"تقسیم و تسخیر"
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۵    ۱۳۹۸/۳/۲۰ کد خبر: 159048 منبع: پرینت

تردید مذاکره با دولت و انجام مذاکره با سیاست مداران و چهره های مشهور سیاسی از سوی طالبان، سیاست تقسیم و تسخیر طالبان است.

طالبان در این سیاست برغم آنکه یک گروه جنگجوی دهشت افگن و انتحارگرهستند، با موفقیت عمل کرده اند. آنها با کشاندن چهره های سیاسی افغانستان در محور حامد کرزی به این مذاکرات، موقعیت ومشروعیت سیاسی خود را در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی تثبیت کرده اند.

طالبان به این افراد و گروه های مذاکره کننده هیچ چیزی نداده اند و در آینده نیز چیزی نخواهند داد، اما این چهره های سیاسی را از دولت افغانستان و در درون خودشان جدا و تقسیم کردند و بر آن ها چیره شدند.

طالبان با این تسخیر جایگاه خود را توسط آن ها از یک گروه دهشت افگن انتحاری به یک گروه مشروع سیاسی تغییر دادند و در حال پایدار سازی این تغییر هستند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
دهشت افگن
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان خود کش بیگانه پرور به برکت نوکری و پابوسی سازمان جهنمی استخبارات پاکستان ، سازمان جاسوسی امریکا ، انگلیس ، اسراییل و در این اواخر روسیه و چین وغیره وغیره به این حد بلوغ سیاسی رسیده ، یعنی همه کاره سازمان استخبارات پاکستان است ، ورنه این پای لچان بی فرهنگ را ما دیده ایم که چگونه بالای چوکی ها چهارزانو می نشستند و تف دانی مسی نصوار شان همه بالای میز ها قرارداشتند.
کوه کن

>>>   کرزی بعد از شکست مذاکراتش با طالبان گفت : پنجاه فیصد تقصیر خودم است ببینید من این کل مَرغ( اشاره به اسپنتا) وهمی گوساله ودیگ بخار ( ضرار - خرم) با همی کور( رسول)او دزد حیرتان ( بطرف عطا ) وبا همو سرگروپ فاطمیون( محقق) با خود همراه کردم همین دلیل شدکه درین سفرناکام شوم
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است