عبدالله: وزیر انرژی‌ و آب را شخصاً بیرون می‌اندازم!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۹    ۱۳۹۸/۳/۱۱ کد خبر: 158915 منبع: پرینت

یک منبع ارشد حکومتی به سلام‌وطندار می‌گوید، هفتۀ گذشته قرار بوده رییس جمهور به شمول سرپرستان وزارت‌های مخابرات و تحصیلات عالی، سرپرست‌وزیر انرژی و آب را نیز معرفی کند، اما این موضوع با واکنش تند عبدالله عبدالله روبرو شده است.

به گفتۀ منبع، دکتر عبدالله، رییس اجرایی حکومت خطاب به رییس جمهور گفته است که در صورت اتخاذ تصمیم خودسرانه و بدون مشوره در این زمینه، «شخصاً وزیر تعیین‌شده را از وزارت بیرون می‌اندازد.»

هفتۀ گذشته عبدالتواب بالاکرزی، به عنوان سرپرست وزارت تحصیلات عالی و فهیم هاشمی به عنوان سرپرست وزارت مخابرات رسماً معرفی شدند.

این در حالی است که شماری از حقوق‌دانان عزل‌ و نصب‌های اخیر مقام‌ها از سوی رییس جمهور را غیرقانونی می‌خوانند و می‌گویند، محمداشرف غنی پس از اول جوزا دیگر از صلاحیت‌های رییس جمهور برخوردار نیست. آنان این عملکرد رییس جمهور را شامل کارزارهای انتخاباتی می‌دانند.

خواستیم در این زمینه پاسخ ارگ ریاست جمهوری را نیز داشته باشیم، اما سخنگویان رییس جمهور از صحبت در این مورد خودداری کردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
وزیر
نظرات بینندگان:

>>>   ازکسانی که در هنگام انتخابات از این جانوز تبلیغ کردند و مردم را فریب دادند، بپرسید که فعلا چرا سکوت مرگبار اختبار کرده اند؟؟

>>>   عبدالله .... را بگوید که همرایی لب سرین وارایش در جان وزیر نرود که همرایش معامله سکس اجرا نکند

>>>   بیرون انداختن وزیر انرزی و اب توسط عبدالله مثل بازی کودکان است هرگاه یک کودکی به دگری لاف زند کودک مقابل میگه جرت .حا لا به اغای عبدالله باید غنی بگوید که جرت .

>>>   پیشازان اشرف غنی شخصا خودترا بیرون ناندازد !

>>>   عبد اله جان یک اندازه خد را تکان دهید علیه این فا شیست قرن 21

>>>   ما شاء الله بچه جوان شده!!!

>>>   أصلاً عبدالله هوشيار است ميخواهد در آخر حكومت خود را توسط غني از كار برطرف كرده و بهند نزد خانم خود برود، و همه كثافت خود را هم بالاي غني انداخته و خود را تبرئه كند.

>>>   عبدالله متاسفانه همیشه تیشه به ریشه مردم هزاره زده او وقتی دحکومت صلاحیت دارد که علیه مردم هزاره قراربگیرد دیگر هیچ کاری از دست او بر نمیاید
این درحالیست که او بارای مردم هزاره درکرسی تکیه زده بیشترین رای را متاسفانه مردم هزاره برایش داد

>>>   طاهر شاران اولین فیزیکدان هسته‌ای افغانستان در حال حاضر به عنوان پژوهشگر در موسسه علوم فتونیک بارسلونا در اسپانیا، در هماهنگی با دانشگاه یو سی ال لندن، کار می‌کند.
در سال‌های آغازین تهاجم نیروهای شوروی به افغانستان در یک خانواده روستایی در منطقه قرغنه‌توی شهیدان ولایت بامیان به دنیا آمد.
کودک خردسالی بیش نبود که خانواده‌اش به دلیل اشتعال جنگ‌های داخلی در هزارستان، بامیان را ترک کرده و رهسپار مناطق امن‌تر شد.
طاهر شاران، بخشی از دوران کودکی و اوایل نوجوانی خود را در مزار شریف و سالیان چندی را نیز در کشورهای همسایه گذراند.
تا سپتامبر ۲۰۰۱ فرصتی برای ادامه تحصیل نیافت. وی با تلاش و پشتکاری که از خود نشان داد، توانست در سال ۲۰۰۳ برای گذران دوره لیسانس خود وارد دانشگاه یو سی ال لندن، یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان، در رشته فیزیک شود. او دوره ماستری یا فوق لیسانس خود را نیز در همین دانشگاه گذراند. طاهر شاران همزمان با تحصیل در دوره لیسانس و ماستری، در انستیتوت بین المللی لو لنجوین (بزرگترین مرکز هسته ای جهان در تولید نیترون) فرانسه و لابراتوار بین المللی رادیرفورد در انگلستان نیز به کارهای تحقیقاتی در عرصه فیزیک اشتغال داشت.
طاهر شاران، جایزه ای موسوم به «فوستر کری» را به دلیل پژوهشهای جامع در عرصه «بررسی واکنش کوانتومی اتم در زمان واقعی» از آن خود کرد
اخیراً یک پژوهشگر افغان در دانشگاه یو.سی.ال لندن جایزه ویژه ای را برای تدوین رساله دکترا را در عرصه فیزیک اتمی دریافت کرد.
طاهر شاران، جایزه ای موسوم به «فوستر کری» را به دلیل پژوهشهای جامع در عرصه «بررسی واکنش کوانتومی اتم در زمان واقعی» از آن خود کرد
اخیراً یک پژوهشگر افغان در دانشگاه یو.سی.ال لندن جایزه ویژه ای را برای تدوین رساله دکترا را در عرصه فیزیک اتمی دریافت کرد.
در خبرنامه سایت دانشگاه یو.سی.ال آمده است که پژوهشهای آقای شاران تفسیر منحصر به فردی از این پدیده، که از سوی «گروه مطالعاتی بین الملل برای بررسی واکنش فیزیکی اتم در زمان واقعی» تقدیر شده، ارائه می دهد.
در خبرنامه این دانشگاه همچنین آمده است که پژوهشهای آقای شاران، زیر نظر دکتر کالا فریا، استاد فیزیک اتمی دانشگاه و از محققان برجسته اتوفیزیک، در این اواخر توسط موسسه مطالعات فیزیک کوانتوم در آلمان در معرض آزمایش قرار گرفته و دستاورد مهمی برای درک بهتر این پدیده علمی به شمار می رود.
داکتر شاران در، پژوهشهای انجام شده را قطره ای در دریای بیکران علم توصیف کرد، اما گفت، خوشحال است که توانسته در دوره تحقیقات خود گامی ولو کوچک را در جهات شناخت مبانی پایه در عرصه فیزیک کوانتوم و خصوصیات کوانتومی اتم بردارد.
( ر )

>>>   هههههههههههههههه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است