پول پول پول همه چیز پول
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۸/۲/۲۹ کد خبر: 158749 منبع: پرینت

پول دارترین آدم ها وکیل پارلمان شدند، بی پول ترین ها بی بهانه همه ناکام ماندند. قوی ترین مافیاها در دولت لنگر انداخته اند، و کسی عزم و توان کنار زدن این هارا از چوکی های دولتی ندارد. هر کسی که خواهان وزارت، معینیت و ریاست است باید پول دار باشد و پول مصرف کند تا وزیر، معین و رییس شود ورنه باید خانه بنشیند و انزوا گزیند حتی اگر شایسته ترین باشد.

توجیه گران دولت بی کاره غنی همه دربدل پول سخن گویی و سخن پردازی می کنند، هیچ کسی هیچ آرمان و ارزشی را احترام نمی گذارد، دستان همه تا آستین به لجن پول های اختلاس و رشوه آلوده است. رییس پارلمان با پول تعیین میشود، رییس جمهور پول پخش می کند تا رییس بماند و ریاست کند. احزاب سیاسی تجارت خانه های کلان این کشور شده اند، و فقط با تطمیع و قاپیدن پول راضی می شوند و موضع می گیرند. روشنفکران تیپیک( غیر تیپیک نداریم) تمام آروزهای شان گرفتن چند سکه ناچل از دولت و دیگر سازمان های مافیایی و انجیویی است تا از دیگران عقب نمانند. ملاهای مساجد و تکایا مافیایی شده اند و احکام دینی- مذهبی را در برابر پول و پیسه به نازل ترین قیمت می فروشند. خارجی ها به داخلی ها پول می دهند، تا سیاست های شان را در این میدان بزکشی( افغانستان) پیاده یا سواره کنند. ازدواج و تشکیل خانواده صد درصد پولی شده است ازدواج بدون پول زیاد، امکان ندارد. مناسبات خانوادگی نیز کم کم حقوقی و اقتصادی شده است و از اخلاق سنتی فامیلی چیزی کم در خانواده ها باقی مانده است. خلاصه اینکه پول همه جا، همه حوزه ها، حانه ها و دهلیزهارا تسخیر کرده است. انسان بی پول هیچ چیزی ندارد که در این بازار مکاره عرضه کند و امتیاز بگیرد.

در افغانستان اگر کسی خواهان چند روز زندگی است، و قصد ماندن و ادامه حیات دارد، باید هنر پول در آوردن را یاد بگیرد ورنه زیرپاهای دیگران له و کشته می شود.
این پول چه معجزه ای غریب داشته است ولی ما هیچ وقت از اسرار آن خبر نداشته ایم.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
پول
نظرات بینندگان:

>>>   اگر پول داشته باشی میتوانی تمام اعضای فامیل خودرا هم وکیل بسازی مثلا رحمانی صاحب لازم دید از تمام اعضای فامیل خود تنها یک پسرش اجمل رحماننی را وکیل بسازد ساخت، بیشتر هم میتوانست اما چون آدم قانع است به دونفر از یک فامیل اکتفا کرد حالا اگر خواسته باشد میتواند پسرش اجمل جان را معاون رئیس انتخاب کند
این همه دموکراسی درتمام کشورهای اسلامی جهان ممکن است اما درکشورهای غیراسلامی ممکن نیست
ر

>>>   حقا که صد در صد حقیقت است
جیګرخون

>>>   حکومت مافیایی ومزدور دست نشانده . همه ارکانش مزدور وانتصابی از طرف سازمان های جاسوسی غربی اند

>>>   در افغا نستان هر کس پول نداشت فکر کن ایمان ندارد
کشور ما و خود ما تو سط پول خریداری شده ایم باید غریب همه خود را خود کشی کند

>>>   "من افغان نیستم" !
حامیان کمال ناصر؛ دیروز وعده داده بودند که از زور نرم کار میگیرند۰ حالا این خانمهای پشتون بحیث زور نرم به میدان آمده اند۰ این زور؛ خیلی خطرناک است۰ در برابر این زور؛ باید غیر افغانها فکر بکنند۰ استفاده از زن در فرهنگ افغانی از قدیمها وجود داشته است۰ شاه امان الله برای کسب رضایت پادشاهان غرب؛ از همسرش استفاده کرده است؛ داکتر نجیب؛ از زعمای افغان؛ از وجود همسرش میرمن فتانه برای کسب اعتماد مشاوران روس؛ استفاده کرده است و او را مجبور به نسلگیری کرده است۰ طالبان؛ با استفاده از لباس زنانه؛ مردم عادی را کشته اند و حالا در مجلس پارلمان؛ کمال ناصر؛ این زنان افغان را به میدان آورده است

>>>   بخدا قسم می خورم! که در زمان نجیب از ۵ اطاق خانه در مکروریان یک جنرال پر قدرت یک اطاق ان بنسبت فرش و توشک و موبل خالی بود!زیرا پولش نبود!!!
من این اسلام را چی کنم که سراسر فساد باشد!

>>>   من افغان هستم! سرزمین من افغانستان است! هرکه افغان نیست صاحب این وطن نیست نیست و نیست!
سګها می جفد اما کاروان نمی ایستد!
افغان افغان افغان
ای تاجیک تاجیکویچ تاجیکوف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است