هرات را به پشتون ها فروختند (سند)
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۸    ۱۳۹۸/۲/۲۵ کد خبر: 158690 منبع: پرینت

بیجا شده‌های پشتون به شهر هرات منتقل می شوند.
بر بنیاد مکتوب زیر، قرار است بیجا شده‌های داخلی به‌ قلب شهر هرات و در خانه‌های مسکونی شهروندان بومی‌ این‌ شهر جابجا شوند.
مسوول‌ شهرداری‌ هرات، با ارسال این مکتوب به نواحی ۶، ۷، ۸ و ۹ شهر‌ هرات دستور‌ داده که در بررسی خانه ‌های‌ خالی برای به اجاره‌ گرفتن آنها به بیجا شده‌ های داخلی با سازمان ملل متحد همکاری‌کنند.
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


هرات را به پشتون ها فروختند

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
تلکس
نظرات بینندگان:

>>>   مردم هرات حاضر نشوند تا خانه های خود را برای شان به کرایه بدهند هیچ کس به زور خانه کسی را غصب کرده نمیتواند این مرجان غوریانی که اینقدر بی درک است و استدلال منطقی به مقامات کرده نمیتواند خودش آنها را جای بدهد چون غوریانی ها برای کسب موقف از انجام هیچ اموری دریغ نمی نمایند غوریانی بود که کارمندان کمیسون انتخابات را با موتر 18 چرخ در سرک گازرگاه شریف بخاطر انتخاب نشدن در پارلمان کشت . و چندین بلند منزل دارد جای بدهد

>>>   هزاره ها در هرات زیاد جا به جاشدند تا در صورت ضرورت کشور را دراختیار ایران قرار دهند، پشتون ها از قرن هاست که در هرات اکثریت را تشکیل میدهند

>>>   این یک واقعیت است.....
متاسفانه چند روز پیش از همین دفتر به دروازه خانه من که در ناحیه نهم شهرداری هرات موقعیت دارد آمده بودند.
هراتیان عزیز دسیسه شوم دیگری از طرف ارباب قبیله در جریان است آگاه باشید و فریب کرایه های دالری را نخورید!!!!!!

>>>   نمایندگان مردم هرات در شورای ملی و شورای ولایتی دست همت به کمرزنند !
انتقال وجابجایی بیجاشدگان کمپ شیدایی به مناطق مسکونی نواحی شهرهرات، سرآغاز ایجاد فاجعۀ اجتماعی است که جبران آن به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست.
جابجایی پلان شدۀ بیجاشدگان درنواحی مسکونی شهرهرات بهداشت، امنیت، اقتصاد و اجتماع شهرهرات را به مخاطره مواجه ساخته و جفای بزرگ وغیرقابل جبران برای مردم هرات است.
ولیشاه بهره

>>>   این یک اتفاق نیست یک پلان شوم طو لانی مدت است که زمان اجرای آن رسیده است .
محمد رفیق محمدی

>>>   در مورد هرات تعصب دارم و این حق من است!
باشنده‌ی بومی هر محل، منطقه و شهر حق دارد که در مورد امنیت، فضای امن و سالم منطقه‌اش دغدغه و نگرانی داشته باشد. حق دارد که همسایه خوب، هم‌کلام خوب و هم مشرب خوب داشته باشد. هیچ سیاست کثیفی نمی‌تواند این حق را از کسی بگیرد.
این‌که عده‌ای از باشنده‌گان سایر شهر‌های هم‌جوار هرات به علت ناامنی‌ها و از سر‌ ناچاری و به جستجوی مکانی امن به هرات پناه آورده اند، امری‌ست که هراتیان با تمام دغدغه‌ها و اما و اگرها به خاطر حس هم‌نوع دوستی پذیرفته اند، جای هیچ پرسشی هم ندارد. حال آن‌که از این ناحیه با اذعان مقام‌های امنیتی، نیمی از ناامنی‌های هرات را نیز شهروندان هرات از همین آدرس به جان خریده اند.
اما؛ حقیقتن این اقدام یک موسسه‌ی خارجی(IOM) برای اسکان این بی‌جا شده‌گان داخلی برای حضور شان در محلات و مناطق مرکزی شهر با هیچ دلیل و منطقی توجیه‌پذیر نیست.
بارها شهروندان هرات این نگرانی را داشته اند که اگر به سرنوشت این بی‌جاشده‌گان داخلی به صورت درست رسیدگی نشود و برای بازگشت دوباره‌ی شان اقدامی نشود، شهر هرات برای ده سال دیگر، شهری امن و آرام برای شهروندان این شهر نخواهد بود.
بهتر است این موسسه‌ی محترم، به جای خلق مشکل و چالش های جدی شهروندی برای شهروندان بومی این شهر، کمک و‌ تمرکز خود را برای بازگشت آبرومندانه‌ی این بی‌جا شده‌گان خرج نمایند.
حکمت

>>>   هدف غنی پشتو نیزم کردن کشور است
احمد ولی از کابل

>>>   حیج فرقی ندارد پشتون افغان هم افغان است کشور ما کشور همه افغانها هست. زبان پرست یا سمت پرست نباشید وطن پرست باشید خود فروخته بیگانه گان نباشید همه باهم برادر هستید بجای نفاغ انداختن از خود شهامت داشته باشید در کنار هم از خاک نوامیس وطن دفاع کنید اجازه ندهید که وطن ما دردست پاکستان وطالبان بیوفتد
با احترام غفوری

>>>   جلوشان رابگیرید وگرنه مرگ تدریجی برشماست

>>>   طرح ادغام مهاجرین داخلی با محیط شهری هرات خوب هست اما در مورد این طرح هیچ جزئیاتی وجود ندارد صرفا یک موسسه خارجی با شاروالی قرارداد کرده است که مهاجرین را درون شهر اسکان دهد! در کشور های اروپایی ادغام مهاجرین از طریق پژوهش های جامعه شناسی و با برنامه دقیق با همکاری نهاد های جامعه شناخت صورت میگیرد تا همزیستی مسالمت صورت بگیرد
سال پار قومندانی امنیه هرات در یک شب از منطقه شیدای ۱۲۰ میل سلاح کشف کرد در این هم شکی نیست که بخش عمده از جرم و جنایت ها ریشه در همین مناطق حاشیه ای شهری یا به اصطلاح "حلبی آباد" ها دارد
اما سوال ها این ها هستند
آیا مشکل مهاجرین داخلی اسکان آنهاست یا معیشت؟
اکثریت مهاجرین یا کشاورز هستند یا دامدار، راه های امرار معاش انها در محیط شهری چیست؟
یعقوب قریشی

>>>   گلبدین پشتون پاکستانی است چرا مردمان هرات ازش حمایت کردن دنبالش رفتن هنوز هم طرفدار آن هستنبن بنام دین وطن مارا خراب کردن جوانان مارا کشتن پس بدانید که پاکستانی ها بکمک عرب انگلیس ها وآ مریکایی ها وطن مارا اشقال میکنن باید روزی جلوگیری میکردید که بر ضده حزب دیموکراتیک خلق افغانستان سلاح برنمیداشتید این حق مردم است هرچی برسر شان میاید چونکه حزب دیموکراتیک یگانه حزبی ودولتی بود که افغانستان را بطرف پیشرفت وطرقی میبرد وجواب دندان شکنی به پاکستان ودیگر دشمنان افغانستان میداد.
باحترام غفوری

>>>   خوب به تورن اسماعیل بگوید که لافو فوف از دین وجهاد میزدی از شیندن آمدی ساحب مردم ی میگفتی من دفاع میکنم از مردم هرات آسایش برای شان میارم پس چیشد این آسایش.
غفوری

>>>   متاسفانه روال عادی شهر هرات را بهم ریختند
جمعیت هرات خراب شده است
همه از دهات امدندو شهر نشین شدند
شیما

>>>   ترکیب جمعیتی هرات ترکیب قدیم این شهر نیست
من بعد از ده سال به هرات رفتم بدتر شده و کثیف تر شده و شکل مردم بدتر شده است
شکیلا

>>>   در هرات آثار باستانی زیادی بود که نشان از فرهنگ پارسی و تمدن خراسانی و ایرانی داشت از سنگ نبشته های قدیمی تا طرح لوح محراب ها بسیاری این قوم کوچی فساد و خرابی کردند حتی آثارباستانی یافت شده از ساتراپی هخامنشی هریوه را به انگلیس ها مفت معامله کردند تا نام ایران و خراسان را از هرات گم کنند.
هرکسی کو دور شد از اصل خویش باز جوید روزگار وصل خویش

>>>   ما هراتی رضایتمندیم به ایران ملحق شویم

>>>   بلاخره مجبور خواهند شد راه های تجزیه این کشور را فراهم سازند چون یگانه راه نجات فقط تجزیه کشور به دو قسمت بین پشتونها یا همان اوغانها و یک اتحادیه از اقوام غیر اوغان میباشد.
جنگ وحشت تمامیتخواهی و جهالت اوغان خاتمه ندارد و گروه های دیگر نباید سرنوشت خودشانرا با سرنوشت این شرور ها گره بزنند.

>>>   هراتیان نباید بگذارند که این دسیسه شوم سیاستگذاران منفور جامه عمل بپوشد.
س

>>>   Davod
همه هست و بود شما سلیمان کوهی رذیل بر لنده غری، خیانت و رذالت بنا شده است.
یک بار به تاریخ شرم آور و گندیده تان نگاه کنید، آنگاه خواهید فهمید که شما کی و چه هستید.
حالا فاشیست‌های اوغان روسپی های سلیمان کوهی را وارد صحنه کرده اند.
با عجب مردم رذیل و فرومایه و نامرد در کشور مواجه هستیم.

>>>   ای اوغان!
اگر تو کدام اثر و یا کدام نشانی تمدنی ات را آوردی و یا ثابت ساختی که قدامت آن بیش از 350 سال باشد؛ مطمئن باش که من پس از این هرچه را تو بگویی، هرچه را تو بخواهی و هرچه را که تو نیک بشماری من آنرا بی درنگ و بدون تردید خواهم پذیرفت و با تو دیگر سر ستیزی نخواهم داشت!
اگر نمیتوانی مطمئن هم هستم که نخواهی توانست.
قبل ازینکه بحث بجایی بکشد که آنگاه دست نوشته ها، سنگ نوشته ها، آثار علمی، فرهنگی و تاریخی تعیین کننده صاحب وطن اصلی باشد، و ثابت کند که اوغان کیست!؟ چه زمانی کشف شده است!؟ چه مکانی در چه زمانی افغانستان نام داشته است!؟ و آنگاه که ثابت شود قبل از اوغان چه کسانی بر خراسان حاکمیت داشته است!؟ و همینگونه ده ها نشانی و ثبوت دیگر؛ این تو خواهی بود که بایستی کشور من (خراسان) را به خودم بگذاری و خودت به عنوان یک مهاجری که در قرون نهم تا دهم به سرزمین من (خراسان) پناه آورده بودی یا آرام و بدون مزاحمت با من و هم میهنان گرامی ام، زنده گی کنی، و یا از همانجایی که آمده ای برگردی! به حق و موجودیت دیگران احترام قایل باش تا دیگران نیز کم از کم هم که شده تو را به عنوان مهاجر نه بلکه به عنوان هم میهن و برادر بشناسند.
پس حد و اندازه ات را بشناس!
ادریس خراسانی

>>>   بسیارکارخوب شده

>>>   عمر راوی
تاجیکهای ما با وصف اینکه در میدان نبرد، درمیدان رقابت و در میدانهای زیاد دیگر پیروز میشوند و دشمن را به زانو درمیآورند، اما بدبختانه اختیار کار و عنان حرکت شان به دست آدمهای معامله گر و ترسو و منفعت جو می افتد که در بازارهای بی هویتی، مردم را میفروشند.همین واقعه ایکه در پارلمان اتفاق افتاد یک مثال است. رایگیری شد. رحمانی اکثریت رای ها را بُرد. رییس مجلس اعلانش کردند. فردایش مقابله صورت گرفت، زلمی نوری شهامت کرد و فاشیستها را بیخی موش ساخت. هم به حساب رایگیری تاجیکها بردند، هم به حساب زور. در هر دو زمینه برنده شدند. هرکس دیگر،هر قوم دیگری که میبود، به هیچصورت به مذاکره و مصالحه و جستجوی «راه حل» حاضر نمیشد.اما متاسفانه، تاجیکهای ما،به آسانی برای گفتگو و مصالحه حاضرشده اند و شایدهم به مشوره رهبران تسلیم طلب و بزدل، تن به یک سازش ننگین بسپارند و بالای آتش شور و شعف مردم، باز آب سرد بریزند.

>>>   عوض کرایه خانه های مردم برای بیجا شده گان چرا آنها را برایش شهرک نمی سازد یا و یا به وطن شان بر نمی گرداند. فکر کنم این بیجا شدگان کلا افراد پاکستانی است و برای جنگ در آینده در این شهر میاید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است