چه کسانی به انبار باروت در خاور میانه گوگرد می زنند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۶    ۱۳۹۸/۲/۲۳ کد خبر: 158652 منبع: پرینت

شرق میانه بروی انبار های عظیم باروت خوابیده است و یک جرقه می تواند این انبار ها را منفجر و مشتعل کند.
افغانستانِ فرو رفته در جنگ چهل ساله از آتش جنگ خاور میانه بیشتر صدمه می بیند و بیشتر می سوزد.
چه کسانی به انبار باروت در خاور میانه گوگرد می زنند؟

وزارت خارجه امارات متحده عربی از وقوع انفجار در چهار کشتی نفت کش سحرگاه دیروز در آب‌های این کشور در نزدیکی خلیج عمان، در شرق بندر فجیره خبر داد. در بیانیۀ وزارت خارجه امارات گفته می شود که "دستگاه‌های ویژه تحقیق"، این حادثه را با کمک نهادهای بین‌المللی و محلی بررسی می‌کنند. در مجموع هفت کشتی نفت کش در بندر نفتی فجیرۀ امارات عربی هدف قرار گرفتند.

ناوگان پنجم نیروی بحری آمریکا که بر امنیت این منطقه نظارت دارد درباره این حادثه سکوت کرده است.
خالد فالح، وزیر انرژی عربستان صبح امروز گفت که دو نفتکش از چهار کشتی در مسیر خود در حال عبور از خلیج فارس و در آب‌های نزدیک امارات در نزدیکی فجیره بودند که «مورد تعرض و هدف عملیات خرابکارانه» قرار گرفتند. یکی از این نفت‌کش‌ها در مسیر حمل نفت سعودی از بندر راس تنوره بود و قصد داشت به آمریکا برود. شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه‌ای «عملیات خرابکارانه» در آب‌های امارات را محکوم کردند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران وقوع انفجار در این کشتی ها را نگران‌کننده و تأسف‌بار دانست و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه شد.
بندر فجیره در ۱۴۰ کیلومتری تنگه هرمز واقع شده و بیش از ۳۰ درصد حمل و نقل نفت و گاز از این بندر انجام می‌شود. کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز معمولا برای سوخت‌گیری به این بندر مراجعه می‌کنند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خاورمیانه
ایران
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   حوادث بندر فجیره تاثیری بر افغانستان ندارد افغانستان کشوری نفت خیز نیست افغانستان کشور معادن است

>>>   نظر دهنده اول لطفا با علم سخن بگو . این انفجار ها در هیاهوی تنش نظامی بین اعراب و امریکا با ایران اتفاق افتاده و جرقه ی جنگی بزرگ بین ایران و امربکا و اعراب میتوانست باشد که اگر شروع میشد هیچیک از کشورهای اطراف ایران در امان نمیماند چون ایران به تمام پایگاه های امریکایی ها در سراسر خاورمیانه حمله میکرد

>>>   نظر دهنده دوم تا بحال که ایران به افغانستان حمله نکرده حتی زمان حمله آمریکا هم اجازه حمله به افغانستان از خاک ایران را نداد و پاکستان پایگاه به آمریکا داد اما عکسش قطعا صادق است و در صورتیکه آمریکا بخواهد به ایران حمله کند حتما دولت افغانستان اجازه به آمریکا برای حمله به ایران از خاک افغانستان را خواهد داد ضمن اینکه مجاهدین خلق را که عراق بخاطر جنایاتشان علیه مردم‌ ایران و عراق از عراق اخراج کرد هم برای حمله به ایران یاری خواهد کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است