از جاغوری تا بروکسل
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۲    ۱۳۹۸/۳/۱ کد خبر: 158808 منبع: پرینت

رفیقِ دوست داشتنی و پرتلاش ام جناب آقای دکتر یونس محمدی که من او را حضرت استاد محمدی خطاب میکنم میخواهد شانس خود را در انتخابات پارلمان اروپا محک بزند. او به گفته مولانان نیمی ز ترکستان و نیمی دیگر ز جاغوری است.
پارلمان اروپا به عنوان بالاترین مظهر دموکراسی در حال حاضر در میان کشورهای عضواتحادیه اروپا شناخته می شود زیرا اعضای آن با رآی مستقیم مردم انتخاب می شوند.

حزبی که جناب دکتر یونس بدان متعلق هستند حزب حاکم در دولت فعلی یونان می باشد و به همین دلیل خیلی زیاد خوشبین هستم که ایشان یکی از 751 شخصیتی باشد که در انتخابات پیش رو سد بی اعتمادی میان خویش و مردم را می شکند و به پارلمان اتحادیه اروپا راه میابد.

به یاد داشته باشیم که انتخاب اعضای پارلمان اتحادیه اروپا شبیه به انتخابات پارلمان یا به گفته ملالی جویا طویله افغانستان نیست که بتوان با توسل به شاخص هایی مانند پول، قدرت، سلاح، میزان سرخیِ لب سیرین و یا طرح مسایل عوام گرایانه احساسات مردم را برانگیخت و رای آنان را گرفت درحالیکه حتی نسبت به وظیفه و حیطه مسوولیتهای ابتدایی یک عضو پارلمان آشنا نباشی.

به گفته ی من حضرت استاد محمدی سالها قبل از اینکه این حزب نسبتا چپگرا اما ترقی خواه قدرت را در یونان بدست آورد در کنار این حزب بود و در بسیاری از مسایل مهم حضور جدی و فیزیکی داشت. همواره از حقوق پناهجویان دفاع کرده است و حتی موسسه نسبتا بزرگی را تاسیس و برای سالهای زیادی باز هم از طریق انتخابات همان موسسه را مدیریت و رهبری میکند. در نشست های جهانی و کنفرانس های پناهجویی همواره با استفاده از تجربه و تخصصی که دارد با طرحی جدید وارد شده است و تا حدی توانسته که سقف هایی را با موفقیت بشکافد.

برعکس آنجه بسیاری از دوستان لوده و دشمنانِ رِند یونس را به قومی خاص متعلق و افتخار میدانند اما وی هرگز اندیشه های قومی ندارد و حتی من که در بسیاری ساعات با وی به گفتگو،تفریح و پَرَّه پرداخته ام، نشانی کوچک از قوم گرایی در ایشان ندیدم، نه تنها ندیدم بلکه همواره از قوم گرایی به عنوان یکی از آفت هایی که دامن پناهجویان یونان را هم گرفته سخت غمناک و اندوهگین بود.

برای این دوستِ گرانقدر، پرتلاش، فرهیخته، مدبر و صادق موفقیت در انتخابات پیش رو و دیگر مراحل زندگی را از پروردگار بی همتا آرزومندم.
یا هو . . .

رضا ادیب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جاغوری
بروکسل
نظرات بینندگان:

>>>   انشالله که داکتر محمدى صاحب به نمايندګى ازهزاره جات خصوصا ولسوالى جاغورى درانتخابات پارلمان اتحاديه اروپا موفق ګردد تا ازيک طرف جناب داکترمحمدى به عنوان شخصيت هزاره جات دراروپا تبارز کند وازطرف ديګر انشالله اګر بتواند جاغورى را به ولايت ارتقاء دهد،

>>>   کاندید ایشان نشانه های موفقیت امیز عده یی از افغان های مقیم خارج کشور است
من برای شان موفقیت های بی پایانی را ارزو دارم

>>>   Najib Salam
بخدا قسم است اگر یک هزار سال بگذرد با قبیله گرایان شوونیست شود ملت و دولت ساخت ، نمی شود به عدالت اجتماعی دست یافت و نمی شود جامعه ی مدرن ساخت . اینها به هیچ معیار قانون مند تمکین نمی کنند . تحت نام حکومت ، حاکمیت خود شان را می فهمند و تحت نام ملت ، برتری قومی خود را تعریف می کنند و تحت نام وحدت ملی سر گذاشتن در پای قوم پشتون را به عنوان قوم برتر می فهمند . قبیله گرایان با ارزش های مدرن انسانی بیگانه اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است