جشن نامزدی دو کودک چهار ساله در قندهار برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۴    ۱۳۹۸/۳/۲۸ کد خبر: 159125 منبع: پرینت

نامزدی دوکودک چهار ساله در ولایت قندهار سر و صداهای زیادی را ایجاد کرده است. اعضای خانواده این کودکان گفته اند که نامزدی در دوران طفولیت برای آن‌ها یک عنعنه است.

فعالان حقوق بشر این کار را ضد قانون و شریعت عنوان می کنند. به گزارش دویچه وله روز یک شنبه این هفته در پهلوی شمار زیادی از مراسم دیگر، در یکی از سالون های بزرگ شهر قندهار محفلی برپا شد و طبق معمول مردم دور هم جمع شدند تا مراسم خوشی را تجلیل کنند.

آواز موسیقی همرا با خنده مردم فضای این سالون را فراه گرفته بود. جوانان نیز در میدان رقص پای کوبی می کردند . بعد از صرف غذا، مدینه چهار ساله با لباس سفید عروسی بالای تخت عروس و داماد آورده شد. این کودک شاید اصلاَ نمی دانست نامزدی چیست.

اندکی بعد بلال احمد چهار ساله با لباس سفید دامادی در کنار مدینه قرار داده شد. شماری کف می زدند و شماری هم با حیرت به همدیگر نگاه می کردند. موسیقی نیز آرام تر شد.. . دفاع خانواده داماد میرزا ولی، برادر بزرگ بلال احمد که از این پیوند بسیار خوش است، به دویچه وله می گوید که رسم و رواج خانواده شان همین است که دختران و پسران به خواست بزرگان خانواده ازدواج می کنند.

منجمزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قندهار
کودک
نظرات بینندگان:

>>>   لعنت به همچو رسم ورواج.دنیا در کجاست ومادر کجا.
عاقل

>>>   حماقت و صد حماقت کوشش کنید اول اصول اسلام را برایشان بیاموزانید بعدآ زمانیکه آنها بزرگ شدند و اگر توافق و رضاعیت آنها بود میتوانند ازدواج نمایند در اسلام عزیز ایجاب وقبول شرط اساسی است نه رسم ورواج کورکورانه اقوام ،طفلان کوچکی هنوز شیر خور اند نامزد میسازید ترس خداوند متعال در دل تان نیست که به این عمل شعنیع وقعبی دست میزنید وای به حال شما بیخردان که رسم ورواج را والاتر وبهتر از همه چیز میدانید . پیرو خواهشات شیطانی خویش هستید
عبدالله ریحان

>>>   لعنت ونفرین باد به رسم ورواج خانه واده گی که خلاف شریعت وخلاف قوانین شریعت اسلامی است.

>>>   كارخوب كردند چون پسر كه در قندهار بالغ ميشود عاجل بچه بيريش كسي ميگردد ، خوب است فرهنگ نامزدي با جنس مخالف زىدر آن ولايت نهادينه گردد ، احمد شاه دراني بيچاره هم از همين تكليف رنج ميبرد

>>>   بزرگترین خیانت رهبران در۳۰ سال اخیر باز گذاشتن زمینه تبلیغ ملاهای احمق است که ازاثران ما دریک جامه با۳۰ ملیون احمق زنگی میکنیم .برای شفا بیماران رابه زنجیرمیبندند٫برای همسریابی چوری میشکنانند٫اعضای فامیل خودراجن فکرمیکنندوغیره وغیره.جزبدبختی هیچ چیزدرانتظارمانیست.
عاقل

>>>   شاید این دو کودک وقتی بزرگ شدند عاشق دختر یا پسر دیگری شدند نباید از کودکی افراد را مجبور به ازدواج کرد

>>>   این از فرهنگ عالی ما است خداکند یهود ونصارا این فرهنگ مارا از بین نبرند !!!

>>>   این فرهنگ خلاف شریعت و اخلاق انسانی در بعضی از خانواده های مردم پشتون کشور ما حتی در کشور های غیر اسلامی هم شرم اور و خلاف قانو است مرتکب چنین کار مجازات میگردند کسانی که به اینکار افتخار میکنند نه از دین خبر دارند و نه از انسانیت بهره گرفته اند .

>>>   بچه های قندهار زنان دیگر مردان هستند و برای آنها عروسی جداگانه گرفته میشود در آنوقت فرصت ندارند تا با خانم خود برسند بنآ در کودکی این مراسم را بجا می آورند تا در کلانی خانم شان شاهد غروسی شوهر با مرد دیگری باشد اینست فرهنگ کرزی و کرزی خیل ها که برادرش صدقه خانم خود که یک طفل بود گردید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است