چه‌چیزی "غنی" و حواریونش را دیده‌درا ساخته‌است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۳    ۱۳۹۸/۳/۲۱ کد خبر: 159060 منبع: پرینت

چه‌چیزی "غنی" و حواریون انگشت شمار اورا این‌همه دیده‌درا ساخته‌است!؟

پنج‌سال پیش نامزد مورد حمایت ما در اردوگاه "اصلاحات و هم‌گرایی" با شعار عدالت، امنیت، رفاه، مبارزه برضد فقر و بیکاری و با پیام هم‌سویی، برابری و برادری وارد میدان رقابت‌های انتخاباتی شده‌بود، ولی این‌که او هیچ‌کاری نکرد یا از او هیچ‌کاری بر نیامد، و تنها وقت ملت مان‌را به هدر داد (بشمول خودش) همه اتفاق نظر دارند.

بهرحال، جانب دیگر ماجرا اما متفکر قلابیی پز می‌داد ‌که با آجندای قومی وارد میدان شده‌بود، کسی‌که گفته‌بود:«تعادل قومی در زندان‌های کشور، بویژه در زندان بگرام، در نظر گرفته نشده‌است.»

پنج‌سال پیش "غنی" و دسته‌ی انتخاباتی او یک‌بار چلنج بزکشی می‌دادند، گاهی‌هم لاف ایجاد یک (1000000) میلیون شغل‌را می‌زدند، یک‌وقت دیگر هم می‌گفتند که وزارتی را بنام جوانان می‌سازند. گذشته از این‌ها اما "غنی" گفته‌بود که در سفره‌های مردم تغییرات می‌آورد و یک "نان" مردم را به دو "نان" می‌رساند. حتا در جای گفته‌بود که ملت باید پس از (۶) ماه کارش پارچه‌ی امتحانش را نمره‌ی ناکامی ویا کامیابی بدهد. غنی و دسته‌ی (تیم) او چقدر دروغ‌ بافتند و هنوز که هنوز هست، می‌بافند. پناه می‌برم بخداوند از شر شیطان رانده شده.

از اصل موضوع دور نرویم. بیشتر از پنج‌سال از آن دروغ‌ها و حاکمیت "غنی" می‌گذرد، امنیت اصلن وجود ندارد و حتا به زیر (صفر) رسیده‌است. فقر و بی‌کاری به بلندترین سطح ممکن در تاریخ معاصر کشور رسیده‌است، افزایش بی پیشنه‌ی جرم‌های جنایی در تمام کشور، بویژه، در شهر کابل (پایتخت کشور) دمار از روزگار مردم این شهر برکشیده‌ و همه حقوق مدنی شهروندان پامال شده‌است‌ و.... چالش از این‌دست، اما "غنی" خان عین خیالش هم نیست. غنی نتنها این‌که ملتفت نیست که کشور را به‌بحران برده‌است، بل شوق یک دوره‌ی پنج‌ساله‌ی دیگر را نیز بر سر می‌پروراند که حرامش باد.

براستی! چه چیزی او "غنی" و حواریونش را که شمار شان به‌تعداد انگشتان دستان‌تان هم نیست، این‌همه دیده‌درا ساخته‌است!؟

غنی که یک چهره‌ی به‌شدت منفور در میان شهروندان کشور محسوب می‌گردد، بتازگی اما گفته‌است، دریای کابل را بهسازی می‌کند، نه نه، ببخشید؛ این موضوع را از "غنی" نه، بل وحید خان خوانده‌بودم. غنی گفته‌است که تا دوسال دیگر، کابل را به یک تفریح‌گاه مبدل خواهد کرد. حال یک‌کسی نیست تا به این عجوبه بگوید که؛ تو کار زمین را نکو ساختی که بر آسمان نیز پرداختی.

یک کسی نیست تا به او "غنی" بگوید که؛ آقا! تو رفتنی هستی، طرح بهسازی دریای کابل را از ذهنت کوچک و بیمارت برون‌آر چاره‌ی رفتن‌جو!
آقای "غنی" خان، هیچ فکری به‌حال کابل و تبدیل کردن این شهر صاحب‌نام به‌تفریح‌گاه نکن. مردم افغانستان، بویژه، کابلیان بخوبی میدانند که تو نه تفریح‌گاه، بل فکر ساخت علف‌چرها را در ذهن بیمارت می‌پرورانی. چه‌کسی تجربه‌ی چاق کردن گوسفندان را دارد، تو یا کس دیگری!؟

#مرتضی_جلالی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
حواریون
نظرات بینندگان:

>>>   کـــــــــد 91

>>>   غنی رشوت را کم کرد ، سران مافیایی زورگویان را خانه نشین یا خپ ساخت ، با سیاستهای مقابلوی بی سابقه پاکستان و ایران را محدود ساخت گرچه آتش افروزی آنان را چندین برابر ساخت ، راهها و ارتباطات تجارت خارجی را به جریان آورد ، بودجه دولت و مصرف آنرا تا حد زیادی از فساد نجات داده ، جوانان و زنان را به شکل اساسی تر در دولت سهیم ساخت ، باور امریکا نسبت به مخارج دولت افغانستان را تا حدی احیا ساخت ، مردم افغانستان را که بد مصرف شده بودند واقعبین تر ساخت تا قدر تصمیم گیری های شان را بدانند ، مشکلات و فشارهای چند برابر کرزی را مهار کرد ، و خلاصه آرزوی یک زعیم جدی و سازنده وطن را در دل افغانها زنده کرده است.
و خیلی کارها کرده که حواریون او دیده درا شده اند.
لطیف بیژن پور

>>>   ذاکتر اشرف غنی رئیس جمهور برحال کشور برنده اصلی و مطلق انتخابات ریاست جمهوری ماه میزان است و 5 سال دیگر زمام امور کشور رابه عهده خواهد داشت به هرصورت دربین نامزدان ریاست جمهوری یگانه شخصیت که مردم افغانستان انکشاف ترقی و تعالی و رفاه کشور را دران میبیند اشرف غنی رئیس جمهور برحال کشور است بناء مردم افغانستان اینبار نیز رای خودرا به اشرف غنی میدهد
وحیدالله نوری از شهر ایبک

>>>   او برادر غنی احمدزی کوچی نوکر و پابوس امریکا است ، هرآنچه امریکایی ها وغربی ها گویند ، چوچه شان همان کند ، پلان امریکایی ها نا امن ساختن شمال کشور است تا زمینه حضور ونفوذ داعش به آسیا میانه و حیات خلوت روسیه مساعد شود ، این هم به هیچ شهروند با فهم کشور پوشیده نیست که این لکه ننگ فردی بیمار روانی و بشدت فاشیست است .
کوه کن

>>>   دوستان محترم : دیگر از غنی و کرزی گیله نکنید واز دارو دسته آنها همچنان بخاطریکه اینها اگر زره غیرت ,وجدان و همت میداشتن باید بسیار وقت استعفا میکردند چون هیچ وعده خود را نتوانیستن عملی کنند و با موجودیت بادار خود حکومت مینمایند .

>>>   افغانستان نقطه وصل راه ابریشم سابق و نقطه وصل انرژی و سایر منابع تولید با بازارهای تقاضاکننده آنهاست که این اهمیت خاص ژئوپولتیکی افغانستان، مداخله قدرتهای جهانی (انگریز ، شوروی ، امریکا ، چین) و همسایه های بخیل را به یک واقعیت تاریخی تبدیل کرده که ریشه تمام ضعف های حکومتداری ، بی ثباتی ، بیسوادی و نفاق های عمیق تاریخ افغانهاست.
امروز هم به حداقل به میلیون نفر جاسوس جان فدا برای منافع کشور همسایه خود داریم که حتی در پی افزایش بهانه برای تظاهرات هستند تا در هرات ، کابل ، بامیان و دایکندی و حتی تمام شهرهای شمال شرق و شمال مردم عام را با خود همراه سازند.
لطیف بیژن پور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است