیگر امکانات نسبت به دشمن برتری دارند، به عدم مدیریت درست در قدمه‌های رهبری بر می‌گردد و من این نکته را یک بار دیگر خاطر نشان می‌دارم که فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین در این نا به سامانی‌ها در قدم اول مسوول می‌باشد."
این اقدام ناگهانی دوستم داستان سال آخر دوره دکترنجیب الله را به یاد زنده می کند. نجیب، جنرال جمعه اسک را به منظور نظارت بر کارکرد های جنرالان شمال در مقام فرماندارکل قوا منصوب کرد و نسبت به هر گونه اعتراض و شروط جنرالان شمال چشم خود را بسته بود که منجر به فروپاشی نظام گردید. حالا نیز همان داستان از سر شروع شده است. این بار تورن جنرال احمدزی در جایگاه جمعه اسک نشسته است. شباهت حوادث دو زمان متفاوت چندان کامل نیست اما در متن قضیه، کدام تفاوتی ندارد. یگانه راه چاره، سقوط و خلع دکترغنی است؛ ورنه حوادث خیلی جدی در شمال درحال تکوین است. سرنگونی غنی خطر فروپاشی اردو را هم از بین می برد.

>>>   Salam·
آزاد کردن زندانیان طالب از سوی غنی برای چاپلوسی به طالبان است تا مگر طالبان غنی را هم در میز مذاکره جا دهند . شیر خان مگر جرمش بیشتر از طالب بود که او را در زندان کشتند ولی طالب که انسان می کشد، نتنها حرمت می کنند بل قتل و آدم کشی اش را هم نادیده می گیرند . وای به این جهالت و تعصب قومی .

>>>   عجب تخلص های نامناسب
یکی صالح با عملکرد های نا صالح
یکی دانش با عملکرد های جاهلانه

>>>   کوچی ها یکی از پر درامد ترین منبع مردم افغانستان میباشد مردم افغانستان از این اقدام رئیس جمهور اشرف غنی کاملآ حمایت میکنند که به کوچی ها سهولت فراهم میکنند و برای بیست نسل چی که برای صد نسل کوچی ها باید چراگاه های انها فراهم شود تا دراینده این منبع عایداتی کشور تقویه بیشتر یابد ومردم افغانستان صاحب زندگی بهتر شوند
سلامت خان از دنمارک


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است