پاکستاني‌ها معادن طلاي هلمند را استخراج مي‌کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۹    ۱۳۹۸/۳/۲ کد خبر: 158814 منبع: پرینت

طالبان بر بخش‌هايي از ولسوالی «گرمسير» هلمند و ولسوالی های «خانشين» و«ديشو» اين ولایت تسلط دارند.
«عطاالله افغان»،ریيس شوراي ولايتي هلمند مي‌گويد، پاکستاني‌ها به صورت خودسرانه و مداوم، در کوه روخام و به ويژه در نزديکي منطقۀ رباط بلوچستان از حوالي ولسوالی های ديشو و خانشين طلا استخراج و از طريق هوا و زمين از ايالت بلوچستان به مراکز خود قاچاق مي‌کنند.
« اين يک مساله جديد نيست؛ اما استخراج و قاچاق طلا در چند ماه گذشته در اين ولسوالی ها، شدت گرفته است.»

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه هاي محلي، «نجيب‌ بلوچ»، ولسوال پيشين خانشين و از بزرگان اين ولسوالی مي‌گويد که مهندسان پاکستاني معدن طلا را به شکل مداوم استخراج مي‌کنند.
در همين پيوند، «محمدياسين خان»، والی هلمند مي‌گويد، چندي پيش سه طرح را براي رياست‌جمهوري ارسال کرده که با پذيرفتن هرکدام از اين طرح‌ها، معادني که در نزديک مرز ديورند قرار دارند محافظت خواهند شد.
والی هلمند تاکيد دارد که چشم به راه پاسخ ریيس‌ جمهور است.

«قاري ‌يوسف احمدي»، از سخنگويان طالبان با فرستادن پيامي به رسانه‌ها استخراج و قاچاق غيرقانوني معادن را در ولسوالی هاي هلمند رد کرده و گفته است، به هيچ پاکستاني اجازۀ استخراج و قاچاق معدن طلا داده نشده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معدن طلا
هلمند
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   لعنت به ان افغان که این مسله را بداند و امر بمبارد مداوم را برا انجا نکند!

>>>   پاکستانی ها هرګز این جرعت را ندارند تا که از طرف خود افغانها پشتیبانی نشوند خود ما قدر ملک خود را نمی فهمیم حیف هزاران حیف

>>>   Najib Salam
بخدا قسم است اگر یک هزار سال بگذرد با قبیله گرایان شوونیست شود ملت و دولت ساخت ، نمی شود به عدالت اجتماعی دست یافت و نمی شود جامعه ی مدرن ساخت . اینها به هیچ معیار قانون مند تمکین نمی کنند . تحت نام حکومت ، حاکمیت خود شان را می فهمند و تحت نام ملت ، برتری قومی خود را تعریف می کنند و تحت نام وحدت ملی سر گذاشتن در پای قوم پشتون را به عنوان قوم برتر می فهمند . قبیله گرایان با ارزش های مدرن انسانی بیگانه اند .

>>>   اگر جلو فاشیست خود سر زور گو درغگوی اشرف غنی احمدزی گرفته نشود و اینبار بازهم با چاق کردن گوسفندانش ادره مملکت را بدست گیرد تباهی صد در صدی اقوام بزرگ چون هزاره ها و تاجک ها و ازبک ها و ترکمن ها در کار نامه و هدف باقیمانده غنی احمدزی عملی میگردد پس بهتر است از همین حالا جلو خود سری ها و عوام فریبی ها و زور گویی های غنی از همین حالا باید گرفت با هم متحد شوید اتحاد این سه قوم بزرگ باعث نابودی فاشیست ها امر حتمیست متحد شوید متحد اگر واقعا میخواهید کهفایست را در کشور تان برای همیش از بیخ و بن بگیرید .

>>>   خوده ملت ما تقصیر دارن اگر از جنایت کاران وخیانتکاران حمایت نکنن دنبال شان نروند آیا آن ها چیطور میتوانن حاکم باشن بالای سر مردم وبه جنایت شان ادامه بدنفرض کنید اگر دنبال عطانور یادنبال اسماعیل یا دنبال صیاف یادنبال گلبدین یادیگر جهادی های جنایت کار ووطن فروش وبی ناموس نروند آن ها بتنهای چیکاری میتوانن بکنن پس بدانید که خوده ملت این بلا هارا سرخود میاورد
با احترام غفوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است