قحط الرجال در رياست پارلمان!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۸/۲/۳۱ کد خبر: 158783 منبع: پرینت

از پيامبر گرامى اسلام روايت شده است كه در آخر الزمان، خداوند علم را قبض نمى نمايد. بلكه علما را قبض مى نمايد. فلهذا جاهلان در رأس كار مى آيند كه هم گمراه اند و هم گمراه كننده.

سرانجام حكومت پوشالى وحدت ملى، بعد از ماه ها زد و بند و معامله گرى، مضحكه ى را بنام انتخابات مجلس راه اندازى نمود و جمعى را كه بدون استثنائات به هيچوجه لياقت و شايستگى نماينده گى مردم را ندارند، در كرسى هاى پارلمان نصب كرد.

ديروز از ميان ٢٤٩ تن نماينده، چهار تن خود را به رياست مجلس كانديد نمودند كه بعد از رأى گيرى، مير رحمان رحمانى ٧٥ رأى، كمال ناصر اصولى ٦٩ رأى، ميرويس ياسينى ٥٩ رأى و عمر مجددى ٧ رأى را كسب نمودند كه هيچيك موفق به اخذ پنجاه جمع يك فيصد رأى اعضاى پارلمان نشد.

قرار است بروز شنبه دور دوم انتخابات، ميان مير رحمان رحمانى و كمال ناصر اصولى يعنى دو كانديد پيشتاز دور اول برگزار شود. گفته ميشود، رحمانى نماينده پروان است. مدرك تحصيلى در امور نظامى از روسيه دارد و تجار پيشه است. اصولى نماينده خوست است. او نيز مدرك تحصيلى در رشته حقوق از روسيه دارد و تجارت مى كند.

با درنظرداشت پيشينه تحصيلى و تجربه سياسى و كارى، هيچيك از اين دو لياقت احراز رياست پارلمان را ندارند. آنچه از رئيس پارلمان يك كشور انتظار مى رود، در وجود هيچكدام از اينها سراغ نميشود. رحمانى چهره چندان مطرحى در صحنه سياسى كشور نبوده و داراى شخصيت ناشناخته و گمنام و غير مجربى است. اما اصولى شهرت بسزايى در نفرت از اقوام غير پشتون دارد و ابراز نظر هاى تعصب آلود و زننده ى از وى در رسانه ها و شبكه هاى اجتماعى موجود است.

باور من اين است كه در دور دوم نيز هيچيك از اين دو، رأى برنده شدن را كسب نخواهند كرد و كار به انتخاب مجدد خواهد كشيد كه باز هم هر دو شانس كانديد شدن را دارند.
اما تأكيد مى نمايم كه انتخاب همچو اشخاص، اهانت به شعور ملتى است كه ادعاى تاريخ پنجهزار ساله و قدامت فرهنگى و تمدنى دارد و چهار دهه است كه براى زنده ماندن در جغرافياى جهان، تلاش و مبارزه دارد.

پيام من به برادران پشتونم اين است كه اگر ادعاى زعامت و برترى را در اين كشور داريد. و اگر خود را برادر بزرگ مى ناميد. نخبه گان علمى، سياسى و فرهنگى تان را وارد صحنه نمائيد. شخصيت هاى خوشنام و با پيشينه نيك را اگر در ميان تان داريد؟ بميدان آوريد تا نه باعث حقارت شما و نه مايه شرمسارى غير پشتونها باشد.

رياست پارلمان در هر كشورى و از زواياى مختلفى، مقام برازنده و شامخى است كه شخصيت هاى آگاه، مدير، مدبر، دلسوز و پاك نفس را زيبنده است نه اراذل و اوباش و جرثومه هاى فاسد، متعصب، قومگرا و عقده مند را.

در اخير حقيقت تلخ اين است: مردمى كه نسبت به شخصيت هاى علمى، سياسى و فرهنگى خود پشت پا زده، بيسوادان، تجار بچه گان و جواسيس را منحيث نماينده گان شان در پارلمان برمى گزينند، لايق و مستحق آن اند كه جاهلان و جواسيس بر آنها حكمروايى كنند كه هم گمراه اند و هم گمراه كننده.

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ریاست پارلمان
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   این جا بحث منطق و بی منطقی مورد بحث باید قرار داده شود بلا فرض اینها هر دو لیاقت ریاست را ندارند ولی حالا امدند رای گیری شروع شد کدام منطق میپزیرد که 55 خود را برنده بداند در مقابل 123 رای . باوجود اعلام ریس موقت که برنده رحمانی است ولی اصولی میرود و چوکی ریاست را اشغال میکند کجاست منطق . ثانین از 244 وکیل موجود چند نفر وکیل رای نداد ایا رای وکلای که داده محاسبه شود یا از کسی که رای نداده کجاست منطقن چهارمن ادعا است پول توضیع شده . تو بی پول حرف میزنی نخیر از غنی گرفته تا همی تان بخاطر پول امدید پس پول را بهانه نکن .کجاست منطق . هزاران بی منطقی دیگر هم است باشد ببعد.
افغان

>>>   نمایندگان نشان دادند که نادان و بی کفایت و و طن فروش هستند و زنها در پارلمان بی حیایی ونادانی خود را نشان دادند
بصیر نظری

>>>   تیل فروش های محترم درخدمت مردم هستند فقط با سوئ استفاده از موقف خود اگر قیمت تیل رابالا نبرید برای مردم خدمت بزرگی کرده اید

>>>   بصیر نظری
از مجلس کشوری که در اشغال خارجی است و رییس جمهورش هم با تقلب به قدرت رسیده چه توقعی داری فقط مشکلات در مجلس عیان شد مجلس آینه سیاست است

>>>   ماگر بازی سرچپه می‌بود؟
یعنی آن زمان خداناخواسته اصولی (۱۲۳) ورحمانی (۵۵) رای میداشت، چه می‌شد؟

شهر کابل توسط نیروهای ویژه محاصره می‌شد!

ارگ اعلامیه پخش می‌کرد، تانک های گارنیزیون برای دفاع از (۱۲۳) در عقب پارلمان آماده پاسخ دهی به (۵۵) میبود

وزارت داخله،دفاع وریاست امنیت اعلامیه صادر می‌کرد

چرخ بالها در فضای کابل به چرخش بی وقفه وترساندن طرف ادامه میدادند

تون صدای داکتر غنی همچنان (۱۸۰) درجه بُلند می‌شد

در چندین ولایت افغانستان مراسم رقص اتن برگزار می‌شد

کابل رخصتی اعلان می شد و طرف ۵۵ یی را می‌گفتند برادر باختی ناحق شله نباش

ادعای اکثریت خواهی سر داده می‌ شد
طرفداران (۵۵) متهم به بغاوت و قانون شکنی وجنگسالار می شدند حتی ملا های ارگ فتوا صادر می‌کردند

شخص رئیس جمهور بدون در نظر داشت همه مسائل وارد پارلمان شده و(۱۲۳)را برنده قطعی اعلان میکرد و جیغ میزد زنده باد فلانی !

سرور دانش مطابق به هشتاد ماده قانون درحالی که دهنش کَف میکرد (۱۲۳) برنده اعلان میکرد

اما شانس با آنان نبود و چنان در بازی خود شکست خوردند که تاریخ به یاد خواهد داشت! بلی شکست تیم برسر قدرت توسط نمایندگان مردم.

اما به یاد داشته باشید، حق گرفته میشود...

>>>   در حال حاضرکه رحمانی رئیس اعلان شده است تقریبا نیمی از مجلس طرفدارش نیست و مذکور در تصمیم گیری های خود سخت نا کام هست
بهتر بود که دوباره با دو چهره جدید انتخابات برگزار می شد
جمشید از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است