فرهنگ جاهليت أعراب خليج فارس!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۹    ۱۳۹۸/۳/۲۹ کد خبر: 159150 منبع: پرینت

خراساني ها و افغانها فكر مي كنند هر كه لنگي در سر زد، لباس بلند پوشيد عرب هم باشد بهترين انسان است! ما به گذشته تاريخي أعراب و اينكه از كدام قوم هستند و در كدام كشورها عرب اصيل و كدام توسط أعراب عرب شده اند نمي پردازيم و به فرهنگ عياشي أعراب و باورهاي جامعه ما نسبت به آنها مي پردازيم.
در حدود بيست دو كشور عربي وجود دارد اما حوزه خليج فارس عربستان، كويت،قطر، بحرين، امارات و عمان كشورهاي هستند به لطف منابع نفت و گاز ثروت هنگفتي سالانه نصيب مردم شان مي گردد و با آن ثروتي كه بدست مي آورند يك تعداد شان به عياشي در كشورها مي پردازند تعدادي ديگر به إسراف و بهترين و مدرن ترين كشتي هاي تفريحي، هواپيماهاي شخصي، موتر هاي لوكس، قصرهاي مجلل در جهان را خريداري مي كنند، گروه ديگري از آنها به خريد فروش سلاح و تبليغ جهاد مي پردازند.

اينكه چه مي خرند، چه مي خورند، چه مي كنند و نمي كنند ارتباطي به ما ندارد آنچه ارتباط دارد اين است مجموعه اي از آنها در مساجد اشك مي ريزند خدا-خدا مي كنند در بيرون با زنان عياشي مي كنند و در اينسو مي آيند افغانها را به جهاد دعوت مي كنند!
ابوالحسن ندوي دعوتگر مسلمان هندي از سيدقطب نقل مي كند كه گفت « اگر اسلام را از أعراب بگيريد چيزي ندارند به آن ببالند جز سر افگندگي در برابر تاريخ!» هنوز بيشتر مردمان عرب خليج فارس چنين مي پندارند زنان ابزار مادي هستند در دست مردان بايستي باشند از همين رو هر از گاهي در كشورها خبر از عياشي و تجاوز أعراب حتي اعضاي خانواده هاي سلطنتي نشر مي گردد!

كاش جامعه سنتي افغانهاي ما بپذيرد مسلماني و انسانيت به ريش، لباس قوم و نژاد بستگي ندارد به تربيت و عملكرد انسان بستگي دارد.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعراب
افغان
نظرات بینندگان:

>>>   همه خراسانیها افغان باشند و همه افغان ها هم خراسانی هستند بیایید افغان باشیم خراسانی یعنی همان افغانی پس از کلمه خراسانی استفاده نکنید تاجیک ها خراسان میگویند

>>>   الحمدلله باز خبر رسیده است ایران طیاره آمریکا را فیر کرده است باز هم آمریکا همانطور که امام خمینی رح گفت آمریکا هیچ غلطی نمیتاند ملتی که شجاع باشد شکست نخواهد خورد ملتی که به دعوای قومی و اختلاف گرفتار شود شکست خواهد خورد و آمریکا حتی انتخاباتش و رای گریش را هم ارزش قایل نمیشود و تا حد بیشمار دخالت میکند.
امیرحسن رحیمی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است