رحمانی اینهمه سرمایه را از کجا بدست آورده است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۰    ۱۳۹۸/۲/۲۹ کد خبر: 158756 منبع: پرینت

قبل ازاینکه درمورد پولدار شدن و کسب سرمایه اقای رحمانی وبه ویژه فرزندش حاجی اجمل از دم شمشیر آب نوشیده اند ، بپردازم ، فقط شناخت خود را از اقای میر رحمان " رحمانی " می نویسم . البته این نوشته در دفاع از جناب میر رحمن رحمانی رییس جدید مجلس نمایندگان افغانستان - خراسان نیست و نمی باشد. زیرا در این دو روز نزد تعدادی سوال پیدا شده است که اقای میر رحمان رحمانی رییس جدید مجلس نمایندگان ، اینقدر سرمایه را از کجا بدست اورده و برخی ها حسرت انرا میخورند که از معاش صاحب منصبی سرمایدار شده است؟

این یک واقعیت است که اقای رحمانی تا پیش از امدن عساکرامریکایی ها و ناتو به افغانستان - خراسان ، نه سرمایه داشت و نه سرمایدار بود . من با فامیلی اقای رحمانی از نوجوانی بدینطرف شناخت کامل دارم ، به ویژه اقای میر رحمان رحمانی را از نوجوانی می شناسم . یعنی خانه پدری اقای رحمانی واقع حصه اول خیر خانه درهمسایگی خانه کاکای بزرگم واقع شده بود.

چهار دهه قبل زمانیکه متعلم مکتب بودیم گاهگاهی به خانه کاکایم می رفتیم با اقای میر رحمان رحمانی که هم سن وسال بودیم نشست وبرخاست داشتیم . در ان زمان در شهرکابل تنها یک خانه پدری انهم یک منزله داشتند . تمام برادرانش بشمول ژنرال بابه جان درحویلی پدری خود یکجا با پدر و مادر زندگی می نمودند و مانند سایر شهروندان کابل زندگی بخور ونمیری داشتن . حسب تصادف سالهای ۱۳۶۱ الی ۱۳۶۵ مدت چهار سال در شورای وزیران یکجا در وظیفه بودیم . اقای میر رحمان رحمانی جوان مودب ، با دسپلین و همیشه تبسم برلب داشت ویک گوشه نشین تمام عیار بود و ظاهراً از این وضع هم کاملاً رضایت داشت . الی تصرف شهر کابل توسط طالبان گاهی اوقات در حصه اول خیرخانه همدیگر را می دیدیم و گرم احوالپرسی می کردیم و اقای رحمانی در ان وقت قوماندان کندک محافظ ژنرال بابه جان بود. پس از تصرف شهرکابل توسط طالبان یکجا با برادرخود ژنرال بابه جان از کابل خارج شدند در جبهه مقاومت همراه با احمدشاه مسعود درطول سال‌های مقاومت و جنگ با طالبان و تروریزم قرار گرفتند. از همان تاریخ تاکنون آقای رحمانی را ندیده ام و هیچ نوع ارتباط و رابطه‌ی نداریم . اینکه لیاقت و شایستگی و فهم و دانش ریاست مجلس نمایندگان را دارند یا نه من در باره چیزی گفته نمی توانم گذشت زمان ثابت خواهد کرد.

قرار معلوم حاجی اجمل فرزند اقای میر رحمان رحمانی پس از امدن عساکر امریکا و ناتو به افغانستان - خراسان ، منحیث ترجمان در فرودگاه بگرام مقرر می شود . بنابر شناخت و امکانات ترجمانی ، قراردادی های امریکایی ها را بدست می اوردند . اهسته اهسته قراردادی های شان با امریکایی ها بیشتر می شود که تا کنون هم در فرودگاه ادامه دارد . بنابراین تمام سرمایه های اقای رحمانی نه از راه چور وچپاول است ونه از غضب زمین و رشوه و دزدی وغیره . بلکه از راه قراردادی های قطعات نظامی امریکا در فرودگاه بگرام و کابل می باشد . بجای حاجی اجمل فرزند اقای رحمانی هرکسی دیگری می بود چنین کاری را برای خود و فامیل و دوستان خود انجام می داد.

هرکه آب از دم شمشیر خورد نوشش باد
ن . غیاثی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رحمانی
سرمایه
نظرات بینندگان:

>>>   "من افغان نیستم" !
حامیان کمال ناصر؛ دیروز وعده داده بودند که از زور نرم کار میگیرند۰ حالا این خانمهای پشتون بحیث زور نرم به میدان آمده اند۰ این زور؛ خیلی خطرناک است۰ در برابر این زور؛ باید غیر افغانها فکر بکنند۰ استفاده از زن در فرهنگ افغانی از قدیمها وجود داشته است۰ شاه امان الله برای کسب رضایت پادشاهان غرب؛ از همسرش استفاده کرده است؛ داکتر نجیب؛ از زعمای افغان؛ از وجود همسرش میرمن فتانه برای کسب اعتماد مشاوران روس؛ استفاده کرده است و او را مجبور به نسلگیری کرده است۰ طالبان؛ با استفاده از لباس زنانه؛ مردم عادی را کشته اند و حالا در مجلس پارلمان؛ کمال ناصر؛ این زنان افغان را به میدان آورده است

>>>   زادی
تعجب نکنید، فاشیستهای اوغان همواره از سه چیزاستفاده ابزاری میکنند، شمشیر، قرآن، زن...قدم اول شمشیر، اگر کارگر نشد باز قرآن بعد آن هم زن...گفتند فردا در مجلس را می بندیم، در را نتوانستند حال میخواهند با زن چوکی را ببندند...آن چند دانه خواهر خوانده های زن اسمعیل یون
یادداشت: خطاب من فاشیستهای اوغان است نه قوم آن

>>>   میر سعیدی
کودتای کرزی و غنی در پارلمان مردود و ناکام هست، یک قدم عقب نمی گردیم و از حق خود دفاع میکنیم، هم از طریق مبارزه مدنی و برپای تظاهرات مردمی و هم زور و بازو باشد، با سیلی می زنیم و حق خود را از حلق فاشیست می گیریم.
غنی و کرزی حق ندارند در پارلمان مداخله کنند، کرزی دیشب بسیاری از نماینده ها ره به خانه خود دعوت کرده بود، و با توزیع پول و امتیازات دولتی خواستار مداخله و جلوگیری از احراز ریاست اقای رحمانی به این پست شده هست.

>>>   Arwand
با شناخت نسبى كه از "اصولى" و ديدگاه هاى برترى خواهانه اش در پيوند با ساير اقوام داشتم ميخواستم بنويسم كه هر كسى كه به عوض وى ريس مجلس گماشته شود خوش خواهم شد مگر با ديدن فيلم درون پارلمانى و شنيدن دشنام هاى زيردامنى "رحمانى" عرق شرم بر جبينم نشست و با خود گفتم خدا را شكر كه چنين چيزى ننوشته بودم. ما بد فراوان داريم فقط ميزان و چگونگى بدى هاى شان فرق ميكند.

>>>   هر كي نان از دادن .... به تجاوزگران خورد زهرش باد، همه اين پول هاي به باد آورده حرام و بهاي خون شهداي وطن است ، يك عده بنام مقاومت گر حتي سالها فاحشه هاي كابل را جمع كرده و شب هاي شنبه و يكشنبه توسط بس هاي خاص جهت رفع كسالت كير عسكر امريكائي به بگرام انتقال ميدادند.

>>>   ایا این معلوم است که سرمایه ناصر اصولی از کدام راه حلال است و یا قاچاق از راه خوست زادگاه ان به پاکستان و ارتباط ان با ای اس ای در حالیکه در سابق ولایت خوستنه راه تجارتی داشت و نه مرکز تجارت بود و نه زمین های فروان زراعتی دارد این سرمایه بزرگ را از کجا بدست اورده مگر از قاچاق و خیانت و جاسوسی به پاکستان نیست پس از چیست .

>>>   پول که رحمانی بدست اورده به نظر من که حلالش باد چون کار کرده و معامله کاری حق هر فرد است، ولی اینکه به واسطه این پول چندتن از فاملش به پارلمان میاید و خود به ریاست میرسد مورد سوال است.یاوه سرای های متعصبین و دزدان سرگردنه یک بار کشور را در زمان امان الله خان بعد داکتر نجیب و اینک اینبارهم میخواهند به بحران ببرند، این غلام بچه به بی ننگی خود فخر میکنند این ها بودند که سبب آمدن طالب شدند و این بار هم داعش را بر این کشور مسلط خواهد کردند. به نظردهنده اول باید گفت که صد بار دهن خود را در آّب زمزم و گنگاه بشور باز نام داکترنجیب را بگیر. خوب از غلام بچه ها این توقع میرود و از کشته شدن خواهد مزدک و یارمحمد اگر پرسان کنی به معلوماتت خوب است.

>>>   فريب اين چورى فروشان چنگر را نخوريد اگر همين حالت را قبول دارند خوب و در غير ان حكومت را ملغاء قرار ميدهيم و دست تمام بى تذكره ها خلاص حالا كشور هاى كمك كننده هم ميدانند كه اين بى سواد ها ٢٠٠ سال نوكر بودند و غدارى كردند و هميشه سر شان در خراسان كوّن شان در چتل استان و همراه با تروريسم چركستان يكى است. اينها تمام كمك ها را غارت و به چركستان دادند تا انها قدرت اتوم شوند و جهانرا در خطر بيندازند حالا مشت اين خايينين باز شده و مردم جهان فهميده اند كه همين بى تذكره هاى دو طرف سرحد در تمام نابسامانيها و انتهارى ها عليه كشور هاى كمك كننده دست دارند.
ديگر نگذاريد كه اب ارام بنوشند و يك گروپ چپاولگر بر ديگر اقوام بزرگ زور گويي كنند
ح ع

>>>   همه می دانندکه کاسه ی زیر نیم کاسه است
این بزرگوار هم از جای سپورت می شود
محبوب الله
هرات باستان

>>>   برو از پشتوهای میلیاردی به پرس که سرمایه اش را ازگچا بدست آورده است نه اینکه شما پشتونها وقتی متولد می شوید مادر تان برای شما پول میزاید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است