فرهنگ بچه بازي خوب است يا بد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۸/۲/۱۸ کد خبر: 158590 منبع: پرینت

چند دهه قبل در برخي مناطق كشورهاي آسياي ميانه كودكان خوش سيما را كه سن شان از حدود (١٥-١٠) سال تجاوز نمي كرد بر اثر فقر يا يتيم بودن به فروش مي رساندند و آن را مردان قدرتمند محل مي خريدند حتي برخي از آن مردان چند تا از آن نوجوان را خريداري و پيش خود در خانه نگه داري مي كردند، حتي از زنان و فرزندان شان به آن بهتر ارج مي گذاشتند، آن كودكان را لباس دخترانه در تن شان مي كردند تا در ميان مردان رقص كنند و به كارهاي ديگري نيز با آنها دست مي زدند و عجيب براي مردم ما آن است مردم شهر به آن كودكان احترام خاص مي كردند وقتي در ميان مردم شهر وارد مي شد همه به احترام آن بچه بلند مي شدند دست ها را در سينه مي گرفتند و با جملات تحسين بر انگيز از وي پذيرايي مي كردند، ايستادن وي را در جمع شان افتخاري بزرگ مي پنداشتند!

مردم هنجارها و ناهنجاري ها را تعيین مي كنند، در واقع عملكرد بزرگان و قدرتمندان است اخلاق اجتماعي را تعيین تكليف و در ميان مردم نهادينه مي كنند، آنها ارزشها و ضد ارزشها را با إمكاناتي كه در اختيار داردند به ديگران تفهيم مي كنند...
با اين مقدمه كوتاه موضوع را باز تر مي كنيم و به اصل داستان مي پردازيم.

"چرا برخي مردم اين پديده را ارزشمند تلقي مي كنند و به آن افتخار مي كنند برخي ديگر اين عمل را پليد گونه و از آن بيزاري مي جويند حتي با چنين مرداني غذا نمي خورند!" هر عمل اجتماعي در يك فرايند به درست بودن و نادرست بودن تبديل مي شود و در آن دو گروه از موافقان و مخالفان به تفسير و تعبير جنبه منفي و مثبت يك قضيه مي پردازند و هر گروهي بيان منطقي تر و مردم پسند تر كند به ارزشهاي مردم تبديل مي شود...

با وجودي كه در جامعه ما "بچه بازي" يك عمل ناپسند و از نظر قانوني جرم محسوب مي شود ولي همچنان بسياري از مردان قدرتمند به چنين اعمال مجرمانه و پست گونه دست مي زنند و به خود مي بالند و از آن به افتخار ياد مي كنند مجالس رقص و پايكوبي برگزار مي كنند حتي مقامات بلند پايه را در آن مجلس فرا مي خوانند!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرهنگ
بچه بازی
نظرات بینندگان:

>>>   اقای امیری!وقتی ای سوال را مطرح میسازید٫یعنی درارتباط زشت بودن این پدیده مشکوک هستید واین واقعا جالب است.
عاقل

>>>   دران دنیا نیز بهشتیان را غلمان یا جوانان زیبا خدمت میکنند
غِلمان واژه‌ای به‌معنای نوجوانان زیبا که در خدمت بهشتیان‌اند. در قرآن کلمه غلمان (غلام‌ها) یک‌بار و وِلدان (پسران) دو بار و همچنین عبارت خدمت‌کارانی جوان و جاودانی، یک‌‌بار به‌کار رفته است.

>>>   حافظ
فردا اگر نه روضه رضوان به ما دهند غلمان ز روضه، حور ز جنت به درکشیم

>>>   «فرهنگ بچه‌بازی خوب است يا بد؟»
از چه نظر؟ از نظر انسانیت؟ شرم‌آور، از نظر دین؟ گناه، از نظر قانون؟ جرم، از نظر عقل؟ انجام چنین کاری با شخصی که زیر زن قانونی است بی‌شرمانه و بعد از سن قانونی نیز کاری‌ست که بوی خوی حیوانیت دارد. والسلام.

>>>   فرهنگ پنجهزار ساله افغان هاست خداکند که غربی ها این فرهنگ مارا نابود نسازند

>>>   مشكل عدم تربيه درست فاميلي است ، و اكثر كساني كه در طفليت مورد تجاوز قرار گرفته ميباشند هنگام جواني از مفعول به فاعل تبديل ميشود، و آسانترين راه حل همچو مشاكل همانا تطبيق شرعيت غراي محمدي است،

>>>   بچه بازی متآسفانه در بین مردمان و ملیت های مختلف از قرنهای متمادی بدینسو مروج بوده که حتی در تعداد از کشور های غرب نیز رواجبوده است. در مناطق آسیای مرکزی پادشاهان و امراء معمولاً پسران خورد سال و خوش صورت را که اکثراً یتیم میبودند، بحیث غلام بچه ها در داخل حرم نگهداری و اکثراً بحیث نگهبانان با اعتماد شاه خدمت میکردند. تعداد ازین امرا مخصوصاً امرای و پادشاهان ترکتبار، قطعهٔ مخصوصی از غلامان در خدمت داشتند که در جنگ ها، رشادت وشجاعت بیشتری از خود نشان میداند و بحیث به اصطلاح امروز قوای ضربه از آن استفاده مینمودند. چنانکه قطعهٔ مخصوص غلامان سلطان محمود غزنوی، در فتح هند، مقاومت قوای صد هزار نفری مراهته را درهم شکست. غلامان، که اکثراً پدر، مادر و اعضای فامیل خود را نمیشناختند به این فکر بودند که دربار شاه خانه، وشخص شاه و یا هم امیر، صاحب اصلی آنهاست و باید در پیروزی شاه هرآنچه دارند، فدانمایند. با تاسف، تعدادی ازین پادشاهان و امرا، از غلامانیکه خوش صورت بودند، در داهداف غیر اخلاقی و قبیح لواطت، از آنها نیز استفاده مینمودند. اما باید بخاطر داشت که لواطت، از قرون متمادی در بین قبایل عرب رایج بود، چنانچه خداوند در قرآن کریم، خود از قوم لوط و اعمال نا پسندیدهٔ لواطت، ذکر نموده.

>>>   کسانی که به بچه بازی و فعل لواط عادت کرده اند در خورد سنی مفعول و در کلان سنی فاعل چنین کار هستند به بچه های زیبا رو که در خدمت شان هستند ارزش قایل اند ولی با زنان سر سازگاری ندارند و بر خلاف زنان هستند مانند طالبان و در اکثر مدارس بنام دینی ولی در حقیقت درس دهشت افگنی است و در خاک پاکستان زیر نظر ای اس ای قرار دارد فعل لواط برای انها یک امر عادی است در زمان اشغال خاک کشور ما توسط پاکستانی هازیر نام امارت اسلامی طالبانی در هر موتر قوماندان طالبان یک بچه بریش بود شب و روز اش با همان بچه بود اما از زن خود خبر نداشت که ان خانم به چه کاری دست میزند زنان های انها را ملامت نمیکنم بخاطریکه غریضه شهوانی و عدم توجه شوهران شان که غرق در بچه بازی هستند باعث گردیده تا خانم های شان با دیگران رفع غریضه کند .

>>>   ولا این فرهنگ غلط است ولی نصف مردم به آن معتاد هستند خوش باشی یاخفه از خارجی گرفته تا داخلی.
این قصه های مفت چی میکنید
ح م

>>>   در افغانستان خو زور مندان از زن کرده بچه را خوش دارند وبرایش بسیار احترام می کنند .
فهیم

>>>   رشوت خیانت دزدی شرابخواری بچه بازی زنکه بازی مردکه بازی قمار اختلاس غضب و باقی اعمال ناشایست همه و همه بدون شک و شبهه حرام ناروا و ناشایست است.

>>>   از صدها نفر تماشاچی که در محافل رقصاندن پسران خورد سال سهم میگیرند، یک نفر نمی پرسد، که این مردک شکم گنده این طفل را تحت کدام شرایط تصاحب شده است؟ کسی نمیپرسد، که این نا انسان ها قبل و بعد از رقص به حق این اطفال چه اعمال شنیع را روا میدارند؟ زیرا تمام این تماشاچیان از فاجعۀ عقب پرده خوب آگاه اند. زیرا همۀ شان این عمل شنیع را به حیث یک عرف معمولی پذیرفته اند. و از تراژیدی آن طفل معصوم لذت میبرند.

>>>   برای مردم ما و مردم دنیا بد است. ولی برای قومندانان جهادی جایز و خوب است.
شعیب

>>>   این کار یک عمل شنیع و دور از شرف انسانی وهرکس به این عمل دست میزند بمانند خوک است این کار عمل قوم لوط است که خداوند متعال بغاطر این عمل نامشروع شان همه شان تباه وبرباد کرد ،از خداوند متعال آرزو دارم که همه انسانها را به اعمال نیک هدایت دهد
عبدالله ریحان

>>>   در کشور های پیشرفته هر نوع ازار جنسی اطفال و نوجوانان زیر سن ۱۸ جرم و متخلف طبق قانون مجازات میشود. حتی اگر این تماس و ازار جنسی نیم قرن قبل هم رخ داده باشد در صورت ادعا و ثبوت جرم شخص متخلف شناخته شده و مجازات میشود.
حالا مطرح بحث این سنت و رواج قدیم در کشور های اسیایی و عربی و به خصوص در افغانستان است. در این کشور از قرنها و بخصوص از چند دهه ای اخیر است که هم علمای دین و هم قانون در رابطه به این موضوع حیاتی برای اطفال و نوجوانان مهر سکوت برلب زده است ااز اثر دوام جنگ و بی سرپرست شدن کودکان و بیوه شدن زنان و همچنان نبودن امکانات مالی برای اعاشه و اباطه ای جنگ زدگان زمینه برای بهره برداری از اطفال توسط افراد بی وجدان مساعد میگردد و هم بازار دلالان در این عرصه گرم گردیده و میگردد. جنگ و فقر زاده ی تمام بد بختی ها و مصایب در جامعه است و بالا تر از ان حاکمیت و تسلط تعدادی از خود فروختگان که مسلمان نما و جهادی و غیره بر جامعه میباشد. من تازه ترین مصاحبه ی گلبدین را
مشاهده کردم موصوف مدعی شد که قران را در هشت جلد تفسیر کرده و مولف ۱۲۱ جلد کتاب است. این شخص که خود را مغز متفکر اسلام و مجاهد سر بلند افغانستان فکر میکند ایا یک اثر اقتصادی در راه چگونگی پیشرفت
جامعه نوشته است ؟؟؟ البته که نه . اینها فکر میکنند که با ایات و احادیث درد یک ملت را میتوانند دوا کنند.اینها چیزی از اقتصاد نمیدانند و اگر هم بدانند این است که چگونه ملیونر شوند.. زمان و تجربه ثابت کرد که این دزدان از سیاف تا علی مزاری و محقق و از گلبدین تا مجددی همه و همه برای کسب و قدرت و تضمین دایمی برای حفظ این امتیازات در تلاش اند.
اقای گل امیری ..شما موضوع داغ و فوق العاده المناک را یاد کردید اما به جای افشای عاملین این فاجعه ی بشری در افغانستان از عاملین ان شکوه کرده اید.مشکل عمده در راستای تحلیل ها توسط دوستان ما در رسانه این است که علت اصلی معضله را به بررسی نمیگیرند.
تجاوز بر اطفال و استفاده های جنسی اطفال خرید و فروش دختران نوزاد اعتیاد کودکان به مواد مخدره در دو دهه ای اخیر در افغانستان نظر به گذشته ها پنجصد برابر افزایش یافته است. تمام علما و جهادی ها و یک عده هموطنان ما که در اسایش جهان خارج به سر میبرند از زندگی کشورهای مترقی چون کوبا و دگر کشور هابا نظامهای دموکراتیک که مورد غضب امریکا قرار گرفته اند انتقاد میکنند وچشمان شان بینش خود را در برابر زندگی رقت بار اکثریت مطلق مردم افغانستان از دست داده است. افغانستان هر گاه قدمی در راه ترقی برداشته است مورد عتاب میر غضب امپریالیزم قرار گرفته و توسط دلالان دین اسلام به قهقراه کشانیده شد.راه برون رفت از این فلاکت همانا مبارزه ای بی امان علیه بیداد گران و استثمارگران میباشد مبارزه ای بی امان علیه روحانیون مرتجع و طبقه ای حاکم و استثمار گر مسلط در افغانستان .
فخر اهنگر

>>>   آقای گل امیری!!!!
شما به موضوع فوق العاده جدی که اکنون در افغانستان از همه وقت بیش‌تر شیوع یافته است ، اشاره کرده اید. کاش به جای شف ، شف گفتن ، شفتالو میگفتید. . از نوشته ای تان مشهود است که شما ًبه نام ًو چهره های سر شناس در کشور که هر روز مرتکب چنین اعمال زشت و تباه کننده میکردند ، آشنا استید . باید این افراد را که از پولهای باد آورده ملیونر شده اند افشا کنید تا مردم ما و جهان با این چهره های کثیف نیز آشنا شوند و حتی اگر میتوانید این موضوع را با رسانه های گروهی بزبان انگلیسی شریک سازید تا جهان نیز ابن مجرمین را بشناسند.

>>>   بین محافل رقص بچه های امرد ( برهنه روی ) با سازو نوای محلی در محلات
و رقص جوانان ذکور و اناث در تلویزیون ها ، سنماها و تیاتر که هنرمند نامیده
می شوند چه فرق است که آن یکی زشت است وین دیگر حسن ؟
زمین بوس کابل

>>>   بلی این صد درصد معلوم است
اول بیرحم
دوم بیکار
سوم چرسی
جهارم قماری
پنجم بچه باز
ششم الکشت
هفتم دوزد
هشتم خاگ فروش
نهم نوکری بکانه
دهم آدم کش
یازدهم پوست کردن آدم زنده
دوزدهم سر جدا کردن ازپشت کردن
سیزدهم بسار چتل باشپیش
چهاردهم فروختن ناموس برای گلاشنگوف
پانزدهم اکر بوی بد زیاد نداشت طالیب نیست
طالیب اصل وحشت ناگ خون خوار خون آشام

>>>   اقای زمین بوس...
فرق فاحش میان ان عده که در تیاتر روی ستیج و یا در فلم ها ظاهر شده و رقص میکنند وجود دارد. این افراد هنرمند خطاب شده و از همین راه پول فراوان بدست اورده و هم مورد احترام محیط و جامعه اند. مثلا رقص روی یخ یا رقص بالت. این هنر است و این هنر با هزار مشکل فراگرفته میشود. چنین افراد را هم هنرمند و هم ورزشکار مینامند و هیچگاهی کسی مزاحم زندگی شخصی شان نمیشودویا مورد ازار جنسی قرار نمیگیرند و این فراد بخاطر فقر هنرمند نمیشوند. و احیانا اگر تخلفات اخلاقی علیه این ها که از کودکی به فراگیری و اموزش رقص ها میپردازند صورت گیرد متخلف مورد پیگرد قانونی قرار میگیرد.
اما در افغانستان اطفال شکار صفات حیوانی افراد بد اخلاق قرار گرفته و زندگی و اینده کودک برباد و در میان مردم و جامعه هم بد نام میشوند. اینها قربانیانی هستند که باید بداد شان برسیم و و ظیفه ای هر فرد با وجدان است که در این راستا برای نجات اطفال کوشش نماییم البته از دولت خیری نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است