مجارستان در باب پناهجویان از اتحادیه اروپا هشدار گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۸/۲/۲۶ کد خبر: 158696 منبع: پرینت

کمیسیون اتحادیه اروپا به دلیل رفتار بد با پناهندگان افغانستانی، محروم کردن آن‌ها از غذا و تلاش برای اخراج اجباری آن‌ها، به مجارستان هشدار داد و این اقدامات را نقض قوانین بشری دانست.
سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت که این کمیسیون نسبت به گزارش‌های بد رفتاری مجارستان با پناهجویان افغانستانی نگران است و چنین اتهاماتی را بسیار جدی می‌گیرد.
این سخنگو اظهار داشت که کمیسیون در حال حاضر پرونده‌ای را در رابطه با قوانین مجارستان درباره پناهندگان و بازگرداندن آن‌ها در دادگاه دارد و بررسی این موضوعات در جریان است.

آگوست سال گذشته نیز کمیته حقوق بشر هلسینکی که در بوداپست مجارستان قرار دارد مواردی را ثبت کرده بود که مجارستان از دادن غذا به پناهجویان، در برخی موارد تا 5 روز، خودداری کرده بود.
با وجود وعده‌های مقامات مجارستانی برای اطعام پناهجویان این سازمان مردم نهاد در فاصله ماه‌های فوریه و آوریل 8 مورد دیگر از تاکتیک‌های گرسنگی دادن به پناهجویان را به ثبت رساند. براساس گزارش این سازمان در مجموع 21 نفر توسط مقامات مجارستانی برای مدت طولانی از دریافت غذا محروم شده بودند.

به گزارش «ای یو آبزرور»، کمیته حقوق بشر هلسینکی همچنین گزارش داد، به بزرگسالانی که در بازداشت بوده و در انتظار اخراج بسر می‌برند غذا داده نمی‌شود و در بازداشت گرسنگی می‌کشند و تنها زنان باردار و یا بیماران غذا دریافت می‌کنند.
سخنگوی رییس جمهور مجارستان سپتامبر گذشته در این باره به خبرنگاران با لحنی شدید گفته بود: ما به هیچ مهاجر غیرقانونی غذای رایگان نمی‌دهیم.

اخیرا نیز کمیته مبارزه با شکنجه شورای اروپا در گزارشی از نحوه عملکرد پولیس آلمان در برابر پناهجویان افغانستانی انتقاد کرده و افزوده بود، شماری از پناهجویان افغانستانی که آگوست سال گذشته از آلمان به افغانستان اخراج شدند با آزار و اذیت پولیس آلمان روبرو شده بودند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجارستان
پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   المان ومجارستان دشمن بشر اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است