منیره یوسف زاده معاون وزیر دفاع؟!
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۳    ۱۳۹۸/۲/۲۹ کد خبر: 158743 منبع: پرینت

منیره یوسف زاده معاون وزیر دفاع! خوشحال باشم یا نه؟
نخست برای ایشان تبریک میگویم. مهم این نیست که ما در چه پستی قرار داریم، مهم این است که ازآن چگونه کار میگیریم. این دوست خوب، مبارز فعال مدنی و سیاسی، زن آشنا با دردهای مردم ، زنی که به گفته فرانسوی ها "با قاشق نقره ای در دهان " بزرگ نشده و میداند که محرومیت چه معنا دارد و بویژه محرومیت زنان یعنی چه.

فقط آرزوی من این است که این انسان خوب توان آنرا داشته باشد که قربانی سیاست های کوتاه نظرانه و کوتاه مدت " پرنس " نشود و فکر میکنم که دارد (ویژگی های پرنس را ماکیاول در اثر معروف خود به همین نام بر میشمرد. اصطلاح ماکیاولیک از آن منشا میگیرد). پرنس با اراده خود کارکنان خود را مانند دانه های شطرنج جابجا میکند. دنبال این نیست که شایستگی، علاقمندی و تخصص انسان را در نظر بگیرد. پرنس دایم در جستجوی کارمند مطیع و وفادار است. پرنس سیاست نمیکند، دایم در حال توطئه، تزویر و بگفته افغانها "چال زنی" است. پرنس در جستجوی ارتقا و شگوفایی استعدادها نیست، او نمیخواهد کسی بر او سایه افگند. انسانهای اپورتونیست، جاه طلب، فرصت جو توانایی ابراز نظر مخالف پرنس را ندارند و گرنه سرنوشت دردناکی درانتظار آنها خواهد بود.

ما هزاران جوان شایسه مانند منیره یوسف زاده نداریم، بخصوص اگر زن هم باشند. پرنس ما، اشرف غنی، هم از نگاه سیاسی و هم از نگاه سنی در پایان عمر خود قرار دارد. ولی منیره ها در آغاز این راه اند. اشرف غنی خواه از قوم و قبیله و مداحان او باشیم یا نه، باید ازعان کنیم که برای اکثریت مردم افغانستان او خاطره خوشی بجا نخواهد گذاشت، در حالیکه جوانان مانند منیره یوسف زاده سرمایه های فردای این کشور محنت زده و نفرین شده میباشند.

شاید دوره پست کنونی منیره یوسفزاده مانند دو پست قبلی اش دوام دار نباشد. با وجود آن آرزو دارم که موفقیتهایی نصیب اش شود. اما مهمتر از آن آرزو دارم که اشرف غنی با فرستادن او به وزارتی که فاسدترین، ناکام ترین و قبیله ای ترین وزارت هامیباشد، به سیمای اجتماعی و سیاسی وطن پرستانه و مردم دوستانه او آسیب نرساند. آنهایی که از همین حالا به او میتازند اشتباه میکنند. من در این چند ماهی که در ارگ بود مداحی از او در مورد پرنس نخواندم. نقشه های ماکیاولی پرنس از تقرری یک زن بحیث معاون وزارت دفاع یک چیز است، موضع، موقف و عمل یوسفزاده چیز دیگری. اگر شما از یک کارمند دولت در هر مسئولیتی که قرار داشته باشد توقع میکنید که مانند من انتقاد کند، سخت در اشتباه هستید. همه مسئولان دولتی را در آتش اشرف غنی نسوزانید.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منیره
وزارت دفاع
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی از یک زن بی تجربه که هرگز نظامی نبوده و از استراتیژی و تاکتیک های جنگی چیزی نمی داند، اصولن معنای ترمنالوژی جنگی و ستر و اخفا و تجاوز و دفاع و جنگ های حبهه ای و چریکی را نمی داند از چنین زن چگونه بیشرمانه استفاده ابزاری می کند تا برای اربابان امریکایی خود حالی کند که یک زن معاون وزارت دفاع است، ولی جنرال عتیق الله بریالی را که ارکان حرب را در انگلستان خوانده و جنرال مراد هزاره و جنرال جاوید کوهستاتی و صدها نظامی که در جبهات جنگ حضور داشتند از کار برکنار و خانه نشین کرده است ، در فرجام یک کسی هست یا نیست که بگوید این دیوانه مادرزاد چه می خواهد؟
ثریا بها

>>>   تنها چیزیکه درخصوص خانم یوسفزاده از طرف اقای غنی دیدم تبدیلی ایشان ازیک جا بجای دیگراست.
شاید میخواهد تجربه کاری ایشانرا بالا برده ودر اینده طوری وانمود سازد، هرجای که چوکی خالی موجودشد، بدون یوسفزاده کسی دیگری شایسته آن نیست(!) وشایدهم منصب طلبی شخص خانم منیره یوسفزاده است که هربست عالی‌رتبه شکل میگیرد خودشان را کاندید کند و بالاخره حکم پرنس را میگیرد.
بدون شک خانم یوسفزاده از محرومیتهای زنان در جامعه سنتی ما آگاهی لازم را دارد اما قابل قبول وزارت جنگ نیست، همانطوریکه بانو حسنا (معین وزارت داخله) دربست معینیت وزارت معدن قراربود تقرر یابد اما بامداخله ویس احمدبرمک و بدون خواست معین حسنا، وی را به وزارت داخله کشاند این یعنی برو چوکی را پرکن، مهم نیست تخصص و توانای کارکردن دربخش مربوطه موجود است ویانیست، به درک!
رحیمی

>>>   این کار غنی جفا به خون هزاران سربازی ست که که به اثر بی کفایتی سران وزارت جنگ کشته ‌و زخمی می‌شوند
خانم یوسفزی یک خانم باسوادی هست می‌شد در جاهای دیگر چون مقرر بشود وی تجربه از جنگ ندارد اگر در پهلویش یک مرمی اصابت کند شایدتا ضعف کند با کدام منطق وی را معاون وزارت جنگ تهین می‌کنند
خالد سعادت

>>>   غنی بااین انتخاب هایش مردم هزاره رابه تمسخرگرفته وتوهین می کند،
پیام غنی به هزاره هااین است ‌:ببینیددختران وزنان مقبولتان راچطورهمانندتوپ فوتبال ازاین اداره به آن اداره دست به دست می کنیم ومردان تان راخانه نشین.واقعا امروزبرای هزاره هاننگ است که زنان مان بدبخت وبیچاره عروسک خیمه شب بازی غنی ودارودسته اش شده...
مظلوم بامیانی

>>>   بد ترین تقرر
منیره یوسف زاده را من میشناسم و همرای شان در ارگانهای محل همکار بودم و دیدم که چگونه آدمی هست و به هر لحاظ حال او الفبای نظامی را بلد نیست و چگونه در بخش تعلیمات و پرسنل کار خواهد کرد بهتر بود منیره را کمیشنر در کمیسیون اصلاحات اداری معرفی میکرد
ستار اشنا

>>>   اگر منیژه منطق میداشت باید قبول نمیکرد بیائید قبول کنید که نه وطنپرست است و نه طادق چرا تا کنون کدام صادق را دیده ای که در یک پست بالا و مناسب درین کشور کار کند بجز ما فیا ها .

>>>   اقای کریم بیزاد مضون تان خیلی بی محتوا و بی مورد بوده هیچ مفهموم را ارایه نمیکند یک کلمه انگلیسی را یاد گرفته اید انرا درین مضمون تان بیشتر از 50 دفعه ذکر کرده اید به هر صورت از نوشته های تان بوی تعصب می اید از خداوند متعال هدایت برای تان میخواهم
خالد انصاری از هرات باستان

>>>   امنیت ماکه بصورت روز افزون بدترشده میرود علتش استفاده افزاری ازپوست های مسلکی است . آیا این کشور آنقدر به فقدان رجال دچاراست که یک زن بحیث معاون وزیردفاع مقررشوند ؟

>>>   همین خانم دوست دختر خالد بود و او را نیز جند بار کاری غیر قا نونی همرایش انجام داده است

>>>   یک نمایشنامه است، سناریو نویس آنون بالا ها دارد نگاه می کند گر چه این هنر پیشه هنر مند حقیقی نیست، فقط دایرکتور خواسته از سایت هیرو استفاده کنن تا باشد مردم رو در این اوضاع نابسامان مشغول نگه دارد و به خلوت رود کاری دیگر کند ،دراین کشوری که هیچ مردی نمیتونه کاری کرد، حتی ژنرال های کار کشته از وظیفه برکنار میشه از یه خانم چه توقعی داشت ،ممکنه این خانم بتونه که می‌تونه خیلی کار ها را کرد، و تا به جهانیان ادای آزادی دیموکراسی رو به نمایش الکی بزاره اما در این دنیای مکاره افغانستان یه پلتفورم نمایشی است.

>>>   منیره یوسف زاده هم شاید حیران مانده باشد ‌که در وجود من چه نهفته است که اینقدر ارتقا میکنم و امتیازها گیرم می آید و حتی در جایی مقرر میشوم که یک جنرال با ده سال تجربه کاری در آن مقام و بست با فشار کار و اوضاع آشفته امنیتی گاهی از ۹ سوراخش آب سر میکند.
این چه رمزیست که دها جنرال کار کشته و مسلکی خانه نشین میشود اما یوسف زاده که الفبای نظامی را هم نمی داند جنرال میشود.
ابوذر

>>>   من درتعین و نصب این دختر خانم ها واین بچه جوانک ها در پستهای مهم ،حساس و بلند نظامی ،بیشتر از آنکه جهالت و حماقت تیم ارگ را ببینم ،یک نوع بازی شیطنت بار و خیانت آمیز را می بینم ، که آگاهانه و برنامه شده سه بخش قوت های مسلح کشور را تضعیف و ناکار آمد میسازند.
این یک نوع بازی زرنگانه و با مهارت است ،گویا و به زعم تیم ارگ ، هیچ سوالی بین مردم ،خلق نمی کند و هیچ شک بر نمی انگیزد،اما تا بخواهی راه را برای آسیب پذیری قوتها مسلح و پیشروی دشمن مساعد میسازد..
من هرگز مخالف تعین /تقرر دخترخانم ها و پسر بچه های جوان در پست های بلند نیستم ،اما درشرایط کنونی که آتش جنگ در وجب وجب خاک شعله ور است ، قوت ها مسلح ما هر روز گروه گروه توسط دشمن کشته میشوند ،در شرایط ایکه دشمن با گذشت هر روز قوی تر میشود و در جنگ دست بالا پیدا میکند ،....
ما به کادر رهبری نظامی در هر سه بخش قوای مسلح که از تجارب لازم ، دانش مسلکی لازم ، توان و مقاومت فزیکی بلند ، سطح درک بلند مسوولیت و توانمندی های مشخصه زمان جنگ برخوردار باشند اشدضرورت داریم.
برای این دختر خانم ها و پسر جوان ها هزاران پست ، موقف و مقام دیگر است که سپرده شود و انها کار کنند و خلاقیت وظرفیت هایکاری شان را ثابت کنند..
قطعن و بدون هیچ اما و اگر این پست ها برای این دختر خانم ها و پسر بچه های جوان نیست.
تیم ارگ باید از این بازی های شیطنت بار و از این رویکرد های نادرست و ضد قوتهای مسلح دست بردارد.
نظر موج

>>>   اگر من به عویض افسران که در جنگ و دارای تحصلا ت عالی اند همه ما باید این وظیفه را ترک کنمیم زیرا دیگر از این زن کرده کس پیدا نمی شد که در این پوست مقرر می شد بی غیرت هستند همه اردو

>>>   افغانستان را بیچاره کردن این سران جهادی یک زنی که هیچ نمیداند از امور نظامی ومقرارت نظامی سردر نمیارد چرا معاون وزیر دفاع میشود همان وزیر دفاع هم مسلکی نیست که بداند امور نظامی را
غفوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است