پشتون ها و خودکشی و دیگر کشی مداوم
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۸/۳/۱۳ کد خبر: 158955 منبع: پرینت

پشتون ها از دیرباز دست کم بعد از کودتای هفت ثور هم خودشان را می کشند و هم دیگران را، ولی عجیب است که هیچگاه نه از کشتن خود دست برمیدارند و نه از کشتن دیگران. پشتون ها این را هم نمی پذیرند که عامل این وضعیت خودشان هستند و دیگران از روی ناگزیری گاهی به جنگ و خشونت کشیده می شوند.

عامی و عالم پشتون همه چیز از جمله جنگ و خشونت را به خارج از کشور حواله می دهند و با فرافکنی هایی ناشیانه همه نابسامانی هارا به گردن همسایه ها و دیگر کشور های بقول خودشان مداخله گر و متجاوز می اندازند.
اما سوال این است که این همه گروه های تندرو و تروریستی و جنایت کار که همه روزه قتل و کشتار راه می اندازند و همه هویت و تبار و فرهنگ و زبان پشتونی دارند مگر پشتون نیستند و مگر پشتون ها این هارا پشتون نمی دانند؟

جالب تر این است که پشتون ها هزاره ها و تاجیک هارا به پیروی از سیاست ایران متهم می کنند و خودشان را مستقل و صاحبان اصلی افغانستان میدانند. ولی اگر از دوستان پشتون مان بپرسیم که در تاریخ افغانستان کدام سیاست مدار و بزرگ قبیله و حتی تحلیل گر و فرهنگی پشتون مستقل بوده و نوکر کشورهای همسایه و غیر همسایه نبوده این ها کی را نشان خواهند داد.

من که واقعا هرچه در تاریح افغانستان گشتم پشتون مستقل و با اراده که برای خودش و مردم اش شخصیت و آزادی قایل باشد ندیدم. عجب است که یک قوم با این ویژگی های عجیب و غریب، همیشه حاکم این سرزمین هم بوده است. واقعا این از عجایب روزگار است!

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون ها
خودکشی
نظرات بینندگان:

>>>   تاریخ از درغګویی مبرا است ، اگرقدرت را تحویل شما نماینده هزارها وتاجک ها نمایم شما آنرا بسر رسانده میتوانید؟ جنایات غرب کابل یاد تان رفت؟ هفتاد هزارکابلی ها را زنده بگورکردید رحم تان نمیاید؟ احمدشاه ابدالی امپراتور مستقیل نبود؟‌ امان الله خان را شما مرد خرد وضد غلامی تان اعلام نکردید؟ رهبران هزاره تان به شمول کشتمند به داکترنجیب نمی گفت که ( داکترصاب ازهزاره مو مطمین باشید تمام هزاره درجیب مو یه، تنها امرفرمای ...
شیرازه ملی کشور را با پروپاگندهای غیرملی صدمه نرسانید وازواقعیت ها چشم پوشی نکیند واسلام
شفیق رفیق از گذرگاه

>>>   یگانه پشتون وطن دوست شاه شجاع بوده چون او هم قومی فکر نکرده او را تاپه خاین ملی زدند و تا امروز به نام نوکر انگلیس یاد میشود

>>>   جناب خود بر تر بردیگران کمی از تعقل کار بگیرید و اینقدر از خود بزرگی حرف نزنید اولان ان اماالله که داد میزنید که استقلال را از انگلیس گرفته نمیدانم چرا باز وقتی انگلیس میره دست های ملکه را میبوسد انترنت را سرچ کنید تا بوسیدن دست ملکه را توسط غازی ببنید دومن در کشتار شصت هزار کابلی دست بالا را شاگرد کرن کار داشت . برادر ایراد بر اقوام نگیر وقتی غنی هم پشتون طالب هم پشتون پس شما چه میخواهید خود کفان هم پشتون وطن فروش هم پشتون غدار قسم خور هم پشتون . بیا که خاین را از هر قومی است خاین بنامیم و مثل برادر باهم زندگی کنیم بر هم دیگر خورده نگیریم وخود را بزرگ و دیگران را کوچک نشماریم ورنه از دایره اسلام خارجیم.
بی غم

>>>   خلاصه که انسان شدنی نیستند. ای خدا با چه یک دجال های سر و کار ما یکجا افتاد.

>>>   هموطن های عزیز هیچگاهی اعتماد بر محتوای کتاب های تاریح که زیر نظر و زیر کنترول حکام دولت ها نوشته شده اند نکنید بیتفاوت از آنکه نویسنده آن کی باشد. دولتمردان اوغانستان تمام تاریخ را مطابق میل و سلیقه خود و به نفع خود دستکاری کرده اند، وارونه نشان داده اند، و جعلکاری نموده اند.
میر محمد غبار را سالها تعبید و مورد ستم های مختلف قرار دادند تا او را مجبور کنند چیزی بنویسد که خود شان میخواستند، ولی باز هم کتاب او قید نمودند و بعد از دستکاری و تغییر آزاد ساختند.
کهزاد را نویسنده و چاپلوس دربار ساخته بودند و هرچه در فکر شان میگذشت بالای او نوشتند.
بقیه هم خواهی نخواهی از این حالت به امان نبودند. یا مطابق میل حکام باید مینوشتند یا باید خاموش میبودند تا به امان از زندان و کشتن باشند.
در بحث های زیادی نوشته های این نویسنده ها را باید مورد سوال قرار داد.
کتاب های تاریخ که در خارج کشور و دور از ستم و تعقیب دولت های اوغانی نوشته شده اند تا حدودی زیادی مستقلانه نوشته شده اند و بمراتب زیاد تر قابل اعتماد هستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است