نیمی از گَله‌ی ما را سگ چوپان خورده...
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۸/۲/۱۸ کد خبر: 158591 منبع: پرینت

هیچ‌وقت از دیگران ننالید، افغان‌ها اگر بر ضد باقی اقوام متحد هستند، به لحاظ سیاسی حق مسلم شان است. بارها دیدیم که وقتی بحث منافع کلان‌شان مطرح شود، زلمی خلیلزاد آمریکایی، حکمتیار پاکستانی، اتمر انگلیسی، غنی لیبرال و کرزی شعبده‌باز در یک دسترخوان می‌نشینند و یک آواز را از گلوهای مختلف بیرون می‌کشند.

آنطرف تاجیک بی‌عقل که عمری در یک سنگر مبارزه کرده، بین هم اتفاق نظر ندارد. حتا ما در سطح سیاسیون پنجشیر دیدگاه واحد سیاسی نداریم. هرکدام این بی‌شعورهای سیاسی دُم‌شان به پای یک طرف دیگر بسته است.

عبدالله جرگه را تحریم می‌کند، والی پنجشیر که توسط خود عبدالله معرفی شده، در جرگه اشتراک می‌کند، قانونی جرگه را تحریم می‌کند، امرالله در کنار امرخیل از چک‌چکی‌های سخنرانی اشرف‌غنی می‌شود.

آنطرف چارتا پول‌گرفته و بی‌استقامت دیگر می‌آیند این رسوایی سیاسی را که هیچ منطق و نتیجه‌یی ندارد، توجیه می‌کنند و چنان جف می‌زنند که گویی اشرف‌غنی با این جرگه افغانستان را به اروپا وصل کرده باشد. به سران بی‌مایه و ترسوی تاجیک می‌نویسم که اگر سیاست بلد نیستید، حداقل شرافت داشته باشید.

دشت مان گرگ اگر داشت نمی‌نالیدیم
نیمی از گَله‌ی ما را سگ چوپان خورده

نجیب بارور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان
تاجیک
نظرات بینندگان:

>>>   اقای بارور!شعر نهایت زیباودر مکان مناسب. اما نباید از مجاهلین گله داشت. مجاهل یعنی جاهل وجاهل یعنی نادان.
عاقل

>>>   قلمت رسا باد بارور:
دشت مان گرگ اگر داشت نمی‌نالیدیم
نیمی از گَله‌ی ما را سگ چوپان خورده

>>>   همین محقق نبود که در زمانی که اتمر مشاور امنیت ملی بود و در دهمزنگ حمله انتحاری در مقابل تظاهرکنندگان جنبش روشنایی صورت گرفت،واضح و آشکار گفت که این نه کار طالب است و نه کار داعش بلکه کار حنیف اتمر است که نمی گزارد مزدم هزاره برق و روشنایی داشته باشند.
حالا همین محقق منحیث معاون اتمر در انتخابات ریاست جمهوری خود را ثبت نام نکرده است؟
همین کرزی که حالا ادعا میکند که طالب برادر ما است،مگرم هشت سال مکمل در دوران جورج بوش آنها را تروریست هطاب نکرد و تمام قریه جات آنها را بمبارد نکرد و مردم را به خاک و خون نکشید و حتی بعد از آن که عملیات های طیاره های بی پیلوت امریکایی در آنطرف سرحد شروع شد،او گفت که ما حالا تروریست ها را در آنطرف سرحد نیز از بین میبریم.
دیگر رهبران از دوستم گرفته تا خلیلی و قانونی و عبدالله و باقیمانده نیز چنین.
ما دور نمی رویم،آیا تا بحال چقدر نفر ازین رهبران که از دولت برطرف شدند،شروع به بدگویی دولت و کار دولت کردند،در حالی که هنگامی که خودشان در دولت بود،همه چیز ها را خوب میگفتند و دولت را نیز خوب میگفتند.
پس اینجا نه مسئله قوم است و نه مسئله دین است و نه کدام مسئله دیگر،بلکه صرف موضوع قدرت و تشنه بودن قدرت و ثروت و مقام و موقف است.
باقی مسایل بشمول قوم و ملیت و دین و مذهب،فقط یک بهانه است،بخاطر به قدرت رسیدن.
همین اشرف غنی که آوازه گفتگو های صلح با طالبان در قطر شد و زلمی خلیل راد آمد و مذاکرات شروع شد،عاجل مخالف خویش امرالله صالح را منحیث وزیر داخله و بعداً در کمپاین انتخاباتی اش منحیث معاون نگرفت؟
همین اشرف غنی با وجودی که دوستم در مزار و شبرغان طالبان را در کانتینر قفل کرده بالای شان ضربه کرد و هزاره نفر را به قتل رساند و در قلعه جنگی نیز صد ها نفر آن را به قتل رساند،او را در انتخابات ریاست جمهوری منحیث معاون خود انتخاب نکرد؟
مردم کور تیستند و همه چیز را میبینند و میدانند که اینها قوم و ملیت و دین را منحیث گروگان بخاطر قدرت گرفتند.

>>>   Mowahed
فکر طالبانی از هزاران بمب اتم برای این ملک ویرانگر تر است .

>>>   افغانستان که مردمش زیر خط فقر اقتصادی و فقر آگاهی قرار دارند و این روند مسبب سهولت برای سرباز گیری و اثر گذاری تبلیغاتی از قبیل به مخاطره افتادن دین و عنعنات مردم شده که بزودی می‌توانند باعث شستشوی مغزی افکار عامه شوند

>>>   Ayendagan
طالب دین اسلام و جهاد بخاطر دین اسلام !!!!
ماه رمضان کشتن مسلمان!!!!

بار دیگر طالبان درانی اولاد های احمد خان ملتانی ، ریختند خون مرد و زن و کودک کابلی!
دو‌ صد و هشتاد سال جنگ بین دو قبیله افغان درانی غلجایی جرایان دارد و این اقوام غیر قبیله استند که خوشباورانه، نا آگاهانه مضلومانه قربانی می دهند.

اکنون هم غنی احمدزی از قبیله غلجایی نمی خواهد قدرت را با طالبان درانی تقسیم کند و طالبان درانی از هیچ نوع وحشت دهشت انتحار و انفجار برای به زانو درآوردن حکومت غلجایی ها دریغ نمی کنند
شوربختانه ما کابلیان/ تاجیک، ازبیک و هزاره در وسط قربانی می شویم.
باید مهر خموشی بر لب زد که اتحاد و اتفاق دروغین که اصلا وجود ندارد خدشه دار نشود و باید مهر خموشی بر لب زد که تاپه جاسوس ایران بر پیشانی ات نخورد.

>>>   دزد ها رهبر نیستند

>>>   ملت بايد متحد شده ، همه رهبران نام نهاد را خلع قدرت و محاكمه نمايند، و رهبران طالبان را هم بدار بزنند، اينها همه شان گودي هاي كوكي خارج هستند تاب مقاومت خشم ملت را ندارند.

>>>   وقتی چوپان کرزی بود و غنی هست
چه زیبا در دو فرد شعر درد 18 سال اخیر این ملت را تشریح کردید.

>>>   Salam
اگر سیستم فدرال داشتیم ، ازبیک ها ، تاجیکان و هزاره ها ، طالب و داعش را در مناطق شان مجال رشد نمی دادند و نفوذ شان را به حد اقل می رساندند ودر دراز مدت آنها را به شکست مواجه می کردند . زیرا کشور های همسایه تاجیکستان ، ازبیکستان و روسیه مستقیم همکاری می کردند .اکنون مناطق پشتون نشین در شمال پایگاه اصلی طالبان اند و از آنجا سایر نیرو های افراطی غیر پشتون را هم تحت تاثیر و مدیریت می گیرند .

>>>   امرالله صالح هم مانند غنی یک امریکای اصل است او هم مانند غنی به دین و مذهب عقیده ندارد خاطر جمع باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است