با رها شدن زندانیان طالب، جنگ تشدید می شود
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۲    ۱۳۹۸/۳/۱۵ کد خبر: 158988 منبع: پرینت

اعلان آزادی ۸۸۷ زندانی توسط رییس جمهور غنی به انتقاداتی که این ها زندانی های طالبان اند، روبرو شد. اما برخی ها این انتقادات را به این دلیل که آن ها زندانیان طالب نیستند، موجه تلقی نکردند.
آیا این ۸۸۷ تن زندانی های طالبان هستند؟

رییس جمهور غنی پس از ادای نماز عید که از آزادی ۸۸۷ زندانی به مناسبت عید فطر سخن گفت، اظهار کرد که وقتی من در لوی جرگه مشورتی صلح آزادی ۱۷۵ زندانی طالب را اعلان کردم، همه استقبال کردند و خواهان افزایش این تعداد شدند.
این اظهار غنی به معنی آن است که تمامی ۸۸۷ زندانی مربوط طالبان هستند.
اشرف غنی چرا به حیث سر قوماندان اعلی قوای مسلح، قاتلان این قوا را اینگونه یک طرفه از زندان رها می کند؟

گفته می شود که پاکستانی ها برای او وعده داده اند که هنگام سفرش به اسلام آباد روز هفتم سرطان، ملاهبت الله رهبر طالبان را با او به میز مذاکره می آورند و این پیش کش غنی برای پاکستان و طالبان است.
آیا ملاهبت الله با اشرف غنی در اسلام آباد خواهد نشست و یا او بدون گفتگو با ملاهبت الله به کابل بر خواهد گشت و پاکستان و طالبان او را در این معامله فریب خواهند داد؟
در حالی که امریکایی ها با طالبان در مذاکرات شاهانه قرار دارند، بعید به نظر می رسد که ملاهبت الله با غنی در اسلام آباد دیدار کند. در این صورت این پاکستانی ها هستند که بر سر غنی کلاه می گذارند و با رها کردن ۸۸۷ جنگجوی طالب، جنگ را بر ضد حکومت غنی تشدید می کنند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالب
جنگ
زندانیان
نظرات بینندگان:

>>>   مهم نیست جنگ تشدید بشود مظلوم هایی از اقوام تاجیک و ازار و بلوچ و ازبک قربانی بشود مهم قلدری قوم پشتون و حزب پشتونیزم میباشد

>>>   پاکستانی‌ها هیچ وعدهِ به اشرف غنی دیوانه نداده ا‌ند، اشرف غنی به خاطر فریب مردم و تبلیغات انتخاباتی برای مردم آمید واری آمدن صلح و مذاکره راه میدهد. هیچ آبی‌ از هم تکان نخواهد خورد به جز تشدید و خشونت جنگ و انتحار و انفجار برادران اشرف غنی و حامد کرزی. این جنایت شرف غنی توهین به شهدا و خون ریخته شده سربازان جوان ماست. مردم ما که گوسفندی هستند، اما این رهبران نامنهاد جهادی، روشنفکران، رسانه‌ها و مطبوعاتی ها، جامعه مدنی، حقوق شهروندان کجا استند؟ و چرا خاموشند؟

>>>   غنی دروغگو و مفسد و فاشیست است در ظاهر ضد طالب و در عمل مدافع طالب و داعش است و منظورش ادامه جنگ و کشتار مردم است. طالب و داعش برای جنگ ساخته شده اند از برای صلح نیستند. از طالب و داعش صلح خواستن نادانی است.

>>>   کوتاه سخن!‌
اگر کسی خدای ناخواسته عزیزان شما را کشته باشد و هنوز خون‌شان خشک نشده باشد و کسی بیاید قاتلین آنها را در بغل بگیرد و از زندان رها کندـ واکنش شما چیست؟ ایا این نمک بر زخم پاشیدن برای تان گوارا خواهد بود یا نفرت‌وکینه‌فرین؟ آیا شما این رهایی کتلوی گله‌یی ....درنده طالب به دست غنی را توجیهی دارید جز نمک پاشی بر زخم مردم و دشمن نشینی با مردم؟ غنی غدار است. او باید در کنار مردم باشد نه همنوای قاتلین مردم.
من از غنی و مویدین و اعوان و انصار و چکی چکی و پیروان و توجیه‌گرانش متنفرم و نفرتی دارم به گستردگی کاینات!

>>>   Lalzad
آفرین بر غنی !
==========
🔸 غنی ۸۸۷ «برادر بی گناه» خود را از زندان رها می کند؛
🔸 غنی «فرماندهان معترض و گل های سر سبد» ما را درو می کند؛
🔸 و ما هم دل خود را با «شهادتت مبارک» گفتن، تسکین می کنیم...
+ + +
🔸 غنی («دشمن اصلی») در ارگ نشسته و فرمان می راند؛
🔸 اما جوانان ما جان های خود را در کوهها، دشت ها و صخره ها بنام «دفاع از وطن» در «دفاع از غنی» از دست می دهند...

>>>   هر صلحی یک معامله است و در این معامله افغانستان منافع کشورهای زیادی حتی بطور متناقض، دخیل است و صلح قربانی دارد چون ارزش این صلح بسیار زیاد است و فراتر از افغانستان نیز چنین تخریبات را بر انگیخته است.
حالا که لوی جرگه نیز چنین فیصله ای نموده و بهانه طالبان افغان نیز کمتر گردد خیر است که در این شرایط حساس چند افغان رها گردد و خصوصاً که در این اواخر اردوی ملی روند تهاجمی گرفته و طی یکماه حداقل به هزار طالب را از بین برده، باز هم اینها کشته خواهند شد.
شرایط حساس است؛ کشورهای همسایه مخالف آمریکا بطور لجام گسیخته ای منابع و تسلیحات خود را در دسترس مخالفان اشرف غنی و قرار داده تا بی نظمی ، جنایات ، تشویش ها و شورشها را در کشور ایجاد کنند و نظام را دچار پاشیدگی ساخته تا امریکا کنترل منطقه را ایلا کند.
در این شرایط باید مردم از تعقل کار بگیرند و حتی الامکان با نظام و دولت همکار باشند تا این مدت کوتاه بگذرد و کمتر دچار پاشیدگی و خدای نکرده سرگردانی های مجدد شویم.
لطیف بیژن پور

>>>   ای د غنی مرده گاو بابا پلویان
بگوئید که کی متعصب و فاشیست است. ما یا غنی؟
جنایات ۸۸۷ طالب سنگین است یا جنایت فیروزی که تا هنوز ثابت نشده است.
غنی به زبان خود گفته است که تنها در ۴ سال گذشته ۴۵ هزار نفر از قوای دفاعی کشور توسط طالبان به شهادت رسیده اند‌ حال آنکه سرمایه های کابل بانک را کرزی و برادر مارشال تاراج کرده اند و نه فیروزی.
فیروزی باید در بند بماند ولی طالبان اجیر پنجاب باید آزاد شوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است