غنی دستور آزادی زندانیان طالب را صادر کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۸    ۱۳۹۸/۳/۱۴ کد خبر: 158969 منبع: پرینت

فرمان اشرف غنی در زندان پلچرحی کابل در خصوص عفو مجازات حبس محکومین و حکم در مورد توظیف یک کمیسیون جهت تشخیص امراض و تعیین سن محکومین قرائت گردید.

غنی طی سخانی از آزاد سازی تعدادی از طالبان از زندان گفت: بخاطر حسن نیت دولت افغانستان گفته بودم که به تعداد 175 تن از زندانیان را رها می کنم، اما بر اساس این فرمان شمار بیشتری از محبوسین از تمام زندان های کشور رها خواهند شد.

قرار است به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، به تعداد 887 تن از محبوسین از زندان های مختلف کشور رها شوند که از این جمع 749 تن بر اساس فرمان غنی و 138 تن از طریق دادستانی کشور رها شوند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
طالب
نظرات بینندگان:

>>>   انشاالله مثل نجیب توسط همین ترورستان به امید خداوند دادگر بزوترین فرصت بدار اویخته خواهی شد .
بی غم

>>>   خوب آنست که همه مردم را درزندان بیاندازند تنها شروفساد ودزدان شمالی را آزاد بگذارند تا هرچه خواستند اختطاف کنند اختلاس کنند دزدی کنند آدم بکشند قلدری نمایند غصب کنند چوکی فروشی کنند از نان سربازان دزدی کنند وهرعمل بد را انجام دهند وهمچنان آزاد باشند ودیگران دربند

>>>   به غنی چی که این .....ها به خون سربازان عزیز گرفتار شده اند.
الف
از کشور اطریش

>>>   درواقع غنی صاحب دربرابر اظهارات استانکزی که کرزی وسیاف وغنی مزدور بیگانه خوانده بود عکس العمل نشان داد وطبق حدیث پیامبر گرامی احسن الی من اساء الیک به کسی که بدی میکند احسان نما عمل کرده است از مزاح که بگذریمدستور ازادی طالب ها از فرسنگ دور صادر میشود من وغنی وکرزی درهیچ جای معادله نیستیم خود دربند می اورند وخود رها میکنند ودر قید وبند هم بسیار رویه انسانی با ایشان میشود یگان صاحب منصبی از دنیا بی خبر که اندک فشار بالای طلبه ای کرام بیاورد سروکله ای سازمان ملل وحقوق بشر پیدا میشود ونمیگذارند که خار به پایشان بخلدوبلاخره امروز به تعداد ۹۰۰نقرشان ازبند رها میگردند
نیم جان از نیم روز

>>>   از ضعف رهبران تاجک ، ازبک ، هزاره و .........
کوچی زی آنقدر گستاخ شده که حتی درین اواخر ماه رمضان تروریست های طالب انتحاری کردند و مردم را در روز های عید در گلیم غم نشاندن. اما این کوچی زی ....ان ها را به عید شادی در فامیل های تروریست ها آورده، اگر ایشان میل بهشت داشته باشند میتوانند خود را انتحار کنند.
مرگ به تمام رهبران خود فروخته هزاره ها ، تاجک ها ، و ازبک ها.

>>>   این عمل اشرف غنی به مراتب بد تر از انتحاری‌های طالب است، این آدم عمدا تروریست‌های طالب را آزاد میسازد تا انتحار و انفجار از روز مره به هر ساعت و هر لحظه تبدیل شود و دامنه فعالیت‌های تروریست‌های طالب به نام داعش و این و آن چنان وسیع شود که دیگر مجال اعتراض برای مردم نماند. رهبران جهادی ، روشنفکران، جامعه مدنی و رسانه‌های آزاد نباید در مقابل این جنایت اشرف غنی بیتفاوت بمانند ورنه سلطه قبیله پرستان و تروریستان طالب سه صد سال دیگر در سرنوشت این مردم حاکم خواهد شد.

>>>   اشرف غنی فکر میکند که پاکستان میتواند در دوباره به قدرت رسیدن او کمک کند.
عمران خان نیز ازین موضوع خبر دارد.
از همین خاطر در دیدار اشرف غنی با عمران خان در عربستان،عمران خان پیشنهاد رهایی این همه طالبان را به او داده است.
در حالی که پاکستان هیچ نوع کمکی در به قدرت رسیدن دوباره اشرف غنی کرده نمیتواند و رهایی این همه طالبان در حقیقت خیانت به خون ریخته شده سربازان کشور است.
آیا اشرف غنی ایم را درک نمی کند که بخاطر دستگیری این همه طالب ،خدا دامد چقدر سرباز کشته و زخمی شدند.
افسران و سربازان اردوی ملی و پولیس ملی و همچنان خانواده های شهدای منسوبین امنیتی باید یکجا دست به تظاهرات مدنی بزنند و در مقابل ارگ ریاست جمهوری خیمه بزنند و اعتصاب کنند و تا زمانی که اشرف غنی ازین تصمیم خود منصرف نشود،به اعنراضات خویش ادامه بدهند.

>>>   Badakhshan Faiz
اشرف غنی با آزاد سازی ۸۸۷ تن از خطرناک ترین زندانیان طالبی و آنهم در شرایط که جنایت و کشتار یومیهٔ آنها به یک امر معمول تبدیل شدهٔ مایهٔ شرم و ننگ تاریخی وی و تیم فاسد و متقلبش است ، باید گفت این آزاد سازی های گروهی که گاهی با استفاده از قانون و گاهی هم با فرار دادن ها در جهت بیلانس تعادل قومی زندانیان صورت میگیرد همه و همه بمنظور تقویت صفوف انفجار ، انتحار ،کشتار و جنات آفرینی ها صورت میگیرد
با آزاد سازی این همه جانیان حرفوی که منجر به تقویت صفوف و عملکرد این جنایت پیشه گان میگردد ، غنی خود از جملهٔ رهبری طالبان و چون گرگ در لباس میش است ، برای دفاع بسیج باید شد در غیر آن آمادگی برای قبول نابودی و بی آبروئی ها تا سرحد جهاد نکاح را باید داشت

>>>   کسی که خودش غیر قانونی به چوکی ریاست جمهوری تکیه زده نه فرمان اش و نه خودش ارزش و معنا دارد اشرف غنی با اینکار اش کلا ثابت کرده که دشمن ملت نجیب افغانستان و همکار با ترورستان طالب و داعش است خدا لعنت که این خاین ملت و کشور را که زور گویانه ارگ جایگانه و ماوای جاسوسان و ترورستان کرده است .

>>>   سیامک هروی معاون سخنگوی رییس جمهور سابق در واکنش به فرمان آزادی طالبان نوشت:
یعنی چرا باید ۹۰۰ طالب از زندان رها گردد؟! این‌ها حتی حاضر نشدند با تو در پشت یک میز بنشینند. این‌ها نه آتش‌بس کردند و نه صلح. این‌ها حتی در رمضان و عید هم انتحار کردند و کشتند.
به این بیندیش که در ازای دستگیری این‌ها چقدر از نیروهای امنیتی جان شان را از دست دادند. شاید این ۹۰۰ طالب قاتل بیست‌هزار ملکی و نظامی ما باشند.
مردم حق دارند بدانند چرا این‌ها رها می‌شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است