احمد سعيدي بازيگر صد چهره!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۸/۲/۲۳ کد خبر: 158644 منبع: پرینت

آقاي سعيدي باري گفته بود «من با همه حكومت ها كار كردم جز با طالبان و دولت غني»

يكي از عمده ترين مشكلات جامعه سياسي پارسي زبانان در خراسان زمين طَي چند دهه اخير همين بوده است "اخلاق سياسي نداشته اند" بيشتر به فكر منافع مادي و زودگذر بوده اند هر گز براي جامعه و مردم خويش تلاش نكرده اند مگر عده اي انگشت شمار بوده براي رفاه مردم خويش در قالب يك بر نامه منظم و دقيق پيش رفته اند و از خود چيزي ارزشمند به يادگار گذاشته اند.

جناب آقاي سعيدي!
بيانات شما بيانگر اين است اگر طالب و برادر شان اشرف غني براي تان در حكومت هاي شان پٌست و مقامي مي دادند در آن حكومت ها هم اجراي وظيفه مي كرديد به شكنجه و قتل و عام مردم مي پرداختيد انگاه براي اعمال تان داستان مي بافتيد!

سياستمداراني كه بي هدف و بي برنامه هستند و منافع شخصي شان در اولويت است دقيقاً مانند شما هستند يك رنگ نيستند در همه جا و با همه كس همرنگ مي شوند و حتي برأي بدست آوردن مقاصد نادرست دست به نيرنگ مي زنند تا نزد حاكمان و مردم خويشتن را خوب جلوه دهند!

لطفاً به رفتار متناقض تان پايان دهيد يك رنگ و يكصدا باشيد.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سعیدی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   اقای امیری!شما از اقای سعیدی خواهش کردید٫من از شما خواهش داردم.لطفا یک افغان رانشان بدهید که درداخل حکومت انرا انتقادوازبیرون حکومت انرا تایید کند.همه این گونه هستیم٫بدون تردید.
عاقل

>>>   اقایی کولی بنام سرزمین خراسان چیزی وجود ندارد و این جا افغانستان است اولتر شما مادر تان را بیابید که از کدام نطفه به وجود آمده اید چون کولی‌ هزار پدره معلوم نیست که از نطفه کی و از کجا بوده است کولی ‌سیاست بسیار درو است شما به همان پیشه سابق تان افتخار نماید چون حالا مدرن شده از دشت ها به اپارتمان های لوکس تبدیل شده است

>>>   25 mins
قاتل بازداشت شد، راز نهفته افشأ شد و ارجیت سینگ را امروز از گور در میاورند تا بسوزاند!

ارجیت سنگ، هنگامی که دروازه دکان ادویه یونانی‌اش را می‌بندد و به سمت خانه حرکت می‌کند، چند قدم نمی‌رود که از سوی افراد ناشناس مورد حمله قرار می‌گیرد و به زور و شکنجه، داخل موتر برده می‌شود. تاکنون کسی نمی‌داند که چند نفر بودند،‌ موتر اختطاف‌چیان از کدام نوع بوده و ارجیت سنگ، در مقابله با آنان چگونه دست‌وپا می‌زده است.

ارجیت سنگ بیست‌ودو‌ساله، شام روز چهاردهم حوت سال پیش، به خانه نمی‌رسد. خانواده‌اش نگران می‌شوند و ساعت نه شب، پولیس حوزه‌ی نهم امنیتی را در جریان می‌گذارند. پولیس تحقیقاتش را آغاز می‌کند، اما هیچ سرنخی پیدا نمی‌شود. ارجیت سنگ تلاش می‌کند از چنگ اختطاف‌چیان فرار کند. با لت‌وکوب و شکنجه روبه‌رو می‌شود.

انارکلی هنریار، نماینده‌ی هندوباوران و سیک‌ها در مجلس سنا، می‌گوید که ارجیت سنگ، از سوی اختطاف‌چیان چنان شکنجه شده بود که منجر به مرگش شد. خانم هنریار می‌افزاید که براساس گفته‌های کسی که متهم به قتل ارجیت سنگ است،‌ دو گلوله نیز به وی شکلیک شده است.

پولیس حوزه‌ی هفتم، به تاریخ پانزدهم حوت سال پیش، جنازه‌ای را از مربوطات این حوزه به کمک مردم محل، پیدا می‌کند. صورت جسد شناخته نمی‌شود و آثار شکنجه‌ی شدید در آن قابل دید است. از این حوزه به آن حوزه تماس می‌گیرند و خبری از خانواده‌ی جنازه نمی‌رسد. به گفته‌ی خانم هنریار، طب عدلی نیز جنازه را نمی‌پذیرد و می‌گوید که قابل نگهداشت نیست. پولیس، در هم‌آهنگی با شهرداری، قبری در شهدای صالحین حفر و جسد را در آن دفن می‌کند.

چهار روز قبل‌، متهم قتل ارجیت سنگ، در حال فرار به ولایت بغلان، در ساحه‌ی بالادوری شهر پلخمری، از سوی پولیس بازداشت شده است. خانم انارکلی می‌گوید که پس از بازداشت، وی به تمام جنایات خود در برابر ارجیت سنگ، اعتراف کرده است. خانم هنریار می‌افزاید که اختطاف‌چیان در حالی که ارجیت سنگ را کشته بودند،‌ با خانواده‌اش تماس‌های تلفنی داشته‌اند؛ اما در این تماس‌ها هیچ‌ چیزی واضح نشده است. اختطاف‌چیان مطالبات و خواست‌های مشخصی را نیز از این رهگذر مطرح نکرده‌اند.

انندر سنگ، پسر عمه ارجیت سنگ، می‌گوید که آنان در دو ماه گذشته، شفاخانه‌ها، ارگان‌های امنیتی و حتا سردخانه‌های طب عدلی را گشته‌اند، اما هیچ اثری از ارجیت سنگ دیده نشده است. با این حال، پرسشی را که نزدیکان ارجیت سنگ مطرح می‌کنند، این است که با وجود آن‌که پولیس از اختطاف شدن ارجیت سنگ آگاه بود،‌ زمانی که جسدی را می‌یابد، چرا به خانواده‌اش خبر نمی‌دهد تا جسد شناساسی شود. جسد، به طب عدلی برده می‌شود، اما به خانواده‌اش خبر داده نمی‌شود. جنازه را شهرداری و پولیس در گورستان شهدای صالحین به رسم و سنت مسلمانان دفن می‌کنند، در حالی که خانواده‌ی ارجیت سنگ، لحظه‌به‌لحظه منتظر احوالی از گم‌شده‌ی‌شان هستند و تمام شهر را زیر‌و‌رو می‌کنند.

آقای انندر سنگ، اضافه می‌کند که تمام مشخصات ظاهری یک «سردار» از سایر شهروندان متفاوت است. با این حال، سوال این‌جاست که پولیس چرا نتوانسته است سر وقت، تشخیص بدهد که جسد یافت‌شده، همان ارجیت سنگ است. انارکلی هنریار نیز می‌گوید که این پرسش، تاکنون پاسخ نیافته است که پولیس چرا پس از کشف جسدی در ساحه‌ی دوغ‌آباد کابل، تماسی با خوانده‌ی ارجیت سنگ که گم‌شده‌ای دارند، نمی‌گیرد.

قرار است امروز، دوشنبه، بیست‌وسوم ثور، جسد ارجیت سنگ از گورستانی در شهدای صالحین کابل بیرون در آورده شود. خانواده و نزدیکان او، می‌خواهند به رسم و سنت دین خودشان، ارجیت سنگ را بسوزانند. این نخستین قتل فجیع هندوباوران نیست. به گفته‌ی خانم انارکلی، پیش از این، در ولایت‌های کندز، هرات و کندهار نیز هندوباوران و سیک‌ها هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفته و کشته و زخمی شده‌اند.

زنده‌گی هندوباوران و سیک‌های افغانستان، همواره با چالش‌های فراوان روبه‌رو بوده است. یک تحقیق تازه نشان می‌دهد که شمار شهروندان هندو و سیکِ افغانستان به شکل بی‌‌پیشینه‌ای رو به کاهش است و تعداد این اقلیت قومی و مذهبی از ۲۲۰ هزار تن در سال ۱۹۸۰ میلادی، اکنون به حدود ۷۰۰ نفر کاهش یافته است. این رقم، کاهشی بالاتر از ۹۹ درصد را نشان می‌دهد.

در مورد ابهاماتی که در رویداد اختطاف و قتل ارجیت سنگ وجود دارد، خواستیم پاسخ وزارت امور داخله را نیز داشته باشیم، اما سخنگویان این وزارت، دیروز اطلاعات کامل این رویداد را در اختیار ما نگذاشتند.

>>>   منظورت را درك كرده نتوانستم گل اميري جان !
من به عنوان يك كارمند دولت ؛ از رباني تا كرزي ، با رژيم ها و حكومت هاي مختلف به شمول حكومت طالبان ؛ كار كرده ام . استاد احمد سعيدي اگر در رژيم هاي مختلف بحيث استاد تدريس كرده باشد چه اشكالي دارد؟

>>>   حوصله کو امیری صاحب خود اوگار نکنی سعیدی خوب نفر است
باز گل

>>>   سعيدي خو يك تحليل گر سياسي خوبي هست. نميشود كه از وي رئيس جمهور تيار كنيد و اصلاحات را طلب كنيد. نويسنده مثالي هم ازتناقض گوي سعيدي نگفته. متاسفم به درك و دريافت شما از سياست مبتذل افغانستان.

>>>   این قماش افراد به هر تعدادی که در جامعه ما استند در جایی زندگی شخصی خودلغزش هایی دارند این به تاجک بودن یا نبودن شان ربط ندارد ضعف چه سیاسی باشد چه اخلاقی ضعف است.ضعف است که شخصیت اورا رشد میدهد و وادارش میسازد که عمل نادرست و نامعقول را انجام دهد( گاه در آغوش این ، گاه در آغوش آن) معنی این شعر درجامعه کنونی ما بالای بسیاری از سیاسیون ما صدق میکند و شناخت شان را در جامعه مشکل ساخته است.
خارکش

>>>   گل امیری صاحب ،
بااین دشنام زدن وتهمت بستن تفرقه انداختن این وقت ها گَـــــــــــل کردی!
این هنر را همشهریان یا هم تنظیمیان تو از همه بیشتر رو نق داده وبه آن آراسته اند امروز فلان شخص سفید است فردا اورا سیاه می خوانند ،
به نظر تو اگر یک شخص بد در راس حکومت قرارگرفت باید همه مامورین ترک وظیفه کنند؟؟
اگر سعیدی درحکومت های دیگر کارنموده کدام غصب واختلاس ودستبرد وسوء استفاده نموده ؟؟
آن جرئت که سعیدی دارد تو نداری ،بهمین دلیل بارها هدف ترورست ها قرار گرفت، اما بازهم زبانش بسته نشد ،
همیشه حقیقت را واضح وبدون ترس از طریق رسانه ها بیان نموده اند
ر

>>>   گل امیری بدون خریطه گل میزند یعنی بدون خریطه فیر میکند ، هیچ حکومت برای گل امیری مقامی نداد ، شاید مناسبش نیست ، در زمان حکومت کرزی برای سعدی مقام یک ولایت را درنظرگرفته بودند اما او قبول نکرد وبه آن ولایت نرفت ، در زمان حکومت اشرف غنی توسط داکتر عبدالله برای سعیدی وجاوید کوهستانی مقام های وعده داده شد اما این هردو نپذیرفتند ،
وقتی درمورد کسی معلومات نداری بدون خریطه فیر نکنید ،

>>>   خیلی بجا.
این بی سواد ....را بیشتر معرفی کنید.

>>>   به خیلی بجا:
سعیدی تاحال چند کتاب تالیف ونشر نموده ،از نظرتو سواد چی را میگویند؟؟

>>>   گل امیری متاسفانه که تا هنوز هیچ کلمه از شما به تحریر نیامد که دران از وحدت واتفاق سخن گفته شده باشد همه مضامین تان بروی تعصب که هیچ جای را نگرفته واز طرف مردم رد شده به تحریر امده شاید همین نوشته های فوق برای تان کفایت کند ودیگر دست ازنفاق افگنی بردار وسعیدی صاحب با در نظر داشت شرایط امروز ه حقیقت را بیان داشته وبه هر دوطرف سپارشات دا ده است که این خصلت متعلق به اشخاص وافراد ملی است .

>>>   سعيدي خو يك تحليل گر سياسي خوبي هست! بلى اين آقا " تحليل گر" است چه کنيم مال دولت است وهرجا که انگبين دولت وحکومت وآنجا که انگبين خليلزاد و داردسته است ٬ تيز مى شيند. جناب آقاي سعيدي بخاطر عسل مى آيد. تحليل وتجزيه مطلب خوب ولى نتيجه تحليل براى حاکمان خوب وبراى مردم رنجيده وستمديده مضر وزهر زنبورى بلى اين آقا فرصت طلب است خطرناک هم است چون توقع مردم باعاطفه را چرخ مى دهد و پروپاگند به دولت. رفتار وکردار اش به مانند جاسوس گونه حکومت است بويژه که وى اولين نفر است که در تظاهرات واعتصاب هاخودجوش مردم غير حزبى زود رهبرى رابدست مى گيرد و توسط قدرت زبانى همان حرکت را به مفاد حکومت چرخ و سوق مى دهد. چالاک است ولى نمايش گر است

>>>   پهلوان زنده خوش است، سعيدي بيچاره كدام مدرك تحصيلي ندارد، تنها با لاف و پتاق خود را در هر گندزار مصروف نگهداشته تا إمرار حيات كرده باشد.

>>>   این جرگه نامشروع و غیرقانونی هیچ دست آوردی جز ضایع کردن ملیونها دالر پول ملت مظلوم را نداشت. سعیدی با اشتراکش در این جرگه احمقانه همان آبروی به مشکل بدست آورده اش را هم ریخت.
حمایت و اشتراک در تقلب و خیانت خود خیانت و تقلب است.

>>>   درموود عملكرد هاي اقاي سعيدي قضاوت نميكنم ولي منتقد بايد بداند كه دركشور انسانها ووطن دوستاني زيادي وجوددارد كه كشور ومردم خودرا عميقا دوستدارند درهروقت وزماني باهر حكومتي اكر كار هم كرده هدف خدمتكذاري
به هموطنان ومنافع ملي كشوربوده نبايدهمه را درترازوي وجدان ناسالم خود به وزنه بكيرند
كاكل نورزي

>>>   تمام حکومت ها !!! گَل فکر میکند پنجصد حکومت سپری شده وسعیدی دران کارنموده اول حکومت حزبدموکراتیک بود بعد مجاهدین وبعد کرزی ، صرف سه حکومت،

>>>   انتقاد بر سعیدی بنابر اشتراک او در یک جرگه منفور صورت میگیرد. بنظر اکثریت مردم کشور جرگه که غنی دایر کرد غیرقانونی بیمورد و یک خرچ بیجا پول ملت بود.
این انتقاد بر سعیدی کاملن بر جا و درست است.
من خودم از هواخواهان آقای سعیدی هستم ولی اشتراک او و حمایت او را از این جرگه فرمایشی و نمایشی به سختی تقبیح میکنم.
آقای سعیدی باید این اشتباه خودش را بپزیرد.

>>>   خوب است همینطور باشی مانند ماش لول بخوری و به هر قالب جور بیایی و منفعت خود را حفظ کنی اینهم از همان قماش است

>>>   آقای سعیدی اشتباه از هر انسان سر میزند، ولی انسان های باوجدان سالم و با عقل سلیم اشتباه خود را قبول میکنند، پوزش میخواهند، و با لجاجت بالای درست جلوه نشان دادن اشتباه خود پافشاری نمیکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است