نه از رحمانی خوشحال، نه از شکست اصولی ناراحت
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۶    ۱۳۹۸/۲/۲۸ کد خبر: 158736 منبع: پرینت

من نه از شکست اصولی ناراحت شدم و نه از پیروزی رحمانی خوشحال شدم، اینها کسانی هستند که به واسطۀ پول و قدرت سالها حاکمیت مرئی و نامرئی بر مردم داشتند.

بحث قومی و نژادی بخشی از پروژه های سیاسی آنها است، نه اصولی دلش برای پشتون ها میسوزد و نه رحمانی برای فارسی زبانان سینه چاک می کنند. ما در حقیقت با یک پارلمان کاپیتالیستی روبرو هستیم که صرفا ادامه دهندۀ برنامه های پارلمان قبلی و تائید کنندۀ استراتیژی های ناکام حکومت است.

اصولی همچنان برای حلقۀ حاکمیت چون امرخیل قدیس شمرده خواهد شد و رحمانی نیز در ردیف سایر مهره های بازی "والا مقام" به شمار خواهد رفت، هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد، دوباره تماس های مشکوک، معامله های پنهان و هماهنگی های سیتماتیک برای تداوم قدرت برخی چهره های تکراری ادامه خواهد یافت.

چیزی که بسیار جای آن در پارلمان این دوره خالی احساس خواهد شد، نبود احساس وطن دوستی، خدمت و عشق به مردم از سوی وکلای نخبه ای خواهد بود که به تغییر و جوان گرایی و ارزش های مردم سالاری باور دارند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رحمانی
اصولی
نظرات بینندگان:

>>>   رای دهنده ها ازکارت رای خود عکس می گرفتند تا مستند آنرا برای رحمن رحمانی نشان دهند وپول خودرا اخذ کنند

>>>   ریاست رابه تیل فروش های محترم مبارک باد میگویم

>>>   تيل فروشي عيب نيست ، من منحيث يك پشتون مسلمان خوش هستم كه اصولي و يا كدام لاش خور ديگر بقاياي خلق و پرچم به پوست رياست شورا نرسيدند، چون اينها در فكر احياء قدرت بزرگان وطن فروش خود هستند.

>>>   بر خلاف جناب ثاقب من از موفقیت اقای رحمانی در عالم ناشناسایی خوشحال هستم و از ناکامی ناصر اصولی قومگرای معتصب فاشیست خیلی خرسندم حال که میدان را اصولی باخت معتثبینقوم و زبان فاشیستان از ناکامی ناصر اصولی رنج برده به چلندیات گویی و فحش دادنها و تهمت بستن ها به رقیب فاشیست شان استین بر زده و غم درونی شانرا با اینکار شان ارام میسازند در انتخابات ریاست جمهور هم انشاءالله اقای فراموز کهنه معتصب قوم و زبان است و نه مفسد اخلاقی و اداری پیروزی از ان همین شخصیت معدب با تمکین و با فهم و مردم دوست است در انصورت صدای بزغاله مانند فاشیستا های فاسد و مفسد تا اسمانها بند میگردد یاد همین روز نشانی دیگر منافقین فاشیستان چانس پیروزی را کاملا از دست داده اند خداوند ازین بیشتر انها را شرمنده و خجالت زده میکند چون بر خلاف دستورات دینی به قوم اندیشی فاشیستی توجه دارند تابه وحدت و همدلی و عف به دستورات اسلامی و دینی وعده خداوند حق استمنکراش کافر مطلق.

>>>   نوسینده محترم راست کفتی راست گفتی جای تاسف برای مردم افغانستان است که یک بی سواد یک نااهل آمده ریس یک قوه شده این است نتیجه نبود شعورسیاسی نبود احزاب قوی وطن دوست ازاین پارلمان چی توقع باید داشت اعضای این پارلما نمایندههای مردم نه بلکه با معذرت زیاد فاحشه های سیاسی اند که به با پول وثروت ومعامله های اقتصادی داخل این خانه که به نام ملت مسما است شده اند نفرین وصد نفرین برآنها باد.
هموطنان محترم حالی باید دانید که منافع نه قوم رامیشناسند نه زبان ونه ... پس هوشیارشوید ودست این فاحشه هاس سیاسی را ازبیخ قطع نمایید.

>>>   ولله جای شرم است به اصولی که خود را افغان مینامد چندی قبل گفته بود که این وطن صرف از افغانها است یعنی بقیه هیچ اما کور خوانده این نشنلست بی عقل

>>>   هنوز در چوکی پارلمان نه نشته اید و هرج ومرج و بی دسپلنی و بد اخلاقی را شروع کرده اید وای به جان ملت مظلوم م که در روز اول امید خود رابه شما از دست میدهد زنها در پارلمان خشونت ونادانی و بی حیایی خود را نشان دادند
بصیر نظری

>>>   استفاده از زنان مستعمل وغرازه بسیار شرم است برای شما بی حیثیت ها که از ک وس کار می گیرید اگر مرد هستید خود تان رای بگیرید ک و س را چرا در هر جای استعمال می کنید در انتحاری در پارلمان در هر موضوع از ک و س استفاده می کنید بسیار مردم بی ....هستید.
اریائی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است