اخراج پناهندگان افغانستانی از مجارستان به صربستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۸/۲/۱۹ کد خبر: 158599 منبع: پرینت

پولیس مجارستان (هنگری) سه شنبه شب یک زوج را با چهار کودک شان بگونه اجباری از این کشور اخراج کرد و به صربستان فرستاد. این پناهجویان در حالی در تاریکی شب از دروازه مرزی اخراج شدند که در آن سوی مرز کسی در انتظار شان قرار نداشت. این اقدام غیرمعمول نیروهای مجارستان در تاریکی شب صورت گرفت.

این خانواده از مرکز ترانزیت، به وسیله لاری پولیس به منطقه مرزی انتقال داده شدند. هنگامی که پولیس مجارستان دروازه مرزی را می‌بست، مادر این چهار کودک اخراج شده فریاد می‌زد: «این بدترین کشوری است که در زندگی خود دیده ام. به یاد داشته باشید! شما هم روزی آواره خواهید شد.»
اخراج این شش افغانستانی پس از آنکه کمیته هلسینکی مجارستان این مساله را به دادگاه اروپایی حقوق بشر راجع کرده، به طور موقت به تعویق افتاده بود اما پولیس این خانواده را اخراج کرد.

در یک خبر دیگر آمده است: مجارستان پس از رد درخواست پناهدگی یازده شهروند افغانستانی، آنها را مجبور کرده تا به صربستان بروند و همین طور دوازده تن را دوباره به کابل رد مرز کرده است.
حکومت مجارستان یازده شهروند افغانستانی را مجبور کرده به صربستان بروند و دوازده تن دیگر را که متهم به قاچاق هستند، دوباره به کابل رد مرز کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجارستان
صربستان
نظرات بینندگان:

>>>   امکان دارد که ایران بیشتر مهاجرین افغان مقیم آن کشور را به ترکیه جهت رفتن به اروپا ارسال کند و تعدادی را هم در اطراف پالایشگاه های نفتی خود ساکن سازد تا امریکا بالای آن مکان ها حمله نکند. شاید یک و نیم ملیون را هم به افغانستان بفرستد تا برای رژیم موجود و امریکایی ها مشکلات جبران ناپذیر ایجاد کند.

>>>   حتی کشورهای مرفه اروپایی هم مهاجران غیرقانونی افغان را اخراج میکنند بعد توقع دارید ایران و کشورهای خاورمیانه ای نه ۱۲ مهاجر که ۲ میلیون مهاجر غیرقانونی را اخراج نکند ؟ یک سوزن به خود یک جوالدوز به دیگری

>>>   ایران چند سال است که چند میلیون افغانستانی را جا داده است در اروپا فقط شعار حقوق بشر می دهند و از آن استفاده ابزاری می کند

>>>   نظر دهنده اول خبر اخراج مربوط به اخراج مهاجران غیرقانونی در اروپا و مجارستان بود نه ایران

>>>   مهاجران غیرقانونی افغان هر کشوری وارد بشوند و پذیرش نشوند ادعا میکنند آن کشور بدترین کشوری است که در تمام عمرشان دیده اند و آرزوی آوارگی برای مردم آن کشور میکنند بجای اینکه دعا برای ساخت و آرامش افغانستان کنند آرزوی نابودی و آوارگی برای مردمان کشورهای دیگر میکنند و این رمز بدبختی آنهاست که همیشه طلبکارانه حقی که باید از دولت افغنستان بگیرند از کشورهایی که واردش میشوند میخواهند در این بین به هر کشوری بیشتر مهاجرت کنند بیشتر با آن کشور و مردمانش دشمنی میکنند و بیشتر عقده گشایی علیه آن کشور میکنند

>>>   پس ببینید ایران چقدر کشور سخاوتمندی است که سالهای زیادی میلیون ها نفر افغان رو در خودش پناه داده. اما شماها به جای تشکر و قدردانی به گونه ای اخبار رو تنظیم می کنید که انگار دولت ایران وظیفه داره که مهاجرین افغان رو تا ابد تو کشور خودش نگه داره.
همین خبر خودش نشان دهنده عمق حرفهاست، یک کشور اروپایی حاضر نشده یک خانواده افغانی رو قبول کنه اونوقت ایران عزیز سالهاست که افغانی های زیادی رو مورد مهمان نوازی قرار داده.

>>>   اگر به گفته این زن مهاجر مجارستان بدترین کشوری بود که در عمرش دیده چرا در افغانستان که بهتر از مجارستان بود نماند و راهی مجارستان شد ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است