اشرف غنی میزبان صاحبان واسکت های انتحاری!
زندانیان طالب در یک استراحتگاه به سر میبرند، باید در این استراحتگاه همه امکانات بهداشت برای شان مهیا گردد. زیرا حق مسلم خود میدانند که این امیتاز را در برابر کشتن، تجاوز ویرانی و فروش کشور بدست آورند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۸/۳/۱۶ کد خبر: 158991 منبع: پرینت

کار اشرف غنی در اول جوزا ی امسال قانونا خاتمه یافت ولی با تردستی با دریافت حکمی از دادگاه عالی مبنی بر تداوم حاکمیتش هنوز هم در قدرت قرار دارد.
در اخرین روز های قدرت با عجله و شتابزدگی خاصی به تبدیلی دو وزیرش اقدام نمود. هیچگونه موثریت در امر بهبود اجراات این وزارت ها نداشت. گرچه چنین اقدامات ارگ چیزی جدید نیست زیرا قبلا هم بایک تصمیم شتابزده ویس برمک وزیر داخله و بهرام شاه وزیر دفاع (در تامین امنیت موثر نبودن) را برطرف در عوض امرالله صالح و اسدالله خالد را در این پست ها تعیین کرد.
دیری نگذشت که حنیف اتمر مشاور امنیت ملی استعفا داده و به عوض وی حمدالله محب تعیین گردید و جنرال دوستم معاون اول وی در یک توطئه ی به اصطلاح تجاوز بر ایشچی شصت و چند ساله نخست در انزوا قرار داده شد و بعدا تبعید گردید.

علاوه از آن، یکی از تعهدات این حکومت به مردم افغانستان و جامعه بین المللی، اصلاحات جامع در نظام انتخاباتی بود. این اصلاحات شامل، توشیح قانون جدید انتخابات، تعیین مدیران ارشد انتخاباتی، استفاده از تکنالوژی در انتخابات، کوچک سازی حوزه های انتخاباتی، اصلاحات بنیادین ساختاری، تامین استقلالیت نهاد های انتخاباتی و در کنار آن تطبیق کامل پروژه توزیع تذکره الکترونیک به شهروندان و استفاده از آن در وقت رأی دهی به منظور تشخیص هویت رأی دهندگان می باشد؛ که همه از وظایف و مکلفیت های رهبری حکومت وحدت ملی یعنی جناب اشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله بود که باید در صدر اولویت های رییس حکومت وحدت ملی قرار می گرفت. اما متأسفانه مردم افغانستان، شرکای بین المللی و ملی انتخابات و کمیسون های انتخاباتی شاهد بودند که حکومت وحدت ملی به استثنای توشیح قانون انتخابات طی فرمان تقنینی میزان ۱۳۹۵ و تعویض کمیشنران کمیسون های انتخاباتی به هر دلیلی که بود نخواست بقیه وظایف خویش را در قبال اصلاحات انتخاباتی انجام دهند.

عبدالله عبدالله شریک وی در قدرت بار ها شکایت نمود که وی حتی به ماه ها به دیدارش موفق نمیشود. و در این اواخر در یکی از محافل سخنرانی میکرد خود افشا نمو د که از تغییر وتبدیل وزرا از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع حاصل کرده است. یکه تازی های اشرف غنی در همینجا متوقف نگردیده به منظور کمپاین انتخاباتی با عجله و شتاب لوی جرگه مشورتی را با حضور داشت 3000 تن که اکثرا کارمندان خودش با هزینه هنگفت مالی تدویر و در مورد صلح نا پیدا و غیر عملی تصامیم اتخاذ کرد.
در حالیکه جرگه ها بحیث یک عنعنه دیرین این سرزمین در طول تاریخ در حل مشکلات میان دو گروه مخالف تدویر می یابد و این جرگه توسط نیرو های خودی و دولتی (صر ف تعداد محدودی از افراد غیر دولتی بمنظور نمایش دادن این جرگه بحیث یک مجلس وسیع دعوت شده بودند) تدویر یافت و شدیدا از طرف مخالفین یعنی طالب ها رد گردید. درحالی که طرف معامله طالب ها هستند و باید در ان حضور پیدا میکردند.

همچنان سفر های تبلغاتی و کمپانی انتخاباتی را در ولایات کشور براه انداخت تا زمینه سازی باشد جهت انتخابات پیشرو جز همین هدف دیگر و مثمریت در ان دیده نشد. در جریان پنج سال که خلاف نورم های قانون اساسی در راس حکومت بنام وحدت ملی قرار دارد. چنین اقدامات بی پیشینه را بارها انجام داد ه که نمونه چندی از ان در فوق تذکر یافت علاوه از ان در اواخر ماه رمضان امسال به اساس گزارش از رسانه های خارجی و داخلی در زندان بزرگ پلچرخی حضور یافت.

به استناط جرگه مشورتی که وعده رهایی 175 زندانی را داده بود گفت که به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، به تعداد 887 تن از محبوسین از زندان‌های مختلف کشور رها می شوند که از این جمع 749 تن بر اساس فرمان خودش و 138 تن از طریق دادستانی کل کشور رها خواهند شد.
آقای غنی به ارگان‌های مربوطه دستور داد که فرمان و حکم متذکره را طی ده روز آینده مورد تطبیق قرار دهند.

در این دیدار جنایت پیشه ترین افرادی که در انفجارات، حملات انتحاری، ترور مردم مظلوم و بینوا ما، کشتار فرزندان مدافع این سرزمین (سربازان و افسران) سهم فعالانه داشتند از غنی درخواست کردند:
دولت به رهایی زندانیان که کبر سن دارند، صعب الاعلاج اند و محبوسین سیاسی که دوسیه‌های شان تکمیل شده باید توجه کند. داکتران متخصص برای مداوای شان فرستاده شود، به قضایای محبوسین زندان بگرام توجه اساسی صورت گرفته شود، ماده 350 قانون جزا حکم اعدام در ان تذکر یافته به حبس ابد تعدیل گردد، تاخیر در ابرا، الزامیت، اماده شدن مواد درسی برای محبوسین توجه صورت گیرد. با بیشرمی و وقاحت تمام خواست های خویش را به رییس جمهور شان پیش کش نمودند.

اقای غنی صرف از انها خواست که در امر صلح سهیم شوند. به یقین که بعد از رهایی دو باره به انجام جنایت علیه مردم مظلوم اماده میشوند.
انها فکر میکنند در یک اسایشگاه هستند و در یک استراحتگاه به سر میبرند باید در این استراحتگاه همه امکانات بهداشت برای شان مهیا گردد. زیرا حق مسلم خود میدانند که این امیتاز را در برابر کشتن، تجاوز ویرانی و فروش کشور بدست آورند.

باعرض حرمت
ادریس اریب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زندانیان طالب
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اقایی کولی باید اول قانون بین الملی را خوانده باز این چرندیات را می نوشتی چون متن بی مفهوم تان را نخواندم بلکه از عنوان اش هویدا است که لاولهب است وقتیکه یک انسان به نام بند سیاسی قید می‌شود باید هر چیز برایش آماده باشد و اینکه شما تمام انها را طالب و انتحاری می‌گوید یا شریک جرم ایشان هستید و یا بخاطر مهیا ساختن واسکت ها همرای ایشان همدست هستید چون شما بخاطر پول از هیچ جنایت دریغ نمیکند و اگر چند لندغر و دزد تمام کابل را به دیگر روی نماید بالایش افتخار میکنید چون دزدی چور قتل وغارت پیشه پدری تان است عبدالله ایزک تمام عمر را به آرایش ولب سرین زدن گذشتانده و او هیچ سیستم حکومت و حکومتداری را نمیداند و ضرورت نیست که با این نوع شخص بی کفایت ارایه نظر شود تمام فکر انها به چور و غارت است وکوشش دارند که دزدان حرفوی خود را اگر سواد دارد یاندارد باید در مقام بلند مقرر شود و چور نماید و هیچ فرد افغانستان نباید بگذارد که این چپاولگران دست آزاد داشته باشد

>>>   کوتاه سخن!‌
اگر کسی خدای ناخواسته عزیزان شما را کشته باشد و هنوز خون‌شان خشک نشده باشد و کسی بیاید قاتلین آنها را در بغل بگیرد و از زندان رها کندـ واکنش شما چیست؟ ایا این نمک بر زخم پاشیدن برای تان گوارا خواهد بود یا نفرت‌وکینه‌فرین؟ آیا شما این رهایی کتلوی گله‌یی ....درنده طالب به دست غنی را توجیهی دارید جز نمک پاشی بر زخم مردم و دشمن نشینی با مردم؟ غنی غدار است. او باید در کنار مردم باشد نه همنوای قاتلین مردم.
من از غنی و مویدین و اعوان و انصار و چکی چکی و پیروان و توجیه‌گرانش متنفرم و نفرتی دارم به گستردگی کاینات!

>>>   شبکه های مخابراتی دزد، شرکت برق دزد، خانم اول دزد، ارگان های دولتی دزد، امنیت زیر صفر، مردم زیرخط فقر،قیمت دالر از ۵۵ به بالای ۸۰ افغانی، بیکاری در اوج، جوانان معتاد، بیشتر ۴۵۰۰۰ تنها نظامیان شهید بیشتر ۷۰ فیصد خاک کشور زیر اثر سلطه مخالفان دولت، تنش های قومی در اوج و صد ها مورد دیگر که جای گفتن باقی نمیگذارد پس این دولت با چه آبرویی میخواهد حکومت خود را بعد از اول جوزا ادامه دهد؟
خواستم از دولت مردان حکومت وحدت ملی اینست که اگر لیاقت حکومت داری ندارید حداقل شرافت استعفا را داشته باشید
احمد شفیع الهام

>>>   Lalzad
آفرین بر غنی !
==========
🔸 غنی ۸۸۷ «برادر بی گناه» خود را از زندان رها می کند؛
🔸 غنی «فرماندهان معترض و گل های سر سبد» ما را درو می کند؛
🔸 و ما هم دل خود را با «شهادتت مبارک» گفتن، تسکین می کنیم...
+ + +
🔸 غنی («دشمن اصلی») در ارگ نشسته و فرمان می راند؛
🔸 اما جوانان ما جان های خود را در کوهها، دشت ها و صخره ها بنام «دفاع از وطن» در «دفاع از غنی» از دست می دهند...

>>>   ای د غنی .....بابا پلویان
بگوئید که کی متعصب و فاشیست است. ما یا غنی؟
جنایات ۸۸۷ طالب سنگین است یا جنایت فیروزی که تا هنوز ثابت نشده است.
غنی به زبان خود گفته است که تنها در ۴ سال گذشته ۴۵ هزار نفر از قوای دفاعی کشور توسط طالبان به شهادت رسیده اند‌ حال آنکه سرمایه های کابل بانک را کرزی و برادر مارشال تاراج کرده اند و نه فیروزی.
فیروزی باید در بند بماند ولی طالبان اجیر پنجاب باید آزاد شوند.

>>>   این موضوع را باید نیرو های امنیتی درک کنند که به خون خود این افراد را دستگیر و به پاس قانون تحویل عدالت میدهند
با تاسف که به صد ها قاضی سارنوال عناوین تدابیر امنیتی شدید انتقال این افراد برای بر گزاری محاکم .در یک شب به حکم یک نفر همه رها میگردند
بنظر من بعد از این طی نمودن این یک مصرف اقتصادی ریایی وقت است به ادارات عدلی و قضایی بهتر است ریس جمهور حکم صادر کند اکر طالب منسوبین و سربازان نیروی امنیتی کبه شهادت میرساندی مشکل نیست اگر بر عکس اگر نیروی های امنیتی طالب را در تیر رس قرار دادند انها زنده گرفتار و به خانه هایشان تحویل دهند و از ملک قریه شان ضمانت بگیرند که دیگه به جبهه نروند مانند مذاکره صلح خلیل زاد که طالبان را گفته تعهد کنید که آمریکا را تهدید نمیکند زیرا امریکا ایر قدرت است.
یک روز یک تعداد از کسانی که از دخانیات نشه اور استفاده میکردند دور یک عالم دین نشسته بودند عالم داشت تعریف میکرد که هر کسی که یکبار طهارت میکند (وضوع )یک دیوار فولادی دور خود میسازد اگر دوبار وضوع میکند دو دیوار به همین قسم بیشتر بیشتر ناکهان یک خمار بلند شد گفت که این چی رقم دیوار است که با اندک عفلت یا ضرورت ب د همه دیوار ها ویران میشود
وزیران کابینه به همین منوال ماها کمپاین میکنند تا رای وکلا را میگیرند اما خود شان در خواب بطرف میشوند .
ی

>>>   شیوه آی حکومت داری آقای اشرف غنی توتالیتاریستی است
نه شیوه دموکراسی مردم سالاری که شرح آن نوشت یک کتاب نیاز دارد
و اما درینجا به نمونه های از عمل از جانب نوسنده بطور ساده و کوتاه اشاره رفته است .
یادداشت دوستانه به آقای عزیز ادریس نویسنده ء متن اریب را که شما عزیز
تخلص اختیار فرموده اید مفهوم خوشگوار ندارد در عامیانه و کثرت استعمال
و هم کتب لغت کج و وج معنی دارد لازم می افتد تجدید نظر شود .امید
مداخله در شخصیات تصور نه شود زیرا مالکیت آن به خود شما تعلق دارد .
فروغ کابل

>>>   حکومت داری اشرف غنی احمد زی از توتالیتالیزم و ماکیاولیزم و سایر رژیم های
شرم آور سلطه گرا و استبدادی دیگر فراتر میرود که این مغز متعفن خود به راه
انداخته است . این رسالت ما مردم کشور است که طبق قانون تا رسیدن به دموکراسی ، نا فرمانی صادقانه مدنی را راه اندازی کنیم و چنین حرکاتی تیم
رهبری شجاع میخواهد نه اینکه از باد و باران به چکک پناهنده شویم .
م.زمین بوس کابل

>>>   ارتباط برقرار است موقع که از آمار طالب ها کم میشه در جنگ علیه نیروهای مسلح کشته میشوند.از هتل پلچرخي به مناطق تحت سلطه جاهلان اعزام ميگردند.این900 وحشی برای شش ماه ویا یکسال کافی است.البته ناگفته نماند گذشت که از دوزخ با ملا هیبت آله تماس گرفتن و گفته شده که چوب سوخت دوزخ داره تمام میشه...

>>>   تمام پول، امکانات، و توجه دولت غنی کوچی مصرف خدمت به طالبان، زندانیان طالبان، و مصرف دادن رشوت به جنایتکار های راکتیار میشود۰
زنده باد حکومت اوغانولی۰

>>>   من نمیدانم چرا غنی دست به این خودسری میزند؟ غنی باید محاکمه شود. چرا قاتلان مردم افغانستان را رها می کند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است