نشست چهارجانبه مهاجرت در پاکستان برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۳۹۸/۳/۲۸ کد خبر: 159129 منبع: پرینت

وزارت امور مهاجران افغانستان اعلام کرده که نمایندگان کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، گرد هم آمده‌اند تا درباره وضعیت مهاجرین افغانستانی با هم گفتگو کنند. این نشست سه روز ادامه خواهد داشت.
سید عبدالباسط انصاری، سخنگوی این وزارت، به بی‌بی‌سی گفت که در این نشست درباره روند اقامت مهاجران افغان در ایران و پاکستان گفتگو خواهد شد.
او افزود که در این نشست به بازگشت داوطلبانه مهاجران افغان از ایران و پاکستان صحبت خواهد شد و تاکید افغانستان این است که بازگشت مهاجران به کشور شان اجباری نباشد.

در این نشست سه روزه وزیران امور مهاجران افغانستان و پاکستان، معاون وزارت کشور ایران و نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان شرکت کرده‌اند.
سخنگوی وزارت مهاجران افغانستان می‌گوید که در روز نخست این نشست، شرکت‌کنندگان درباره پیدا کردن راه حل‌ مشکلات مهاجرین افغانستان در پاکستان و ایران بحث کردند.
این نشست سالانه با هدف رسیدگی به وضعیت مهاجران افغانستان در کشورهای میزبان برگزار می‌شود.

تاکنون مشخص نیست که طرف‌های شرکت‌کننده درباره مهاجران به چه توافق‌های دست خواهند یافت، ولی نتایج این نشست در اعلامیه‌ای مشترک در روز پایانی اعلام خواهد شد.
پیش از این وزارت امور مهاجران افغانستان گفته بود که درشش ماه اول سال جاری میلادی و پس از تشدید تحریم‌های آمریکا بر ایران، حدود دو صد هزار مهاجر افغانستان از ایران به این کشور برگشته که صدهزار نفر از آنان به گونه اجباری از ایران اخراج شده‌اند.
بر اساس آمار وزارت مهاجران پاکستان، از آغاز سال ۲۰۰۲ تا کنون حدود چهار و نیم میلیون اتباع افغانستان به گونه داوطلبانه از پاکستان به کشور شان برگشته‌اند.
وزارت مهاجران افغانستان می‌گوید در حال حاضر حدود ۲ میلیون مهاجر افغان در پاکستان و بیش دو نیم میلیون مهاجر دیگر در ایران زندگی می‌کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست مهاجرت
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است