خوش به حال پشتون‌ها!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۹    ۱۳۹۸/۳/۲ کد خبر: 158818 منبع: پرینت

در این کشور، تنها با پشتون‌ها به‌عنوان شهروند برخورد و حتی مطالبات غیرقانونی آن‌ها نیز برآورده می‌شود؛ اما از دیگران حتی به مطالبات برحق، مشروع و قانونی‌شان رسیدگی نمی‌گردد.

۱. با تظاهرات ۲۱ نفره‌ی اسماعیل یون و جنرال طاقت، پروژه ملی و قانون مصوب و توشیح‌شده‌ی ثبت احوال نفوس و توزیع تذکره برقی متوقف شد؛ اما به مطالبات مشروع تظاهرکنندگان میلیونی دیگر اقوام، هیچ توجهی صورت نگرفت.

۲. با تحصن ۱۷ نفر پشتون در ولایت غزنی، مطالبه‌ی نامشروع، غیرقانونی و نامعقول آن‌ها در مورد حوزه‌بندی انتخابات پارلمانی این ولایت، برآورده شد و برخلاف قانون انتخابات کشور، این ولایت حوزه‌بندی گردید. در حالیکه به مطالبات برحق و قانونی هزاره‌های غزنی، هیچ وقعی نهاده نشد.

۳. جوانان پشتون با کسب نمره‌ی ۱۲۴ وارد دانشکده‌ی نظامی و غیرنظامی می‌شوند؛ اما جوانان دیگر اقوام با گرفتن نمره‌ی ۳۱۲ از راهیابی به دانشکده‌ی نظامی و غیرنظامی باز می‌مانند.

۴. قاتلان و جنایتکاران پشتون که دست‌شان تا بازو به خون مردم و نیروهای امنیتی آغشته است، فوج‌فوج از زندان‌ها رها می‌گردند؛ اما افراد متعلق به دیگر اقوام، بدون کدام گناه و جرم به زندان‌ها انداخته می‌شوند.

۵. وزرا و روسای دزد پشتون به‌جای محاکمه و مجازات، با کسب مدال افتخار به وزارت و سفارت گماشته می‌شوند؛ اما وزرای اقوام دیگر بدون کدام گناه و جرم به زندان‌ها فرستاده می‌شوند.

۶. تحصیل‌کردگان پشتون با مدرک صنف دوازده، بالاترین منصب‌ها و پست‌ها را اشغال می‌کنند؛ اما تحصیل‌کردگان دیگر اقوام با مدرک لیسانس، ماستری و حتی دکترا از استخدام در ادارات محروم و از بیکاری سرک‌ها را متر می‌کنند.

۷. سربازان پشتون بدون داشتن سابقه و تجربه، در ظرف یکسال چندین درجه و رتبه دریافت و چندین بست بالاتر از رتبه‌ی شان به‌عنوان فرمانده قطعات نظامی منصوب می‌شوند؛ اما افسران مسلکی و باتجربه‌ی دیگر اقوام، قبل از موعد به تقاعد سوق داده می‌شوند.

۸. افراد متعلق به دیگر اقوام حتی با مهاجرت و یا تحصیل در کشورهای دیگر به جاسوسی متهم می‌شوند؛ اما جاسوس‌های مسلم پشتون که تروریست‌های خارجی تمام جهان را در مناطق‌شان جای داده و به دستور بیگانگان کشور را تخریب و هم‌وطنان‌شان را می‌کشند، وطن‌دوست و صاحب کشور خوانده می‌شوند.

۹. افراد مسلح دیگر اقوام که همگام با نیروهای امنیتی و برای دفاع از مردم خود با تروریست‌ها می‌جنگند به نام مسلحین غیرمسوول و مزدوران بیگانه سرکوب می‌شوند؛ اما طالبان و تروریست‌های پشتون که به دستور بیگانگان، مردم و نیروهای امنیتی را قتل‌عام می‌کنند، برادر و افغان‌های ناراضی خوانده می‌شوند.

نوت: جالب‌تر از همه اینکه نامشروع‌ترین و غیرقانونی‌ترین مطالبات پشتون، ملی تلقی می‌گردد؛ اما مطالبات برحق و قانونی اقوام دیگر، حتی از جانب تعداد ساده‌لوح خودی که خود را ملی‌اندیش نام گذاشته‌اند، نفرت‌پراکنی و تفرقه‌اندازی معرفی می‌شود.

محمد نسيم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون ها
پشتون
نظرات بینندگان:

>>>   جالب بود بازهم بنویس

>>>   تقصیر از خود غیر پشتون هاست که سیطره ظلم را قبول میککند

>>>   آقای جعفری دل تانرا خالی کنید. همینکه دست جنگسالاران از کمیتۀ تدارکات ملی قطع شد، بزرگترین خدمت به مردم است. زیرا پول های بادآورده دیگر در جیب های شان سرازیر نمی شود.

>>>   همهٔ مواردی را تذکر داده اید، حقیقت داشته و مردم ما، خود شاهد اند. اما، راه حل، چیست؟ با تآسف ملیت های غیر پشتون ضرورت ندارند تا از تاریخ دورهٔ نادرشاه، محمد گل مهمند و حاتم بخشی امان الله یاد آوری نمایند. همین امروز ، همین نسل خود شاهد خیانت، زورگویی، تبعیض و قلدری رهبران پشتون اند، سوال مهم و اساسی اینست که چه باید کرد؟

>>>   زور ما پشتو ن ها را هچ کس ندارد خاطر جمع باشید ما در طول تاریخ بالای شما جکو مت کرده و در اینده هم ما بادران شما خو اهیم بود

>>>   چه میشه کرد وقتی شخصیت ها و رهبران دیگر اقوام فقط حرف می زنند ولی پشتون ها بی شرمانه ترین خواسته های شان را هم در عمل پیاده می کنند.

>>>   چه خوب مستند حقایق را ا فرمودید.

>>>   خوش به حال پشتون ها که رهبران جنایت کار قاتل آدمکش جهادی ها را مانند گلبدین و غیره را انتخاب نه کردند و عقب انسان های دانشمند سیاست مدار وبا تدبیر استاده شدند.
زلمی

>>>   ضرورتی هرزه گویی شمانیست ما شاهد واقعه های روزانه در کوچه ‌بازار و حتا در ادارات دولتی این دزدان لندغر هستیم و آفتاب به دو انگشت پنهان نمی‌شود اگر شما چپاولگران ودزدان کابل را مظلوم می‌گوید این حماقت شمارانشان می‌دهد و اگر وحشی های محقق خردوان را بیچاره خطاب میکند شما بکلی از جمله ادم شمرده نمیشوید و ما خدمتگار را هم میبنیم ودزد و کار شکن را نیز پیش ما کار مهم است نه قوم ولی قوم که کابل مار چور کرد خواهر و برادر مارا تیل داغ کرد چی کنیم که یک بار دیگر آن فجایع را تکرار نماید همین فعلا لندغر های مسلح کابل برای تمام دنیا معلوم است که کی است و چی می‌کنند ضرورت به این یاوه گویی مظلوم نمای شما نیست

>>>   ضرورتی هرزه گویی شمانیست ما شاهد واقعه های روزانه در کوچه ‌بازار و حتا در ادارات دولتی این دزدان لندغر هستیم و آفتاب به دو انگشت پنهان نمی‌شود اگر شما چپاولگران ودزدان کابل را مظلوم می‌گوید این حماقت شمارانشان می‌دهد و اگر وحشی های محقق خردوان را بیچاره خطاب میکند شما بکلی از جمله ادم شمرده نمیشوید و ما خدمتگار را هم میبنیم ودزد و کار شکن را نیز پیش ما کار مهم است نه قوم ولی قوم که کابل مار چور کرد خواهر و برادر مارا تیل داغ کرد چی کنیم که یک بار دیگر آن فجایع را تکرار نماید همین فعلا لندغر های مسلح کابل برای تمام دنیا معلوم است که کی است و چی می‌کنند ضرورت به این یاوه گویی مظلوم نمای شما نیست
من هم متن فوق را در مورد تایید میکنم.
باشنده شهری کابل غلام محمد.

>>>   به آن هموطن پشتون که از زور صحبت نموده. البته اول باید بدانی که صحبت من با رهبران پشتونهاست نه ملت پشتون ، دوم اینکه رهبران شما هیچگاه زور نداشته اند بلکه با وطن فروشی و جاسوسی به بیگانگان قدرت سیاسی را بدست گرفته اند، اگر باور نداری یک بار تاریخ واقعی این کشور بلا زده را مطالعه کن و سوم اینکه بفرض مثال شما به زور قدرت را هم گرفته باشید، در ین کشور گ....و کردید. انتحاری، عقب افتاده گی، قتل، جنایت، بیسوادی، ملیت گرایی، تبعیض، دروغ، وطنفروشی، بی عدالتی، خیانت از میراثهای حکومات رهبران شماست.

>>>   خوشا بحال پشتون ها که چی رهبران غول وبی منطق دارند چند بار بالا افغانستان از طرف کندهار تجاوز شده وچند بار از طرف پکتیا جلال آباد معاهده گندمک توسط پشتون ها امضا شد بامکناتن نماینده انگلیس پشتون ها جور آمد کرد ملایی انگلیس را در مسجد پل خشتی کی آورد.

>>>   زلمی راست گفته! افرین! در مقابل شما به عقب خرهای .....(ذغالی) روان شدید!

>>>   لن یجعل الله للیهود والکاپرین علی المؤمنین سبیلا. (آیه 123 کوروت)
لن ترضی عنک الیهود (القرآن الکریم)
ملت ستمدید هزاره و اوزبیک و تاجیک، وقت آن رسیده است که سلاح بدست گیریم و از حقوق از دست رفته خود دفاع کنیم. ما نمی توانیم با این قوم غبی و عهد شکن همزیستی داشته باشیم. اگر دیر بجنبیم، یقین بدانید که شرایطی را که صدام بر سر شیعیان عراق تحمیل کرد، این ها نیز بر ما تحمیل خواهند کرد. دل به دانش و عبدالله نبندید. اینها ابن الوقت هستند.

>>>   شما ها نمیدانم چه کسانی هستید؟ هرآنچه پشتون های فاشیست مینویسند، بدون کم و کاست پست میکنید، اما کسانیکه بجواب آنها مینویسند، پست نمیکنید! من با برادران پشتون مشکلی ندارم اما با فاشیست ها همه مشکل دارند. سر از این امروز، صفحهٔ شما بلاک است.

>>>   از این جعفری ها یک شان در وزارت خارجه بود همیشه که به مجالس بین المللی میرفت به جای اینکه نمایندگی از کشور کند به نمایندگی از حزب وحدت صحبت میکرد و تمام اقوام کشور را توهین میکرد. شما خود خودرا کوچک میسازید رهبران پشتون علمی و ملی میاندیشند وشما فقط به ولایت و گروه خودو ولسوالی خود و شکمبه خود.شما ببینید پشتون ها به گل بدین رای نمی دهند ولی به بشردوست رای میدهند. در ریاست مجلس اکث پشتونها به رحمانی رای دادند. یاد بگیرید فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز را از پشتون های عزیز. افغان

>>>   به ما که چیزی ندادند برادر تهمت نکن
هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است