غنی و سیاست حذف
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۰    ۱۳۹۸/۲/۲۶ کد خبر: 158706 منبع: پرینت

از قرار صحبت یکی از نمایندگان پارلمان افغانستان، در پارلمان این دوره فقط ۳۹ نفر عضو پارلمان، هزاره و شیعه هستند درحالیکه در پارلمان دور قبلی ۵۹ نفر هزاره بودند. البته این ۳۹ نفر شامل نمایندگان ولایت غزنی هم می شود.

میدانیم که انتخابات ولایت غزنی بنا به بهانه های هنوز برگزار نشده است، و قرار است در آینده در این ولایت انتخابات شود و طبق معمول روشن است که تعداد نمایندگان هزاره در این ولایت کم خواهد شد؛ زیرا دولت حذف هزاره ها را از نهادهای دولتی در دستور کارش قرار داده است.

اگر انتخابات غزنی برگزار شود، و حذف و تقلب همچنان دامه پیدا کند تعداد نمایندگان هزاره در مجلس نمایندگان پارلمان افغانستان به نصف دوره پیشین خواهد رسید.
همین حالا با وجود حضور نمایندگان غزنی، نمایندگان هزاره ۲۰ نفر کمتر از دور قبلی است. اما تنها کوچی ها ده نفر نماینده در پارلمان دارند، و این ده نفر تثبیت شده و تضمین شده است.

آیا بازهم به سیاست حذف و قوم مدارانه غنی باید تردید کرد، و بازهم عده ای از هزاره های خود فروخته دولت غنی را بایست توجیه کنند؟

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   اقای مظفری! همان طوریکه شما متوجه نماینده های هزاره هستید٫غنی متوجه نماینده های پشتون است من کدام فرق نمیبینم.
عاقل

>>>   ریس جمهور هیچ دشمنی با هزاره‌ها ندارد . فقط عدالت را بر قرار میکند. در دوره پیش هزاره‌ها همه به تقلب به پارلمان راه یافته بودند. حالا نتوانستند و بس
غلامرضاخان

>>>   سیاست اشرف غنی احمدزی سیاست عبدالرحمن خانی را دنبال میکند سیاست غنی یک سیاست فاشیستی قدرت طلبی عام تام قوم پشتون بخصوص قوم غلجایی کوچی و به قبظه دراوردن تام چوکی های احساس و کلان دولت است و حذف مردمان هزاره و تاجیک و ازبیک از پست های کلان نظامی و سیاسی است خلاصه خود را و قوم خود را میخواهد یکتاز میدان باشد و صاحب قدرت کلان و اقوام دیگر در خدمت انها منحیث یک کارمند عادی چه خوب گفته شده عملکرد هر شخص معرف شخصیت ان است عملکرد چند روز کم پینجسال اشرف غنی در ارگ خود واضح نشانده عمل فاشیستی انرا به اثبات میرساند اینکه در سخنانش میگوید هیچ شهروند از شهروند دیگر امتیاز بلالایی ندارد دروغ میگوید سخن ان عوام فریبانه است زیرا سخن اش با عملش خیلی متفاوت است اگر جلو فاشیستی ان گرفته نشود و پینسال دیگر با جعل و تقلب و دزدی ارای پاک مردم توسط کمیشنران انتخابات وابسته بخودش و تحت امر اش گرفته نشود شما خواهید دید که چه گل دیگری را به اب خواهد داد که اصلا فکر انرا نمیکنید بهتری جلوگیری از قدرت گیری غنی احمدزی انتخابات پیشرو است نباید مردمان فارسی زبانان به ان رای خود را دهند همچنین ترکمن ها و ازبیک ها .

>>>   مظلوم نمائی های هزاره ها هیچ تمامی ندارد. هرقدر برای شان بدهی، هنوز هم میگویند، کم است. روان انسانهای حسود همواره در رنج و عذاب است.
خداوند به شما یک کمی قناعت اعطا فرماید.

>>>   هنوز هم زیاد است!

>>>   در دور قبلی چه گل چیدند که حالا دسته کنند.

>>>   غنی در یک مصا حبه خود گفته است که من به امریکا عقیده دارم نه به خدا مرا امریکا اورده و امریکا نگاه می کند دست همه مردم خلاص باشد

>>>   غنی در یک مصا حبه خود گفته است که من به امریکا عقیده دارم نه به خدا مرا امریکا اورده و امریکا نگاه می کند دست همه مردم خلاص باشد

>>>   همین عدد سی و نه را نیز قصداً برای هزاره ها انتخاب کردند.
من نمیدانم که دولت هزاره ها را چه خیال کرده است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است