بالدار بپرد و پای دار بگریزد. بر غنی اعتباری نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۷    ۱۳۹۸/۲/۱۹ کد خبر: 158602 منبع: پرینت

تصور و برداشت من منحیث یک ژورنالیست نظامی سابقه کار و منحیث کسی که وقایع را پیوسته تعقیب و تحلیل می نمایم این است که آقای خلیلزاد و دیگر اعضای تیم مذاکره کننده امریکا در دوحه با طالبان چراغ سبز در داشتن دست باز بر حملات این گروه علیه مواضع دولتی و ملکی نشان داده است.

طالبان از شروع ماه مبارک رمضان حملات شان را بر اهداف نظامی و ملکی افزایش داده اند. محاکمات صحرایی طالبانی را همانند دوره حاکمیت شان از سر گرفته اند. آنان همه این کار های شان را با اعتماد به نفس بلند و سر و صدا های مطمین انجام می دهند. این در حالی است که مذاکرات نمایندگان بلند پایه این گروه با امریکایی ها در مذاکره هستند.

احتمالا پاکستانی ها که اطلاعات دست اول را از هر جایی که خواسته باشند به دست می آورند به آنان گوشزد نموده است که ترامپ لشکرش را از افغانستان به هر حالتی بیرون می کشد و یا هم خودشان از جریان مذاکرات چنین برداشتی را نموده اند. از همینرو آنان می خواهند به مثل فاتحان نظام دولتی را تصرف نمایند و به زعم خود عمل نمایند.

اگر امریکایی ها پس از حمله این گروه بر کاونتر پارت مذاکرات دوحه را ادامه بدهند این تصور و برداشت من کاملا به یک برداشت واقعی و عینی مبدل می شود. چونکه هدف امریکایی ها از ادامه این مذاکرات روشنتر می شود: ما می برآییم و شما اختیار بر هر چیز دارید.
در این صورت باید هرکس غم خود را بخورد. بالدار بپرد و پای دار بگریزد. بر جیغ های غنی اعتباری نیست.
متاسفانه سیر حوادث اشاره بر پایان تراژیک آن دارد.

اسدالله ندیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
امنیت
نظرات بینندگان:

>>>   دزدان بگریز لندغران فرارکن غنی ماندنی نیست.
زلمی

>>>   هرکسی هر جا میرود برود.
وارثان حقیقی این سرزمین فرزندان جهاد و مقاومت هستند که میمانند تا پوز پاکستان و نوکران شان را به خاک بمالند.

>>>   دولت گروهك تروريستي طالبان را مشروعيت سياسي داد. اين شروع خيانتكاري بود، ادامه اش تسلط طالبان بر حكومت و ملت است. غير ازين چيز ديگري نيست.

>>>   این حرف و حدیث ها.نظرات شخصی شما میباشد.همچون چیزی وجود ندارد وغیر حقیقی است.ما درکشور ما96 درصد اشخاص روشنفکر و طرف دار سکولار.داریم که متشکل از نیروی مقاومت واجزاب های روشنفکر وترقی خواه دست به دست هم داده ونميگذارند که این جاهلان بفرمايش باداران خبیث شان برگردن.این جاهلان سخت در اشتباه هستند.در دوره اول که سروکله خبیث شان را نمایان نمودند .و تمامی افغانستان را به اشغال خود شان گرفتن چون مردمان خسته از جنگ و گروه های مسلح خسته از جنگ .میخواستن که طالب بیاید وصلح آرامی بوجود بیاید.اما غافل از آن که حدس شان برعکس شد.اونجا.متوجه شدن که میدان را به جاهل ترین اشخاص و قاتل ترین افراد باز نموده وخود شان کنار رفتن.و این جاهلان در 4 سال زمامداری نکبت شان از هر جنایت و خیانت دریغ نکردند

>>>   برادر نظردهنده چهارم از اوضاع کشور هیچ گونه معلوماتی ندارد ، 96% مردم کشور بیسواد اند ، سکولار را اصلآ نمیشناسند ، جنابعالی بولایات ارزگان ، هلمند ، کندهار ، زابل ، فراه ، بادغیس وغیره وغیره سفری داشته اند یا نامی از این ولایات شنیده اند ؟ شما بروید و اطراف و اکناف کشور را از نزدیک مشاهده کنید وببینید که اکثریت مردم این مناطق با طرزفکر طالبی هیچ نوع مشکلی ندارند ، طالبان دربین مردم دهات کشور قبول شده اند که تا این اندازه قوت گرفته اند ، گرچه بیشتر یان قوت بخشی از جانب حکومات فاشیستی و قبیلوی کرزی غنی و امریکایی ها بوده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است