سیگار: پس از صلح با طالبان نیز درگیری خواهد بود
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۶    ۱۳۹۸/۳/۱۵ کد خبر: 158984 منبع: پرینت

بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان تاکید کرد که پس از صلح احتمالی با طالبان، داعش به عنوان یک چالش باقی خواهد ماند .
به گزارش اسپوتنیک، جان ساپکو، بازرس ویژه ایالات متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) طی سخنانی اعلام کرد که حتی در صورت تحقق صلح در افغانستان، باز هم دولت این کشور با چالش هایی مواجه خواهد بود. کارشناسان نظامی معتقدند استراتژی امریکا ناامن نگه داشتن منطقه است.

به گفته ساپکو، فساد اداری، مواد مخدر و گروه تروریستی داعش سه چالش بزرگ افغانستان هستند.
بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان اظهار داشت: بیش از 30 گروه تروریستی در افغانستان فعال هستند، بنابراین حتی اگر دولت با طالبان هم مذاکره کند، داعش در پیش روی او قرار خواهد داشت.

جان ساپکو افزود: اگر پس از تحقق صلح در افغانستان، طالبان به فعالیت‌های گذشته خود بازگردد، جامعه بین المللی حمایت خود را از افغانستان متوقف خواهد کرد.
وی بیان داشت: پس از توافق احتمالی صلح میان حکومت افغانستان و طالبان، داعش به عنوان یک چالش باقی خواهد ماند چنانچه کارشناسان نظامی معتقدند که استراتژی امریکا همیشه این بوده که این منطقه را ناامن نگه دارد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در طول 18 سال حضور امریکا در افغانستان، وضعیت امنیتی کشور نه تنها بهبود نیافته بلکه زمینه برای رشد گروه های مسلح و تروریستی بیش از پیش مساعد شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیگار
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   کوتاه سخن!‌
اگر کسی خدای ناخواسته عزیزان شما را کشته باشد و هنوز خون‌شان خشک نشده باشد و کسی بیاید قاتلین آنها را در بغل بگیرد و از زندان رها کندـ واکنش شما چیست؟ ایا این نمک بر زخم پاشیدن برای تان گوارا خواهد بود یا نفرت‌وکینه‌فرین؟ آیا شما این رهایی کتلوی گله‌یی .....درنده طالب به دست غنی را توجیهی دارید جز نمک پاشی بر زخم مردم و دشمن نشینی با مردم؟ غنی غدار است. او باید در کنار مردم باشد نه همنوای قاتلین مردم.
من از غنی و مویدین و اعوان و انصار و چکی چکی و پیروان و توجیه‌گرانش متنفرم و نفرتی دارم به گستردگی کاینات!

>>>   Lalzad
آفرین بر غنی !
==========
🔸 غنی ۸۸۷ «برادر بی گناه» خود را از زندان رها می کند؛
🔸 غنی «فرماندهان معترض و گل های سر سبد» ما را درو می کند؛
🔸 و ما هم دل خود را با «شهادتت مبارک» گفتن، تسکین می کنیم...
+ + +
🔸 غنی («دشمن اصلی») در ارگ نشسته و فرمان می راند؛
🔸 اما جوانان ما جان های خود را در کوهها، دشت ها و صخره ها بنام «دفاع از وطن» در «دفاع از غنی» از دست می دهند...

>>>   هیچ وقت افغانستان آرام نمیشود چونکه .....های جنایت کار مشمول کرزیسر قدرت هستن کرزی که پاکستانی هست دشمن وطن ما است

>>>   خدایا آخی چرا کشور ما دراین دنیا بی رحم جای دیگری برای شیطان صفت ها نبود با سیاست های کثیف آمریکا و احماقت های داخلی هر روز جوانان ما چه از طرف طالب ها وياچه ازطرف نيروهاي مسلح ما کشته میشوند از دو طرف مادر های زیادی را داغدار و اطفال زیاد يتيم میشوند.ازهمان ابتدا یعنی از 40 سال قبل پشت پرده وبعد ها بطوری علنی درتمام این ویرانی ها دست آمریکا دخیل بوده.مقصير اصلی خودی مردم ماست اکثریت بیسواد احمق پول پرست بی ایمان سریع حاضر اند فرمانبرداری کنند.آمریکا در هم جا های دنیا تلاش کرده که مناطق دلخواه خودش مثلی کشور ما نا امن بکند برای منافع اش اما موفق نبوده چون مردمان انکشور ها همیشه متحد و یک دست بودند برای همین آمریکا در آن جا ها موفق نبوده

>>>   جنگ برای آمریکا یک پروژه پژوهشی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است