عبدالله، اتمر، غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۲    ۱۳۹۸/۳/۲۶ کد خبر: 159108 منبع: پرینت

اشرف غنی و حنیف اتمر آنقدر مورد تنفر افکار عمومی واقع شده اند که دیگر بعید است از جامعه هزاره، جامعه تاجیک و جامعه ازبک رای بگیرند.

نامزدهای در سایه اما نه خودشان برای برنده شدن کاندیداشده اند و نه مردم به پیروزی این ها باور دارند. در این میان فقط عبدالله جدی ترین کاندیدای هست که صحنه را از رای مردم به نفع رقبا خالی می بیند و با داشتن خلیلی و دوستم در کنارش آش پیروزی را در دل می پزد.
عبدالله اگر نیرومند و سنجیده و بدور از تنگ نظری های اسلاف حزبی اش حرکت کند، شانس اول برای پیروزی در انتخابات دارد.

نقدهایی که بر عبدالله وارد است سرجایش، ولی عبدالله فرد مناسب برای تغییر قدرت سیاسی از یک قوم به قوم و اقوام دیگر است. کسی که از آدرس تاجیک ها و با پشت بند داشتن تبار پدریی پشتونی، در افغانستان وارد هرم قدرت شود، حتما حساسیت های قوم همیشه حاکم را کمتر تحریک خواهد کرد و شکاف های قومی و زبانی را ساده تر پشت سر خواهد گذاشت. بخت عبدالله در انتحابات پیش رو گل خواهد کرد و سمند شانس سیاسی اش سرمیدان، پیروز و بی رقیب خواهد ایستاد.

صفرمحمد مظفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
اتمر
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   تازمانیکه هزاره اوزبیک تاجیک ترکمن پشه ئی بلوچ و بقیه غیر اوغانها باهم متحد نشوند این ظلم اوغانهای وحشی بالای همه آنها یکجا ویا جدا جدا ادامه خواهد یافت تا اولاد اولاد آنها را زبون کنند، هویت و اصلیت شانرا از بین ببرند، و همه را برده اوغان بسازند.
به هوش بیاید مردمان غیر اوغان و متحد شوید و قدرت را متحدانه در دست خود خود بگیرید و این اوغانهای تمامیتخواه و جاهل را سرجایشان بنشانید.

>>>   آنها در تقلب تجربه کافی دارند باز تقلب میکنند رای برای شان مطرح نیست

>>>   ترسم نه رسی به کعبه ای اقای مظفری
این رهی که تو میروی به ترکستان است
تحلیل خیلی سطحی و بدور از واقعیت های عینی جامعه ما تاحال این اقا درک نکرده که داکترعبدالله درطول 5 سال گذشته باکدام کارنامه و کارکرد خود شانس موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری را دارد به هرصورت شاید اقای مظفری کدام مشاور معاشخور ریاست اجرائی باشد ولی اگر از حقیقت نگزیم یگانه شخص که چانس مطلق برنده شدن درانتخابات ریاست جمهوری را دارد داکتراشرف غنی رئیس جمهور برحال کشور میباشد و قابل یاداوری میدانم که داکترعبدالله شاید درزندگی خود هم چانس بدست اوردن مقام ریاست جمهوری را نداشته باشد
قمبرعلی از دشت برچی

>>>   رأی ما
نه عبدالله نه اتمر نه اشرف و نه قمر
از خدا حیا کنید این ملت را رها کنید

>>>   خږال است وخیال است عبدالله توانمندی یک بست ۵ را نه دارد چه رسد به ریاست جمهوری توبه کردم الله
خبردار از کابل

>>>   بدکردی عبداله دشمن تاجک ازبک وهزاره است

>>>   اقوام اوغان متشکل از ۷۰ قوم هستند که یکی قوم با قوم دیگر جور نیست و برادر با برادر جور نیست چون راه اینها همیشه راه غلط بوده و تعصب کورشان نموده است . در ۳۰۰ سال گذشته که اوغان بر اریکه قدرت تکیه زده یکی شان هم بدون غلامی به یک کشور خارجی بقدرت نرسیده است و همیشه اقوام دیگر را فریب داده به نام برادر از پشت خنجر زده اند . با روی کار آمدن اشرف غنی توسط امریکا غنی متعصب و عقده ای چهره اصلی اوغان را برای ما ظاهر ساخت که از او در این قسمت تشکری میکنیم . امروز نه غنی نه اتمر و نه هیچ اوغان از حیثیت خوب در بین اقوام بزرگ کشور برخوردار نیستند . حتی رهبران اقوام دیگر که در این اواخر با اتمر ِ غنی و غیره اوغانها هم دست شده اند نزد ملت فرومایه و بی حیثیت شده اند مانند امرالله صالع ِ عطا محمد نور ِ یونس قانونی و امثال آنها. بنآ تکت فاشیزم برای ابد نابود گردید . زمانی که غنی فاشیست و سگ شوی را امریکایی ها بقدرت رسانیدند غنی مانند خرزی فقد عقده های قومی خودرا بازگشایی کردند فکر کردند که دلیل نابودی اجداد فاشیست شان هم همین اقوام غیر اوغان بودند و غنی هم راه نادر غدار و دیگر فاشیستان تاریخ خودرا تعقیب کرد که امروز به سرنگونی و ذلت مواجه شده است.

>>>   اوغان هرچه کند دیگر چهر فریب کارانه خودرا بددست نخواهند اورد خیر ببیند اشرف غنی فاشیست که چهره اصلی فاشیزم را برای مردم ظاهر ساخت

>>>   آقای صفرمحمد خان مظفری!
کمپاین اینگونه نمی شود! شاید فکر بکنی که عبدالله عبدالله را جز خودت کس دیگری در این کشور بدرستی نمی شناسد، این دلقک شورای نظار از نابکارترین عناصر سیاسی کنونی افغانستان است!
شما و امثال شما فقط و فقط به قوم وتبار چشم دوخته اید و همیشه طبل پشتون-تاجک-هزاره-ازبیک . غیره را به صدا در می آورید در حالیکه خبر ندارید این اقوام میان شان چقدر همآهنگ اند؟
این مردم از خیر سر همین عبدالله ها و امثال شان اندکی آبرو ندارند، عبدالله تان در معامله گری پشت همه سیاسیون را به عقب بسته است و بیاد داشته باش که برای رسیدن به جایگاه اشرفغنی، عبدالله باید سر از نو در قالب سیاست داخل شود،
میهن زرغون

>>>   زنده باد داکتر عبدالله عبدالله رهبر ملیونی افغانستان

>>>   عبدالله صرف به فکر مصطفی مستور است بس ،

>>>   عبدالله عبدالله را همین میهن رزغون ناقل اوغان خوب میشناسد و بس۰

>>>   کسیکه خود در نتیجه تقلب و خیانت های انتخاباتی در راس قدرت رسیده باشد چگونه زمینه یک انتخابات شفاف و بدون تقلب و بدون خیانت را مهیا خواهد کرد؟
غنی کوچی هیچگاهی نمیخواست کمیسیون های سالم انتخاباتی را ایجاد کند و هیچ زمانی نمیخواهد انتخابات بدون تقلب و بدون خیانت عملی گردد، چون در آنصورت نه خودش خواهد بود ونه هم این مخکش های احمقش.

>>>   امروز مردم کشور ما به استثنای نم فصد مردم از همفکران غنی دیگ تمام مردم سگ را بصفت ریس جمهور خود قبول خواهند کرد مگر اشرف غنی احمدزی فاشیست دروغگوی عهد شکن خود خواه بیکاره را نمی خواهند و نه رای شانرا برایش میدهند چند لپن بی غیرت مانند امرالله صالح پینجشیری و سرور دانش از قوم هزاره و غضنفری از قوم ازبیک و عمر داوودزی و ضیاالحق امر خیل دو تن مفسدین خاینین جعلکار تقلبکار و فضلی فحشا کار مشاورین غنی همزبان خودش فکر نکنید که غنی گک تان برنده انتخابات خواهد شد همین اشخاص جدا شده از قوم شان با غنی احمدزی در یک سمت جدا از اکثریت روان هستند انها نفرین شدگان قوم و مردم شان هستند هیچ نوع حیثیت را بخود نماندهاند که از قوم خود در مورد رای دادن به اشرف غنی تقاضای کمک کنند تکرار از اشخاص تجربه شده شناخته شده را بخود جرم و گناه میپندارند بفکر یکنفری که نو راستگو وطندوست مردم دوست هستند نه مانند غنی احمدزی عوام فریب دروغگوی که افغانستان و مردم انرا در چهل سال گذشته فراموش کرده بود و پس از سال ۱۳۸۰ شمسی بخاطر قدرت چوکی و چور پول و سرمایه و هدف تحقق قوم گرایی و نفاق وشقاق بین ملت اقوام با هم برادر بکشور برگشته و همینکه قدرت از دستش گرفته شود دوباره با زن یهودی اش به امریکا نزد پسر و دخترش که اصلا فارسی و پشتو را نمیدانند و از فرهنگ مردم بی خبر هستند بر میگردد .

>>>   عبداالله جاسوس خودفروش و چندجانیه ای است که به خود عاشق است و هرگز توانائی رهبری افغانستان را ندارد. او نه ناموس می شناسد، نه وفا و تقوای سیاسی دارد، و نه به درد مردم آگاه است. انتخاب او برای مردم افغانسنان از زیر چکک برخواستن و زیر ناوه نشستن خواهد بود.
تقی زاده

>>>   من خودم نظر اقای قمبرعلی از دشت برچی را تائید میکنم نظر شان خیلی علمی بوده وبه واقعیت های غینی جامعه ما همخوانی دارد
شاپیری از پل حسن گوساله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است