خلیلزاد از گفتگوهای صلح به سناتوران توضیح داد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۸/۳/۳ کد خبر: 158826 منبع: پرینت

پس ازخواست‌های پی‌هم سناتوران امریکایی، سرانجام زلمی خلیلزاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان، روز چهارشنبه در کمیتۀ روابط خارجی سنای امریکا حضور یافت.
اما آنچه را که به سناتوران امریکایی دربارۀ صلح افغانستان گزارش داد، به دور از دید رسانه‌ها و در پشت درهای بسته بود.

اسوشیتدپرس، از زبان رییس کمیتۀ روابط خارجی سنای امریکا نگاشته است که در گفتگوهای صلح با طالبان پیشرفت‌هایی وجود دارد، اما این سناتوران از ضمانت‌های طالبان دربارۀ این‌که تهدیدی نباشند شک دارند.

جیم ریچ، همچنان گفته‌است که دربارۀ گفته‌های خلیلزاد و گزارش‌های استخباراتی این کشور اختلاف‌هایی وجود دارند: «مساله همواره این است که چقدر پیشرفت وجود داشته و آیا می‌توانید به هدف نهایی برسید یا خیر.»

مایکل روبین که به تازگی پژوهشی دربارۀ صلح افغانستان انجام داده‌است، در گفتگویی‌که از سوی انستیتیوت مطالعات استراتژیک به راه انداخته شده‌ بود، گفت که راهبرد حکومت ترمپ دربارۀ افغانستان، اشتباهای اوباما را تکرار کرده‌است.
او افزود:«موضوع این است که زلمی خلیلزاد در این گفتگوها آزادی‌هایش را دارد و این‌که با طالبان روی مواردی با صلاحیت‌هایی‌که دارد گفتگو کند، اما برای مردم افغانستان می‌تواند نگرانی این باشد، زمانی که آقای خلیلزاد به کاخ سفید برود، ممکن است که دونالد ترامپ بگوید که این درست نیست.»

به گزارش طلوع، این در حالی است که نمایندگان طالبان و امریکا به رهبری زلمی خلیلزاد، تاکنون شش دور گفتگوها را انجام داده‌اند. گفتگوهایی‌که تاکنون به یک فیصله نهایی میان دو طرف منجر نشده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
سناتوران آمریکایی
نظرات بینندگان:

>>>   از این صلح هم ریشخندی جور شده است در طول یکسال صلح برقرار نمی شود از این معلو م می شود که امریکا هم روز گمی و هم دو لت روز گم است

>>>   جرگه با اوغان يا افغان واقعي تمام كردن تمام دشمنيست و اين كار آسان نيست كه هر دير فهم و نافهم آنرا درك نمايد .
امريكايي ميداند كه با كي طرف است ، افغان واقعييكه براي دين و آزادي وطنش صادقانه ميجنگد ، تنها طالبان اند و تحريك انان .
و نه بي دينان و وطنفروشان ، حق حضور در همچو مجالسي كه مسائل ملي و سياست جهاني افغانستان در آن مطرح باشد لازم است .
ممنون كابلي از زيلاند جديد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است